G4Media.ro

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat pentru consumatori peste 350.000…

Sursa foto: Pixabay/ cosmix

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023 / Cele mai multe cazuri se referă la transport, 41%

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) – direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere – a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023, cu 32% mai mult faţă de anul precedent, transmite Agerpres.

Conform unui comunicat al ANPC, remis, luni, Agerpres, anul trecut, ECC România a instrumentat aproximativ 6.100 de solicitări sosite de la consumatori români şi 230 solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, însemnând o creştere cu circa 7,5 % faţă de numărul solicitărilor primite în 2022.

Reclamaţiile primite au vizat cinci domenii principale: 41% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 18% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 11% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 9% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 8% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

„Faţă de 2022, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat în continuare creştere, acestea menţinându-se în vârful topului domeniilor care generează reclamaţii ale consumatorilor, în principal din cauza valului de plângeri înregistrate în perioada sezonului estival, într-o piaţă a transportului aerian încă nereglat, după cei doi ani de pandemie”, se menţionează în comunicat.

În aceeaşi perioadă, numărul solicitărilor care vizează achiziţiile online de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice s-a menţinut la un nivel comparabil cu cel al anului precedent, cele mai frecvente reclamaţii vizând întârzieri în livrare, nelivrare, nerespectarea dreptului de retragere din contractele online, probleme legate de garanţii.

ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...