G4Media.ro

CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre…

Sursa Foto: ziaruldeiasi.ro

CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment” / ”Nu ştiu din ce motive încă se află pe piaţă şi efectuează zboruri”

József Váradi, CEO Wizz Air, susține că cele două companii aeriene românești, Tarom și Blue Air, „sunt în faliment tehnic” și sunt „ţinute în viaţă de tot felul de ajutoare de stat şi de guvern”, într-un interviu acordat Monitorul de Cluj.

Váradi a lansat un avertisment dur către conducerea Tarom și Blue Air pe care le acuză că nu-și plătesc furnizorii. Mai mult,  Váradi spune că cele două companii aeriene se îndreaptă spre faliment.

„Am suferit pierderi importante în aceşti doi ani de pandemie, dar am rămas intacţi în privinţa lichidităţilor. Astăzi, Wizz Air este singura companie aeriană din România care este la zi cu plăţile şi care i-a plătit pe toţi, inclusiv în pandemie, potrivit acordurilor comerciale. Restul companiilor aeriene nu-şi plătesc (integral) furnizorii, pentru că sunt în faliment tehnic, dar evident sunt ţinute în viaţă de tot felul de ajutoare de stat şi de guvern. Noi nu am beneficiat de planuri de salvare, singuri ne-am administrat lichidităţile şi i-am plătit pe toţi la timp (…) Pentru ca industria aeronautică să îşi revină la capacitate maximă este nevoie să ne uităm la toţi aceşti actori în mod diferit. Pot vorbi despre Tarom sau Blue Air, aceste companii au probleme financiare şi se îndreaptă spre eşec, nu plătesc, se îndreaptă spre faliment, dar din nu ştiu ce motive încă se află pe piaţă şi efectuează zboruri. Vom trăi şi vedea ce se întâmplă cu aceste companii. Nu doar în România, ci pe tot globul, Covid a avut un impact major asupra lichidităţilor în sectorul aviatic. Iar unele companii, cum e a noastră, s-a descurcat, dar cele mai multe nu au făcut faţă. Personal, cred că după această vară vom vedea o consolidare semnificativă a industriei”, a declarat József Váradi, CEO Wizz Air.

Sursa Foto: ziaruldeiasi.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

40 comentarii

  1. Toată România e în faliment nedeclarat, ia împrumuturi uriașe, pentru că poporul votează PSDNL. Scapă cine poate.

    • Călătoresc cu Wizz de la Madrid la Cluj și pot să vă spun că suntem tratați foarte urat la Cluj de personalul care face ceking-ul.Au cantarele în neregulă și te pune sa plătești în plus deși am grijă să nu depășesc limitele de greutatea și dimensiunea bagajelor…Alături este totdeauna un angajat al aeroportului care observă și te poate trece dacă îi dai o șpagăi s-a 8ntâmpla

  2. Asta pentru ca Romania nu e in stare sa administreze nimic, de ce ar fi la liniile aeriene altfel? Despre Tarom nu are rost sa vorbim, guvernul instalat de Iohannis nu e in stare nici sa faca niste licitatii la proiectele care deja sunt batute in cuie in PNRR pentru ca oamenii angajati sa faca astfel de lucruri nu au nicio treaba cu functia unde au fost angajati fiind acolo pusi pe pile, cumetrii, relatii de o noapte samd. Am impresia ca in RO totul merge cu derogari, daca ai niste relatii, eventual via servicii, sa poti sa misti ceva, sa mai dea un ajutor de stat, mai un tun, nimic sanatos, totul de moment, niciun proiect de tara asumat.
    Cand vii din mediul privat cum e domnul Varadi, ii inteleg frustrarea, insa asa e la noi la Poarta Orientului…

  3. „Noi nu am beneficiat de planuri de salvare, singuri ne-am administrat lichidităţile şi i-am plătit pe toţi la timp ” ce inseamna? ca nici in tara lor, UNGARIA nu i-au ajutat? sau doar e vorba de ajutoare de la statul ROMAN?

    stim ca s-au indreptat impotriva Tarom si Blue Air la UE si au pierdut , in situatia ajutoarelor date de statul Roman in urma pandemiei

    • Ungaria si-a lichidat compania de stat, Malev, ma indoiesc sa ofere fonduri pentru o companie privata. Wizzair este astazi o mare realitate in industria aeriana. Serviciile sunt tot mai proaste si scumpe, dar asta face parte din joc. Insa modelul este performant, iar rezultatele o demonstreaza

  4. Indiciu: lipitori

  5. totusi articolul nu prezinte si punctul de vedere al companiilor acuzate de wizz air.

  6. Nici eu nu stiu cum o companie care reprogrameaza aproape toate zborurile, de nu poti sa-ti faci un plan serios, inca se afla pe piata.

  7. aceiasi parere o am eu despre wizzair…nu stiu cum mai sunt pe piata 🙂 dar fraieri exista cu nemiluita!

    • Sunt pe piata, ca nu au zboruri anulate, totul se desfasoara la timp si au preturi decente fata de restul. Fraieri exista ca tine care spune de Blue Air ca sunt mai buni dar ei anuleaza zboruri fara sa anunte si fara compensari, pierd bagaje, etc. Dar ce sa stie unul care de abia acum a cobor de la munte.

    • Jean,sa stii ca Wizz chiar foarte rar anuleaza sau reprogrameaza zboruri.Ei zboara si cu 50 de pasageri( de ex.o cursa Cagliari- Bucuresti cu care am calatorit si eu in sept.2021) in timp ce Tarom anuleaza fara remuscari o cursa cu putine pasageri.Dar tu probabil calatoresti mai mult cu maxi taxi pe ruta Caracal- Corabia.Acolo poate ca sant multe anulari de curse.

    • Am circulat cu Wizair. Impecabil. Cea mai buna companie low cost in Europa.

  8. Decat sa merg cu wizz air mai bine ma duc pe jos.
    O singura data am fost cu astia.
    Aia cu low cost e vrajeala. Te taxeaza la bagaje de-ti sar fulgii.
    2 kg in plus costa mai mult biletul.
    Nu mai spun de intarzierea de 4 ore la imbarcare.

    • Wizz are multe bube, si nu sunt chiar cinsiti cand zic ca ei au facut si au dres ca au platit tot.
      Multe din anulari au ramas neplatite inapoi, dar s-au folosit de chichita cu 20% in plus daca acceptai sa ti se puna in cont wizz. Pt multi pasageri lucrul asta s-a facut fara acceptul lor.
      odata ce anumite rute s-au anulat definitiv cu banii aia trebuie sa iti iei ceva ce nu doresti.
      Cat despre plangerea ta ca 2 kg in plus costa mai mult decat biletul este corecta. Mai ales ca pasagerii wizz duc lipsa de bun simt crasa si ei la randul lor. Cand dai pe bilet 10 euro te astepti ca un bagaj de 20 de kg sa coste 2 lei ca merge la paritate. Sau sa fie gratis . In plus desi este clar spus ca nu poti sa iti iei decat un mic bagaj sus, lumea vine cu papornite sau valize si se plange ca e taxata. Cum vine aia? Biletul meu a costat 10 euro ( uneori chiar 1 euro) si tu imi iei 20 pe bagaj? Nesimtire! Jos ungurii!
      Pentru intarzierea aia de 4 ore vezi ca poti primi compensatii daca e reala si li se poate imputa. Si aici insa sunt destul de multi m..gari care vad ca e furtuna sau zapada si fac scandal ca ei vor sa zboare. ca au vazut ei ca alte avioane au zburat. Iar in aer, se plang de pilot ca a luat-o direct prin turbulente sau putea sa mai astepte,

    • Nu ma pricep prea tare la chestiile astea cu avioanele, cu bagajele…
      Eu am zburat cam o data pe luna in 30 de ani.
      Extremul Orient,Africa,SUA,Canada…
      Din fericire decat de trei ori a fost necesar sa zbor cu low cost, in perioada sarbatorilor cand nu prea se gaseau bilete si in nici un caz nu costau 10€.
      Am zburat cu wizz,blue air si vueling.
      Wizz este cea mai jalnica. Mizerie ca la astia nu am vazut decat la Delta de la Detroit la Miami. Aia aveau macar o scuza, inlocuisera avionul in ultimul moment sa nu amane zborul.

  9. Hop se baga si disperatul asta in seama. Pai tati, in primul rand voi functionati pe baza de petrol rusesc, sunteti murdari de sange chiar si la gura. In al doilea rand, te oftici pentru ca pierzi cota de piata. In al treilea rand, o sa va prabusiti alaturi de toata tara voastra de sclavi. Ai putintica rabdare!

  10. Unii oameni sunt pur si simplu loviți rau la cap.
    Sa vorbești despre concurență ca o duce rau si ca te miri ca inca nu a murit, e ca la grădiniță, jucăria mea e mai tare . .
    Apoi, ca sa nu fie doar grădiniță mai avem si negura minții: „Personal, cred că după această vară vom vedea o consolidare semnificativă a industriei”
    Deci . . puteți uita . .

  11. O companie cu reguli total lipsite de orice bun simt. Low cost e pretul afisat initial pentru bilet, apoi daca mai ai un bagaj care nu se incadreaza ca rucsac10x20x30, te taxeaza de-ti merg fulgii. Daca la check in on line vrei sa-ti alegi locul, iar te taxeaza. In aeroport la Geneva desi aveam check in-ul facut online, dar nu aveam biletele imprimate, pt imprimarea lor mi-au luat 40 de euro, desi la bucuresti acelasi lucru a fost gratuit.

  12. Intarzieri de 12 ore fara compensatii si informari minime pt calatori arata o companie sanatoasa si de incredere, nu?

  13. Am mers destul de mult cu Wizz.
    Le-a fost cam greu cu respectarea portului de masca in pandemie.
    Mi-au anulat un avion si cand a fost sa dea banii inapoi nu au returnat toti banii.
    Trebuie sa fii foarte atent la regulile lor ca te taxeaza.
    Poti insa calatorii foarte ieftin cu ei. Pentru mine e cam greu sa-i inlocuiesc pe anumite rute. Alternativa poate fi BlueAir dar astia anuleaza avioane si mai des.
    La datele cu trafic mare pot avea preturi peste companiile non-low cost.

  14. Toată lumea știe că Tarom e faliment nedeclarat, restu e cancan

  15. Mai ungure… Intreb si eu… La milionaele de pasageri din Romania, la aeroporturi si toate activitatile… Cat ati platit impozit catre statul roman in ultimii 5 ani? E usor de vorbit cand tu iei numai bani si nu dai nimic in schimb statului.

    • Pentru cine nu stie
      In Ungaria Malev-companie de stat a fost ajutata sa filimenteze si a aparut in forta Wizz
      Tot acest Wizz incearca acum sa falimenteze si cele doua companii Tarom si Blueair ,ajutati fiind de statul roman nu cu intentie ci cu nepasare(Wizz nu fiscalizeaza in Romania ,nu au nici macar un sediu in Romania),de autoritatile judetene care administreaza aeroporturile,(apropo pe aeroporturile din Ungaria nu te poti apropia din cauza taxelor motiv ptr care Wizz detine monopol,lucru care ar trebui sal faca si romanii,dar de ce nu face romanul ptr.un banut) si ajutorul dat de presa care ptr a vinde .reclama nu se gandeste ce deserviciu aduce tarii si noua tuturor.Cum nu stim si nici nu vrem sa ne pastram identitatea

    • Măi Române întreb și eu, da cât ne costă anual din bugetul de stat sa intretinem Tarom ul salariile alea nesimțite de zeci de anii.

  16. Blue Air de doi ani nu mi-a restituit banii pe 10 bilete cumparate pe o ruta desfiintata Buc-B.Mare

  17. Când aparatul bugetar este supra încărcat de putori asta întâmplă

  18. Ungure marsh la voi in ungaria si maninca cacao aCasa la tine nu aici.

  19. pana una alta, tara mare din europa, foarte tranzitata de romani, singura varianta la pret normal…. wizzair.
    Un tarom sau bluair nu am vazut.
    Asa ca pana atunci, jet la companiile cu pile la stat, bravo wizz. Multumim pentru n+1 ani de servicii de calitate.

    Semnat, mii de romani din Germania, Spania, Italia, UK…

  20. WIZZ AIR are aripile si fuselajul patat de sange, deaia avioanele ei sunt rosii. Nu mai vorbesc de porcaria care i au facut lui Radu .

  21. decat sa zbor cu wizz, mai bine ma duc cu masina

    atat

    muhe orban

  22. Nu trebuia SA zice nimik.
    La romanii nu – i convine adevarul

  23. WIZZ? O companie low cost, low quality! Totul este low-low-lower……

  24. Astept banii de la Wizzair din octombrie. Platesc un rahat.

  25. Cind vom intelege ca ce e al nostru trebuie ajutat, avem blue aire low cost hai frate sa zburam cu el nu cu wizz aire sau EU stiu ce companie hai sa ne protejam un pic ce e al nostru

  26. In plus blueair vinde zboruri apoi le anuleaza si nu efectuiaza rambulsarea banilor ,am avut zbor platit in 3/2021 de 767 lei si nici pina acum nu mi-au restituit banii ,este o practica si nimeni nu-i controleaza isi insusesc banii clientilor illegal,unde este protectia consumatorului?

  27. Sa ne spună CEO de la Wizz și câți bani au încasat de la călătorii cărora le au anulat zborurile și n au mai returnat nimic…. BlueAir a returnat până la ultimul bănuț.
    Hotul striga hoții!!

  28. Mai, cum sunt lasati toti sa spuna orice fara ca cineva sa comenteze ceva mai impartial situatia. Toata piata aviatiei este intr-un razboi de multi ani, peste tot companiile de stat se lupta sa supravietuiasca, de la Lufthansa, la SAS. Privatii au jucat peste tot cu tot felul de smecherii, incepand cu preturile afisate, care se schimba in functie de ora si de nr de clickuri, pana la inghesuiala, servicii proaste, personal haituit. Acum profita de Post-Covid. Statul a pompat peste tot miliarde de ex in Lufthansa, Alitalia a fost salvata rand pe rand. Wizair este momentan agresiv, vrea sa preia alte companii, tot low-cost, cred ca din Anglia dar a fost refuzat. Zborurile ajung anul acesta la max 40-50% din nivelul 2019. Toti cu tertipurile lor, pasagerii sunt pacaliti cum se poate, de mari si mici mai ales acum. Astept ca wizair sa fie singurul LCC in Europa, de feroci ce sunt. Pana una alta, cand ma gandesc la vitelul ce suge de la doua vaci ce se numeste Ungaria, cu centralele ei nucleare rusesti, cu gazele si petrolul ei rusec, prefer sa merg cu Tarom sau orice alta companie. Si in vremuri mai bune se pierdeau legaturi si aveai intarzieri cu companii mari sau mici. Placerea unui Paris se plateste la fel cum si zborul acasa.

  29. Asta vorbeste cu o aroganta de parca ar fi stapanul absolut in loc sa-si vada de compania lui ar vrea poate ca statul roman sa directioneze fonduri spre o companie staina distrugand cu buna stiinta propriile companii!Nu spun prin asta ca statul roman trebuie sa bage la infint banii in aceste companii fara sa le faca rentabile dar asta nu e treba acestui individ.Sa-si vada de ciorba lui si sa vorbeasca atunci cand aceste companii o sa aiba obligatii fata de Wizz ca doar nu este el avocatul acelor furnizori!