G4Media.ro

Compania Facebook a fost amendată de autoritățile din Ungaria pentru reclamă mincinoasă

sursa foto: Pixabay

Compania Facebook a fost amendată de autoritățile din Ungaria pentru reclamă mincinoasă

Oficiul Concurenţei din Ungaria (GVH) a amendat vineri reţeaua de socializare Facebook cu 1,2 miliarde de forinţi (3,6 milioane de euro), transmite MTI, preluată de Agerpres. Este cea mai mare amendă impusă vreodată într-un caz legat de protecţia consumatorilor, a precizat Oficiul Concurenţei din Ungaria.

GVH a descoperit că Facebook Irlanda a încălcat legea când şi-a făcut reclamă pe site, spunând că serviciilor sale sunt gratuite.

Clienţii nu trebuie să plătească pentru folosirea serviciilor, dar ei generează profit afacerii prin activităţile lor de utilizatori şi prin publicarea datelor lor, plătind, de fapt, pentru servicii, a apreciat Oficiul Concurenţei din Ungaria.

Instituţia informează că decizii similare au fost luate în SUA şi Europa şi a ţinut cont că Facebook, presat de Comisia Europeană şi de autorităţile pentru protecţia consumatorilor din statele membre UE, şi-a actualizat serviciile şi condiţiile pentru utilizatori în aprilie 2019.

În iulie, Agenţia de Protecţie a Consumatorilor Americani a aplicat o amendă record de 5 miliarde de dolari pentru Facebook pentru că şi-ar fi „înşelat” utilizatorii cu privire la controlul asupra vieţii lor private, în special în cursul unei scurgeri masive de date personale către firma britanică Cambridge Analytica, implicată în campania prezidenţială a lui Donald Trump şi în cea pentru Brexit, în Marea Britanie.

Citește și: Italia: Partidul Mişcarea 5 Stele, aflat la guvernare, este acuzat că a colectat ilegal date ale alegătorilor printr-o aplicaţie de Facebook similară Cambridge Analytica

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Uite cum fac ungurii bani, la romani e invers: se iau spagi … 🙁

    De Consiliul Concurentei n-a mai auzit nimeni nimic. Toata lumea buna e mana-n mana.

  2. „Clienţii nu trebuie să plătească pentru folosirea serviciilor, dar ei generează profit afacerii prin activităţile lor de utilizatori şi prin publicarea datelor lor, plătind, de fapt, pentru servicii, a apreciat Oficiul Concurenţei din Ungaria.” – absurd. Nu este echivalent cu a plati. In mod asemenator se poate spune ca orice site gratuit este de fapt contra cost deoarece consuma timp iar timpul inseamna bani.

    • A plăti inseamna a transfera valoare.
      Prin utilizarea site-ului au generat si transferat această valoare către facebook, deci au plătit.

  3. Toate reclamele sunt mincinoase.