G4Media.ro

CCR a respins, cu unanimitate de voturi, ordonanța de urgență privind cumpărarea…

Sursa Foto: Inquam Photos / Autor: Octav Ganea

CCR a respins, cu unanimitate de voturi, ordonanța de urgență privind cumpărarea cartelelor prepay doar cu buletinul / OUG-ul fusese adoptat de Guvernul Dăncilă după crimele de la Caracal

Curtea Constituțională (CCR) a respins marți, cu unanimitate de voturi, ordonanța de urgență adoptată anul trecut de Guvernul Dăncilă, prin care s-a introdus prevederea ca vânzarea cartelelor de telefon prepay să fie posibilă doar cu buletinul, actualii posesori de astfel de cartele având timp până la 1 septembrie 2020 să se identifice.

Actul normativ a fost declarat neconstituțional ”în ansamblul său”.

Sesizarea a fost depusă la CCR de către Avocatul Poporului, Renate Weber, care a reclamat că OUG-ul „afectează drepturile, libertăţile şi îndatoririle cetăţeneşti”.

Potrivit comunicatului de presă prin care Curtea a anunțat respingerea ordonanței de urgență, unul dintre motivele deciziei a fost că ”Guvernul nu a motivat în cuprinsul actului normativ criticat situația extraordinară a cărei reglementare nu putea fi amânată și nici urgența reglementării, limitându-se la a justifica oportunitatea și necesitatea reglementărilor, aspecte care nu se circumscriu criteriilor de constituționalitate prevăzute de art.115 alin.(4) din Constituție, așa cum acestea au fost dezvoltate în jurisprudența constantă a Curții Constituționale”.

”Mai mult, Curtea a constatat că principala modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 adusă prin actul supus controlului de constituționalitate, respectiv cea referitoare la achiziționarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face în avans, a fost amânată de două ori, mai întâi până la 31 decembrie 2019, apoi până la 31 martie 2020, în condițiile în care Ordonanța de urgență a Guvernului nr.62/2019 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în data de 3 septembrie 2019, fapt care dovedește inexistența urgenței reglementării”, se mai arată în comunicatul transmis de CCR.

În 2014, o Lege care viza identificarea utilizatorilor de cartele telefonice preplătite și a utilizatorilor de rețele Wi-Fi a fost declarată neconstituțională. Judecătorii Curții CCR au considerat atunci că modul în care sunt protejate datele personale ale utilizatorilor nu este unul suficient de sigur.

Ordonanța de urgență a fost adoptată de Guvernul Dăncilă pe 27 august 2019, în contextul crimelor de la Caracal.

„La propunerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi a Ministerului Afacerilor Interne a fost aprobată o ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea legislaţiei pentru a permite asigurarea unui răspuns cât mai prompt la urgenţele cetăţenilor prin îmbunătăţirea posibilităţilor de preluare şi gestionare a informaţiilor de localizare asociate apelurilor de urgenţă. Este vorba despre acel act normativ prezentat de secretarul de stat Raed Arafat (…) în urmă cu câteva săptămâni. Prin aceste modificări se creează cadrul legal pentru implementarea unor servicii care vor asigura furnizarea unor informaţii de localizare mult mai precise a celor care apelează numărul unic de urgenţă. Astfel va fi redus semnificativ timpul de gestionare a urgenţei şi, implicit, cel de răspuns la situaţiile de urgenţă. Este reglementată transmiterea gratuită a mesajelor tehnice, standardizate, scurte, asociate apelurilor de urgenţă. (…) Practic, e reglementat modul în care echipele de salvatori comunică între ele prin intermediul mesajelor scurte puse la dispoziţie de furnizorii de telefonie mobilă”, a explicat atunci purtătorul de cuvânt al guvernului, Nelu Barbu.

El a adăugat că pentru îmbunătăţirea localizării persoanei care apelează serviciile de urgenţă prin actul normativ „se instituie obligaţia furnizorilor de telefonie mobilă pentru care plata se face în avans de a furniza serviciul numai după ce au colectat datele de identificare ale utilizatorului cartelei SIM care va beneficia de respectivele servicii”.

„Cu alte cuvinte, cartelele prepay vor fi furnizate doar după ce persoana care achiziţionează prezintă actele de identificare. Această obligaţie intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2020, iar începând cu data de 1 septembrie 2020 este interzisă furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face în avans prin intermediul cartelelor SIM ai căror utilizatori finali nu au pus la dispoziţia furnizorului datele de identificare. Deci, de la 1 septembrie 2020 nu se va mai putea vinde o cartelă SIM fără să fie prezentate datele de identificare a utilizatorului. În ceea ce priveşte utilizatorii care au deja o cartelă prepay, inclusiv cei care achiziţionează o cartelă până la de 31 decembrie 2019, aceştia vor avea 8 luni la dispoziţie, adică până la 1 septembrie 2020, pentru a transmite datele de identificare”, a afirmat Nelu Barbu.

Potrivit acestuia, furnizorii de telefonie mobilă, împreună cu autorităţile, vor iniţia campanii de informare în acest sens.

„Datele de identificare a utilizatorilor finali de cartele SIM vor fi colectate exclusiv pentru a fi puse la dispoziţia administratorului Serviciului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi utilizate de către acesta în conformitate cu respectarea tuturor prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal. Au fost prevăzute şi termene pentru care se poate realiza prelucrarea şi stocarea datelor colectate, respectiv a documentelor care fac dovada corectitudinii datelor furnizate de utilizatori, cât şi termenele în care se va proceda la distrugerea, ştergerea datelor, la împlinirea termenului de prelucrare şi stocare a acestora”, a susţinut Barbu.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a menţionat că actul normativ stabileşte şi sancţiuni mai aspre pentru alertarea falsă a agenţiilor specializate, având în vedere că astfel de practici afectează accesul la servicii de urgenţă al persoanelor care au într-adevăr nevoie de intervenţie şi, pe de altă, parte generează şi costuri mari. „Cuantumurile amenzii aplicate, aşadar, pentru săvârşirea acestei contravenţii au fost majorate. Minimul a fost majorat de la 500 de lei la 1.500 de lei, iar cel maxim de la 1.000 la 5.000 de lei”, a precizat el.

Pe 12 septembrie anul trecut, Avocatul Poporului a anunţa că a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a OUG 62/2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi comunicaţiile electronice.

„Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituţională a României cu excepţia de neconstituţionalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 62/2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice. Avocatul Poporului constată, între altele, că OUG 62/2019 afectează drepturi, libertăţi şi îndatoriri cetăţeneşti. Avocatul Poporului apreciază că se impune din partea legiuitorului delegat un spor de rigoare în motivarea urgenţei, a dovedirii existenţei unei situaţii extraordinare, cu respectarea principiului proporţionalităţii restrângerii exerciţiului drepturilor afectate şi a jurisprudenţei Curţii Constituţionale, exigenţe pe care actul normativ criticat nu le întruneşte”, se anunţa într-un comunicat al instituţiei transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, argumentele utilizate în preambulul actului normativ nu sunt de natură să justifice situaţia extraordinară şi nici urgenţa unui act normativ care, reglementând obligativitatea colectării datelor cu caracter personal şi a stocării pe un termen nedefinit a acestora, limitează drastic exercitarea dreptului la viaţă intimă, familială şi privată.

„Cât priveşte argumentul legat de necesitatea stringentă privind localizarea celor care apelează la 112, Avocatul Poporului menţionează că aceasta era posibilă şi prin reglementarea anterioară. În plus, din examinarea dispoziţiilor legale nu rezultă scopul colectării datelor de identificare şi nici asigurarea garanţiilor că acestea vor fi folosite exclusiv în scopul declarat în preambul. Finalitatea urmărită de legiutorul delegat, şi anume reducerea apelurilor abuzive prin identificarea şi sancţionarea apelanţilor abuzivi, prin intermediul colectării datelor de identificare ale utilizatorilor de cartele preplătite, nu constituie o situaţie extraordinară, nu este de natură a justifica urgenţa reglementării”, a adăugat Avocatul Poporului.

În ceea ce priveşte completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 111/2011 privind comunicaţiile electronice, justificarea oferită nu conţine elementele necesare pentru care situaţia care nu poate fi amânată ori necesitatea colectării datelor de identificare ale utilizatorilor de cartele preplătite prin ordonanţă de urgenţă, cu atât mai mult cât aceeaşi reglementare prin lege a fost supusă controlului a priori de constituţionalitate, aceleaşi norme introduse fiind constatate ca neconstituţionale. De altfel, urgenţa reglementării nu se justifică nici prin prevederile conţinute, întrucât Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 62/2019 nu cuprinde nicio măsură de aplicare imediată de natură să rezolve o situaţie extraordinară. Dimpotrivă, aplicarea efectivă a soluţiei legislative privind colectarea datelor de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM preplătite se realizează începând cu data de 1 ianuarie 2020.

„În context, Avocatul Poporului observă faptul că OUG 62/2019 încalcă art. 115 alin. (6) din Constituţie, prin afectarea dreptului la viaţă intimă, familială şi privată, prevăzut de art. 26 din Legea fundamentală şi art. 11 şi art. 20 prin raportare la art. 8 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Avocatul Poporului reaminteşte faptul că, prin Decizia 461/2014 a Curţii Constituţionale, a fost admisă obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 111/2011, în ansamblul ei. Comparând textele din actul normativ constatat neconstituţional şi cele din art. II al ordonanţei de urgenţă criticate, Avocatul Poporului observă că unele conţin aceleaşi soluţii legale. În fine, Avocatul Poporului apreciază că actul normativ criticat este în contradicţie cu dreptul şi jurisprudenţa europeană în materia comunicaţiilor electronice şi nu asigură un cadru adecvat şi suficient de protecţie a datelor cu caracter personal de la dispoziţia administratorului SNUAU, conform legislaţiei europene în materie, măsura colectării însăşi fiind neadecvată în sensul depăşirii scopului propus – acela de sancţionare a apelanţilor abuzivi la Serviciul de urgenţă”, a concluzionat sursa citată.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. Rusine!!!

    • Vesti bune pentru infractorii din toata Europa. Cumparati cartele pre-paid din Romania, sunteti in siguranta. Vesti bune si pentru toti violatorii si ucigasii, ca ala din Caracal.. daca victima suna la 112 de pe un telefon cu cartela pre-paid, politia nu va sti in continuare unde sa caute.

      Nu va faceti griji, avocata infractorilor Renate Weber si dinozaurii comunisti de la CCR au trimufat si de data asta. Cazurile ca Alexandra Macesanu nu sunt o urgenta…

      Culmea e ca in urma cu 2 saptamani a fost dat verdictul si la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. CASE OF BREYER v. GERMANY (Application no. 50001/12). Tarile UE au voie sa ceara inregistrarea tuturor cartelelor pre-pay.

  2. Niste caraghiosi imbuibati! Sa speram ca un cartelar le va f…e zilele si noptile :))

  3. CCR=mama hotilor.

    • Alooo, CCR’uuuu, da’ stiti cumva ce se mai aude de aia 2 saci de cartele gasite de nenea ala cu ochi albastrii de plimba un catel pe care nu stia cum il cheama? Sau ati decis voi ca era mangla?
      Tot verde la furat baieti! Chiar daca va ia garda va scapam noi. Toate panzele sus!!!

    • Pehash apreciez comentariul tau, cu unele amendamente… cu riscul de primi suficiente comentarii de la insuficienti „juristi”
      1 faptul ca CEDO a acceptat aceasta limitare (pe o cauza, pe care personal nu am verificat-o) nu exclude posibilitatea statului de a nu introduce asa ceva
      2. Tot in dreptul german exista principiul proportionalitatii, care poate fi tradus prin faptul ca pot sa limitez un drept (viata privata spre exemplu) proportional cu masura cazuisticii care cere necesitatea acestei limitari
      3. In cazurile Caracal nu cartela prepay a fost problema, ci sistemul de localizare, nici nu aveam nevoie sa stiu cine era Dinca, daca puteam localiza exact apelul
      4. Nu uitati ca a fost unanimitate, sunt multi profesori universitari acolo, printre care si doamna profesor Simina-drept constitutional Bucuresti.

      In consecinta va propun sa mai punem mana pe carte, sa ne mai documentam, altfel ajungem ca jurnalistii de astazi care se pricep la orice, mai putin la jurnalism.

  4. Bă da acuma serios, căcănarii ăștia și de cartele Prepay se iau? ….. Ai impresia că ăia nouă imbecili sunt dictatorii în țara asta ,dacă eu trag o beșină poate că trebuie să fac plâgere la CCR pe motiv că pute a varză stricată….

  5. A dat si Dancila o ordonanta buna.
    CCR sunt niste cretini care ii favorizeaza pe infractori.
    Constitutia Romaniei este proasta spre foarte proasta. Ar trebui rescrisa.

  6. Confunzi viața privată cu viața de infractor. Dacă nu ai nimic ilegal de ascuns, de ce te crezi atât de important încât să crezi că poliția alocă resurse să afle unde ești sau cine esti? Am o veste proasta pentru toți aiuritii: nu sunteți atât de importanți încât să intereseze pe cineva ce faceți în privat…

  7. Un fel de satira:
    Da, da, ar trebui rescrisa constitutia. Prea multe drepturi domle’. Zic sa scoatem pentru inceput articolele legate de urmatoarele: dreptul la libertatea opiniei, dreptul la proprietate si cel la viata privata! Ulterior putem sa scoatem si altele. Sper ca porcusorii sa poata vota si ei (de ex. dreptul la ignat).

  8. Citind comentariile de la postarea asta, am o placere nespusa in a-i vedea zvarcolindu-se pe acoperitii de la SRI care posteaza peG4media. Parca-l vad pe Eduard Hellving iesind public ca sa ne spuna ca daca sunt atentate, SRI e de vina ca nu lasa cartele prepay sa fie innregistrate, de parca in alte tari europene ca Danemarca, Olanda, sau Suedia.

  9. Absurd! Oamenii cinstiti nu au nimic de ascuns, doar cei care plănuiesc ceva activități imorale sau ilegale.
    A cumpara o cartela cu buletinul nu încalcă dreptul la intimitate al omului, doar il responsabilizează si reduce procentul criminalității.
    Vrajeala cu “afectează dreptul la viața intimă, familială si privată” nu primează celui de securitate personală sau chiar naționala…
    Cât despre articolele alea din Declarația Universala a drepturilor omului, ele au fost gândite sa protejeze libertatea de exprimare a criticilor, activiștiilor, disidențiilor care expun un punct de vedere susținut de dovezi, nu activitățile criminalilor gen Dincă sau teroriștilor.

    Germania, Italia, Franța si alte tari europene au implementat deja masura, oare de ce membrilor CCR li se permite sa fie mai breji si sa vina cu interpretări subiective si obtuze ale legilor?

  10. Ccr= grup infracțional organizat, chiar nu poate fi destructurată??????

  11. Nu inteleg cum oameni ar renunta de buna voie la un drept castigat cu greu, dreptul la viata privata. Si pentru ce? Pentru ca sristii sa poata prinde mai usor potentiali corupti sau alti infractori.

    Ii credeti pe cei de la Sri cavalerii dreptatii? Stiti cu ce s-ar fi ocupat daca nu cadea comunismul? 99,999% ar fi fost securisti ca asa e natura lor, sa asculte pe la „colturi”. La fel si politicienii, marea majoritate ar fi fost tot politicieni, indiferent de partid, si ar fi proslavit realizarile pcr-ului.

    Stiti ce s-ar intampla daca peste 30 de ani ar veni iar un partid totalitar? Nu credeti? Ati chiulit de la lectiile de istorie… La cel mai mic gest de nesupunere ati primi degetul mijlociu si replica ” poporu’ a hotarat”

  12. Oamenii cinstiți nu au nimic de ascuns…
    Dar nici sa îți pui la dispoziție absolut tot că așa decide un grup infracțional de la guvern.
    Asta cu cartelele este una din putinele lucruri bune pe care le-a făcut CCR.
    Credeți că cumpărarea cartelelor numai cu buletinul va reduce infracționalitatea? Va diminua traficul de persoane? Vă îmbunătăți cat de puțin serviciul 112?
    Deci nu mai aruncați cu rahat in CCR. Mai bine in aia care au promovat aceasta ordonanța: dancila, Arafat, birchall.

    • da ce ai de ascuns, de ti e frica sa ti dai actele? ai ceva afaceri dubioase si nu vrei sa ti se ia urma asa?

  13. Eu inteleg ca marile jafuri inca sunt coordonate de politicieni prin cartele pre-pay. WhatsApp, chiar daca e criptat, poate ajunge la procurori, pe baza unui mandat. Deci e mai simplu sa ia un pre-pay si sa-l foloseasca doar cat timp se pregateste tunul.

    • Asa si? Daca era constitutionala legea asta, chiar crezi ca se schimba ceva? Este evident ca Infractorii, ca si politicienii n-ar fi folosit o cartela prepay inregistrata cu buletinul. Alternative sunt o groaza. Uite de exemplu poti sa cumperi cu 7-10 euro o cartela prepay din Olanda, Suedia, Danemarca, Cehia si nimeni n-o sa-ti ceara nici un act de identitate ca sa o cumperi sau sa o folosesti. Reincarcarea se poate face si online folosind BTC.

    • @Leonard
      Daca ai fi citit ordonanța in cauza ai fi remarcat că temeiul invocat are legătură doar cu localizarea apelurilor 112. Nimic despre folosirea în anchetele penale ale datelor cartelelor.
      Infractorii își vor cumpăra repede cartele de Olanda, marea Britanie, Suedia, Cehia etc.

  14. Am mai scris și m-au șters. Ok scriu din nou.
    … și așa, sekuriștii și-au luat o mare Muie … ???

  15. Renate, acest Rect al infractorilor. Păi dacă tăticii ei care au pus-o acolo nu vor să fie trasabilizați…. ce poate face Ea.
    In ceea ce privește CCR…. jos pălăria Liviu ! Ți-a ieșit aproape perfect. E băieții tăi

  16. La caracal nu s a vrut găsirea fetei!
    Se știa ce fac acele clanuri protejate si un apel al ,,uneia,, trebuia ignorat. Cate dovezi nu exista si nu au fost luate în seama de cei care ar trebui sa ne apere? Asta e o nenorocire pentru toți aceasta rea intenție si părtinire cu infractorii. Nu are legătură cu cartelele acolo nu s a vrut nimic

  17. Da de abonament ai auzit? De ce ar face cartela preplatita excepție?
    Atât timp cât este un instrument folosit de infractori, beneficiul pentru societate este mai mare decât inconvenientul fals ca știe băiatul cu ochi albaștri cine ești.
    Dacă nu ai nimic de ascuns nici ca o sa se sinchiseasca de tine vreodată.

  18. Faptul că ordonanța a fost declarată neconstituțională în unanimitate de toți cei 9 judecători fara nicio opinie separată ne arată că este proastă. Ordonanță respectiva nu avea nicio legătură nici cu urgenta, pentru că termenul ei de aplicare a fost … Amânat, nici cu siguranța cetățeanului. Cat despre lupt cu infracționalitatea nu se menționa nimic in nota de fundamentare.
    Dar nicio grija, în câțiva ani de zile toate telefoanele vor avea E-sim pe care va trebui sa il programezi la un centru bineînțeles pe baza unui act de identitate. Deci anonimitatea cartelelor preplătite va dispărea încetul cu încetul fara a fi nevoie de ordonanțe.

    • N-ai nevoie de nici o vizita la un centru ca sa programezi un eSIM. Ai nevoie de o adresa de mail si un QR reader ca sa activezi un eSIM.

  19. CCR a luat-o razna!
    Cred ca e una dintre putinele OUGuri careia i se justifica „urgenta”!
    CCR nu s-a ingrijorat deloc de OUG 13, nici de OUG 114 din Decembrie 2018(cea mai CRIMINALA pentru mediul Economic, data cu 3 ZILE inaintea Noului An, desi majoritatea Companiilor isi facusera Bugetul pe 2019!) si de atatea alte OUGuri de la PSDragnea in cei 3 ANI!
    Asta era singura careia i se justifica URGENTA, data de Guvernul Dancila!
    Cand Romania e raiul infractorilor si al rapirilor cu caracter sexual, pe CCR a apuca-o „grija” URGENTEI acestei OUG!
    DA, trebuia data cat mai repede, pentru ca infractorii sa STIE ca pot fi prinsi!
    Rusine, CCR!

  20. Judecătorii de la CCR care beneficiază de pensie de serviciu sunt aceia care se încadrează și la prevederile articolului 16 din legea 223/2015 , ?
    ,,(1) Au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
    „, ?

  21. @Remarcați și că textul constituției nu stabilește pentru judecătorii de la CCR un statut de cadre militare, ?

  22. Unde in Europa mai cumparati cartele fara buletin sau pasaport?
    Numai noi suntem mai altoiti.
    Il asculta pe Nea Ion cand se caca in fundul curtii si se da alarma daca se zgarie cand se sterge cu cocenul.
    Neam de idioti.

    • De exemplu în Suedia cumperi fără act de identitate. Și în SUA. Și în Danemarca.

      În plus, ăsta nu e un argument. Dacă majoritatea Europei adoptă o lege imbecilă, nu e obligatoriu s-o facem și noi. Germania nu e o țară liberă (și n-a fost niciodată) așa că nu e niciun motiv să constituie un model pentru România. De fiecare dată când Germania a constituit model pentru România a ieșit catastrofă. Poate ar fi cazul să ne învățăm minte.

  23. Ca sa va dovedesc cat de ***** sunteti voi astia care v-ati lasa scanati si pe interior daca v-ar spune securistii ca este bine pentru siguranta voastra, va comunic ca cei care erau oricum impotriva acestei legi, indiferent ca aveau sau nu ceva de ascuns, ar fi ocolit-o lejer si tot oile din turma s-ar fi conformat.
    Mai exact noi astia care stim exact ceea ce urmaresc de fapt papusarii cu aceste legi totalitare am fi urmat exemplul celor din Mexic, mai exact am fi dat bani sa inregistram cartele pe numele altora.
    Aveti idee ce s-a intamplat in Mexic dupa ce a devenit obligatorie inregistrarea cartelelor prepay iar cei ce s-au opus au ocolit-o inregistrand pe numele altora?
    Boschetari, batrani, etc?
    Puneti mana si informati-va, sunteti doar niste frustrati care fac clabuci la gura cand vad ca altii refuza sa faca parte din turma lor de ierbivoare manipulate.
    Nu mai este un secret faptul ca aceasta lege s-a vrut implementata pentru crearea unei baze de date cat mai complete cu amprentele vocale ale clientilor operatorilor de telefonie mobila, astfel incat chiar daca s-ar fi folosit un telefon fix din strada ( daca mai exista ), in maxim 5 secunde apelantul ar fi indentificat in baza amprentei vocale, indiferent de unde sau de pe ce suna!!!
    Buletine cu amprenta, pasapoarte biometrice, etc.
    Amprente date? Nimic de ascuns? Mergeti la o petrecere si are loc o crima peste un timp iar la invetigatii se gasesc si amprentele voastre pe acolo, pana se gaseste cel vinovat o sa va zguduie viata voastra de ierbitoare linistite, asta daca se gaseste vinovatul ca sunt si nevinovati bagati la racoare.
    Etc, la nesfarsit!

  24. Niste iresponsabili in a aprecia drepturile si libertatile persoanei cu modalitatea facila a aceleasi persoane de a se deda la acte de violenta maxima , atentate , acte de terorism , producand pagube insemnate , uneori incomensurabile vietii.Ce este mai important pentru d-na Weber si CCR , sa fie protejata identitatea persoanei ,sau existenta VIETII PE PAMANT ?Bai , indivizilor , desteptati-va !Oare evenimentele tragice din Caracal nu sunt destul de temeinice pentru magajistratii de la CCR si Avocatul Poporului ,incat sa insemne URGENTA ?Oare , mortii de la Colectiv nu inseamna urgenta pentru a se impune masuri de siguranta nationala?Din punctul meu de vedere , siguranta nationala , asigurata prin serviciile de specialitate ale statului , este profund afectatata,sa nu spun altfel,de acesti monstrii sacrii si aparatori ai dreptului si libertatilor omului de la CCR si Avocatul Poporului.Astia , in loc sa asigure securitatea nationala , asigura securizarea numelui amantului,amantei,traficantului,interlopului etc.Nu stiu , dar trebuie schimbat ceva , dar ma gandesc la ceva profund.