G4Media.ro

Cine se face vinovat în cazul unui accident care are loc din…

Cine se face vinovat în cazul unui accident care are loc din cauză că lipsesc indicatoarele rutiere? Ce spun specialiștii în siguranță rutieră și cum se apără Administrația Străzilor

Declarația Primarului Radu Mihaiu potrivit căreia în Sectorul 2 pe care îl administrează lipsesc nu mai puțin de 913 indicatoare „Cedează trecerea”, 726 indicatoare „Trecere pietoni”, 99 limitatoare de viteză si 789 marcaje trecere pietoni, a adus în atenția opiniei publice o problemă majoră peste care cu greu s-ar putea trece având în vedere efectele grave pe care le produce.

O problemă care ridică multe semne de întrebare și scoate la iveală nepăsarea dusă până la inconștiență a autorităților.

Potrivit specialiștilor în siguranță rutieră consultați de G4Media.ro, în cazul unui accident care are loc din cauza lipsei marcajelor sau indicatoarelor rutiere, cel care se face vinovat este administratorul drumului.

„În cazul producerii unui accident unde se stabilește că există un viciu de semnalizare și acest viciu a stat la baza producerii accidentului, indiscutabil trebuie făcut responsabil administratorul drumului public. Asigurarea semnalizării rutiere optime cade în sarcina administratorului drumului public care este obligat să instaleze și să mențină în condițiile impuse de standarde, indicatoarele și marcajele. Poliția este singura autoritate de control în respectarea legislației rutiere care are obligația de a constata neregulile și de a lua măsuri.

Nu putem vorbi de scuze în astfel de situații venite din partea administratorului străzii, întrucât aici vorbim de instituția juridică a răspunderii civile. Administrația Străzii răspunde pentru evenimentele rutiere ce se produc pe arterele pe care le administrează din cauza carențelor de infrastructură. Nu pot invoca nici lipsa de buget sau alte aspecte întrucât există instituția juridică a răspunderii civile.”, declarat pentru G4Media.ro, Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

La nivelul capitalei, cea care este responsabilă de semnalizarea rutieră este Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei.

„De toate străzile răspunde Administrația Străzilor. Administrația Străzilor este administratorul tuturor. E drept că unele străzi secundare au fost date în întreținere la unele primării de sector, dar în continuare Administrația Străzilor are obligația să se ducă și să verifice calitatea semnalizării rutiere pe acele străzi. În ceea ce privește semaforizarea, chiar toate sunt ale Administrației Străzilor. Tot ea poate să ia măsuri împotriva Sectorului care a cerut să administreze străduțele și nu se ocupă de ele.”, declarat pentru G4Media.ro Valentin Ciobanu, specialist în siguranță rutiere.

Cum s-a ajuns ajuns în această situație în București?

„Acum nu face nimeni marcaje rutiere. Există un operator care a câștigat o licitație și o perioadă lungă s-au tot bătut pe licitația aia. A câștigat-o și invocând diverse elemente juridice, nu a semnat documentele, nu s-a apucat de marcaj, a ținut Bucureștiul blocat.

În timpul ăsta, Administrația Străzilor nu a făcut marcaje nici măcar pentru situații de urgență cu acele fonduri pe care legea îi permite să le acceseze, pentru că sunt tocmai pentru situații de urgență. Acum văd că au început să facă marcaje cu vopsea convențională.

În București, marcajul cu vopsea convențională poate să țină maxim trei luni, cu multă îngăduință. Asta înseamnă că un marcaj pe care îl faci acum, o să dispară la toamnă sau la iarnă când apare sezonul ploios și nu se mai poate reface. E imposibil să-l refaci când plouă, când ninge, când e umezeală.”, a declarat pentru G4Media.ro, Valentin Ciobanu, specialist în siguranță rutieră.

Administrația Străzilor dă vina pe lipsa banilor, a resurselor umane și tehnice, și promite că din septembrie va demara o procedură de achiziție. Aceasta spune că din 2017 și până în prezent a făcut toate lucrările în regie proprie.

Potrivit TVR, „Din anul 2017, atunci când Administraţia Străzilor a demarat procedura de achiziţie „Proiectare şi execuţie lucrări de semnalizare orizontală şi verticală pe străzile din Municipiul Bucureşti”, licitaţia a fost contestată în nenumărate rânduri până în 28.04.2021 când fost reevaluată şi anulată de Curtea de Apel.

Din anul 2017 şi până în prezent, lucrările de semnalizare rutieră orizontală şi verticală din Municipiul Bucureşti au fost executate în regie proprie cu Secţia Indicatoare, cu un numar redus de resurse umane şi capacitate tehnică. În luna septembrie 2021 Administraţia Străzilor va demara o procedură de achiziţie lucrări de semnalizare rutieră orizontală şi verticală, urmând încheierea contractelor de lucrări şi materializarea acestora în teren.”

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Multe aberatii.
    Cine isi permite financiar sa faca expertize?
    Politia adopta varianta fara batai de cap: neadaptarea vitezei la conditiile de trafic sau neacordare de prioritate deci soferul e de vina!
    Administratia strazilor are niste cartite pe la politie ca dupa ce are loc un accident mai grav din cauza gropilor sau semnalizare rutiera la cateva ore maxim 24 apare o echipa care ba tunde copacii ba asfalteaza…. coincidente sunr eu in pic prost si rauvoitor :))))

    • ….
      … asa au facut legile bre …. sa nu dai de nicio raspundere la cei din aparatu’ administrativ ….

    • @Ela: nu e chiar asa. Au mai fost cazuri in care autoritatea a platit.

      Lipsesc, de fapt, cetatenii. Adica cei care ar trebui sa cheltuie din timpul si energia proprie ca sa-i faca pe vinovati sa plateasca (prin hotarari judecatoresti).

      Cand toata lumea e comoda si are impresia ca cetatenia se rezuma doar la dreptul de a vota … rezultatul este fix situatia actuala. 🙁

      Daca ar pierde circa 50 de procese pe luna (sa zicem ca doar 50 de pagubiti ar depune plangere), dupa un timp s-ar ameliora drastic situatia. Dar asa …

    • crucearosie ….
      …. un exemplu de „autoritate care a platit” ??
      …. aud ???

  2. Sa ia lecții de la Lăbuța S4, aici pe un singur stâlp, pe aleile dintre blocuri, sunt minim 3 indicatoare la fiecare repet FIRCARE colț de stradă. Multe dintre ele sunt montate la mai puțin de 1,5 m înălțime iar oamenii se lovesc în ele…power of Lăbuța!

  3. Sa nu fie aceeasi situatie. Poate primaria nu mai da cat dadea inainte, deci bani mai putini, deci munca mai putina spre deloc. Apoi in cel mai bun caz, poate primarul il demite pe seful de la AS si mai promite ceva, mai baga o fisa, mai vede ce iese, pe cine mai vrajeste.
    De data asta insa, daca e pericol de accidente, este mult mult mai grav.
    Domnule Nicusor, poate faceti ceva si in privinta asta, ma gandesc eu asa, pana nu va fi prea tarziu!

  4. Sunt curios sa stiu cate sesizari si cate amenzi a dat Politia Rutiera administratorului drumurilor din tara, nu numai din Bucuresti.
    Spre ex la Spitalul Colentina, pe Stefan cel Mare, sunt 2 semafoare unul dupa altul care se schimba in acelas timp si care unul dintre ele este vizibil, vara, doar pentru cunoscatori. Acum sunt si eu unul de cand am ramas fara permis in 2010. Problema e ca suntem in 2021 si e identic ca acum 11 ani.