G4Media.ro

Cioloș, critici pentru Firea: După ce PSD a dat liber la cumpărat…

Cioloș, critici pentru Firea: După ce PSD a dat liber la cumpărat rable, nu poți să impui acum norma de poluare

Dacian Cioloș o critică pe Gabriela Firea pentru măsurile anunțate de aceasta pentru combaterea poluării. Președintele PLUS spune că, în calitate de lider PSD, partid care a dat liber la cumpărarea de rable fără taxe în 2017, Firea nu poate impune acum norma de poluare care interzice accesul în centrul orașului pentru mașinile sub Euro 3.

”În București și în județul Ilfov au intrat aproximativ 35% dintre cele 1,5 milioane de mașini second-hand intrate în țară în ultimii doi ani”, scrie Dacian Cioloș pe Facebook.

În plus, fostul premier scrie că taxarea accesului în București pentru mașinile înmatriculate în alte județe este imposibilă.

Postarea integrală a lui Dacian Cioloș pe Facebook:

Doamna Firea și-a adus aminte că aerul din București este irespirabil. Cam târziu. Dar să analizăm ce ne propune Gabriela Firea, primar general de doar trei ani.

Doamna Firea vrea să interzică accesul liber în Capitală pentru orice mașină din afara zonei București-Ilfov. Chiar dacă e o mașină electrică. Și mai vrea taxă de acces în centru pentru mașinile cu motoare sub standardul de poluare Euro 3. Problema cu aceste măsuri este că sunt lipsite de coerență. Cam ca întreg mandatul doamnei Firea de până acum. Iata de ce:

1. Nu poți interzice accesul liber al mașinilor în București pe criteriul teritorialității. Trăim într-o țară fără frontiere interne. Plus că motivul impunerii taxei, susține doamna Firea, este protejarea mediului. De ce nu permite accesul fără taxă pentru orice mașină electrică, dacă ține cont de cine poluează?

2. Nu poți, ca lider PSD, după ce, ca partid aflat la guvernare, ai dat liber la achiziția din UE a tuturor tipurilor de mașini, indiferent de vechime și de motorizare, să impui acum norma de poluare. În București și în județul Ilfov au intrat aproximativ 35% dintre cele 1,5 milioane de mașini second-hand intrate în țară în ultimii doi ani.

3. Nu poți ataca motoarele diesel când tocmai Primăria Generală, pe care o conduci, a cumpărat 400 de autobuze diesel, chiar dacă Euro6, în loc să alegi tehnologii precum motorizarea hibridă, CNG (gaz natural comprimat) sau electrică.

4. Te lauzi că vei cumpăra tramvaie noi, dar infrastructura de tramvaie e la pământ, ba chiar linii considerate simbol ale STB, cum este tramvaiul 41, sunt practic blocate de lipsa de viziune și planificare din clădirea de vizavi de Cișmigiu.

Vine septembrie și va crește traficul, iar Podul Grant nu e reparat, deși doamna Firea promitea că va fi. Tramvaiul 41 va circula pe o singură linie nu știm exact până când. Unde se va duce tot traficul care trebuie să ajungă din vestul orașului în nord? Prin centru, unde acum se deschide un nou șantier, în Piața Unirii? Un primar cu viziune deschidea șantierul acela la începutul verii, nu în toamnă, când traficul e mai mare.

De asemenea, Pasajul de la Lacul Morii, despre care doamna Firea, primar de doar trei ani, ne spune o dată la câteva luni că e gata în procent de 90%, nu va fi foarte util prea curând. Fără conexiunea cu Centura București și cu A1 București – Pitești, avem doar un pod deasupra Dâmboviței. Crede cineva că doamna Firea chiar știe ce face? În afară de imagine, desigur…

Guvernarea Romaniei și administrația Capitalei au nevoie acută de competență, de măsuri coerente. România, ca țară europeană, merită mai mult, nu doar măsuri populiste și decizii electorale.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Primul pas: RAR și ITP aplicat la sange, pe bune. Asa cum mi se aplica mie. Restul va veni de la sine.

    • RAR impreuna cu politia permite in continuare manipulari ale ITP-ului, alea cu inregistrarile in statiile ITP sunt povesti, oricine stie ca se masluiesc la tot pasul, se taie filtrele de particule DPF se resofteaza masina apoi dai bani de un gratar la ITP si ai scapat.
      doar orbii si cei rau intentionati nu vad

  2. dar domnule Ciolos cum ramane cu abuzurile justitiei la adresa milionarilor angajati la stat? cu carierele distruse? cu alea cu ramane?
    da-o naibii de infrastructura, spitale etc

    • Mai romane, scrie comentarii la articolul pe care-l citesti, lasa vrajeala.

    • @sincer
      in caz ca ai sarit articolul era vorba si de infrastructura acolo

    • De „sărit” se pare că „a sărit” altcineva: un trol roman. De.pe bandă. În bălării. Si a rămas acolo.

  3. Poate ar trebui impusa taxa mai ales la diasporele care voteaza cu PSDu si apoi vin in fiecare Craciun, Pasti si la Vacanta Mare, sa-si umple rablele din RFG cu slanina, cartofi si analize moca…

    • La fiecare articol te legi de diaspora care, sanchi, votează cu psd (!!). Ți-ai pus nume la mișto, dar se vede de la o poștă că ești postac pesedist.

    • E mult prea imbecil ca să poată fi numit chiar și postac.

  4. Dacian soros critica că să facă și el ceva.
    Doar e campanie electrolala. La la la…
    Guvernul (oricare ar fi el) n are nici o vina.
    Guvernul a dat mărit salariile și șpăgile la bugetari că sa aibe bani de mașini noi euro 6.
    Adevărații vinovați sunt sclavii care lucrează la privat pe 3 lei și care nu au bani sa și ia mașină nouă și ecologica.
    De aia ăștia de la privat trebuie taxați, sa nu mai fumege pe străzi. Să meargă pe jos că e sănătos

  5. Ciolos simtea nevoia mare sa fie si el putin demagog. Chiar nu simte si dânsul poluarea sau aglomeratia din Bucuresti? Asa mult îi pasa dânsului de rablele romanilor ?

  6. Can tarziu, dl Ciolos! A trecut o saptamana de cand e venit Firea cu ideile astea si deja le-au intors toti pe toate partile. In afara de a vrea sa ii faceti campanie lui Vlad Voiculescu, intarziat si el, nu stiu de ce ati mai iesit dupa atata timp. Punctual, nu aveti dreptate ca daca unii au dat drumul la rable, nu ar trebui ca acestea sa mai fie scoase de pe drumuri. Trebuie si va asteptam cu un pachet de propuneri proprii in acest sens.

    • Oare cui ar trebui „făcută campanie”, după părerea unui ” votant USR” declarat cum este MVM? Lăsând la o parte dubla măsură a lui „mai bine mai târziu decât niciodată” care când nu se aplică la ciolos, când se aplică în fraza următoare la firea, de tot râsul e remarca penibilă cu „scosul” de parcă „unii dau drumul” și alții „le scot” . În realitate, „unii” sunt aceiași. Mare grijă mare la „votanții USR” să-si faulteze aliații și să-și protejeze adversarii. Ciudat? De loc, pentru că ăștia nu sunt „votanti USR”, de fapt. Sunt troli ai mafioților infiltrați, cum este acest MVM.

    • În atenția G4Media: dacă vreți să mai fiți credibili si sa va numiti presa serioasa, obligati pe cei care comenteaza sa se identifice, cu nume si prenume, cu cu pseudonime care de care mai ciudate – ”Sincer”, ”Bad” etc.
      Eu sunt deschis și transparent și gata să îmi pun la dispoziție numele, că m-am săturat să mă tot facă trol trolii lui Ciolos/PSD-ului și ai cui or mai fi pe aici, cu tupeu și sub scoperirea anonimatului.
      Așa cum presa trebuie să fie transparentă, așa trebuie să fie și acești ”comentatori”.
      Până atunci voi ieși din această albie de porci.

    • Mvm tu nu esti troll esti un neo troll iubitor de antene felixishciene si partidul cu radacini (fondator) ilieshiene,in rest probably you’re a good guy :)) Cat despre comentatori aici este un forum de oameni care cauta sa citeasca articole dintr o perspectiva independenta si dreapta (adica anti executivul de p$dei & ciracii lor m€dia). Ps. My name is Mihai Popescu dear p$d troll mvm

  7. Este evident ca nu se poate taxa un vehicul ce intra in capitala cu nr. de provincie , daca toti primarii din Romania ,ar face asta , unde am ajunge .Este corect ce spune Ciolos , nu poti sa impui imediat , o norma de poluare(poate ca o masura pt viitor , dupa ce stabilesti un cadru legal adecvat ), dupa ce tot tu ai legiferat modalitatile de cumparare de automobile in general . Am citit undeva, ca este indicat in astfel de cazuri cu mari aglomerari in centrul capitalei , existenta posibilitatii de marire a valorii banesti per ora de parcare la 10 euro ca exemplu , pina la o anumita ora si eliminata aceasta plata doar celor riverani . . Poate asa centrul va fi mai liber.

  8. Foarte pertinente argumentele lui Ciolos, la obiect, de necontestat. Nu-I vorba, in cazul Gabrielei Firea si mai ales in urma propunerii cu interzicerea accesului auto cu propriul autoturism al provincialilor in Capitala, nici nu era prea greu.

    In general, dincolo de sustinerea sa occulta, de functiile indeplinite de unchisor, de anumite imperfectiuni de natura fizica, de conducerea palida a guvernului tehnocrat si, mai ales, de maniera suspecta in care a ajuns sa se foloseasca abuziv de imaginea USR, Dacian Ciolos a avut pozitii publice foarte cprecte, pertinente si benefice interesului public. Inclusiv din punct de vedere al luptei politice pe teren mediatic. Pare un politician cu potential, care nu si-a spus inca ultimul cuvant

    • Asta e ca aia cu: în afară de faptul că e chioambă, îi lipsesc dinții din față, e șleampătă de-un picior și mai are păr doar de-o baie, e cu „potential”: e o prințesă, numai bună de măritat. Ce ti-e și cu postacii ăștia, îi chinuie talentul în diferite feluri în care încearcă să pară că sunt altceva. ” In general, dincolo de” conspirațiile pe care le inventează, insinuările făcute, de „anumite” diversiuni, manipulările manipulările „suspecte” și încercarea „palidă” de a părea echidistanți, postacii mafiei PSD-ALDE au „poziții foarte corecte, pertinente bla-bla-bla.

    • Franklin, gargara ieftina, mi-e sila sa spun altceva.

  9. Pt trolul MVM e simplu, „a trecut deja o saptamana”, dar chiar daca trecea o zi, reactia lui ar fi fost identica -„prea tarziu”. Si mai simpla sugestia cu interzicerea rablelor.