G4Media.ro

BREAKING Programul Rabla se aplică din acest an și pentru cumpărarea de…

BREAKING Programul Rabla se aplică din acest an și pentru cumpărarea de motociclete. Bonusul pentru mașini electrice (10.000 de euro) sau hibride (4.000 de euro) vine cu obligația ca automobilul să nu fie vândut un an

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a anunat marți că programul Rabla se va adresa din acest an și celor care vor să își înlocuiască motocicletele vechi. În acest caz, prima de casare este 3.500 de lei. În același timp, programul Rabla clasic continuă ca și anii trecuți.

În ceea ce privește programul Rabla Plus, programul prin care e stimulat programul de achiziție de mașini cu emisii zero sau scăzute, ministrul Alexe a anunțat un buget de 140 milioane de lei, în creștere de 45% față de anul trecut.

Primele vor fi la fel ca anul trecut: 10.000 euro pentru achiziționarea unui automobil full electric și 4.000 de euro pentru un automobil hibrid. Bugetul ar permite astfel cumpărarea a 2.500 de automobile full electric și 400 de hibride.

Ministrul Costel Alexe a anunțat și o noutate: prima pentru mașinile electrice și hibride va fi acordată ”cu condiția de a nu înstrăina mașina cel puțin un an, e normal să ne asigurăm că rămâne în țară”.

Foto: Automobil electric (Sursa: Actual de Cluj)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Oare se poate da la programul RABLA o mașină și voucherul să fie folosit pentru achiziția unei motociclete?

    • Acum daca tot updateaza programul ar trebui sa includa si motocicletele electrice pentru prima de electrice. E preferabila achizitia unei motociclete electrice uneia pe benzina din punct de vedere ecologic.

  2. In momentul de fata sa dai 10.000 de euro la cei care oricum isi iau masina electrica ca a 2-a masina mi se pare o mare prostie.

    • Pt ca isi lasa masina poluanta acasa si nu iti scoate fumul in fata ta.
      Programul e pt antipoluare, nu social.

  3. Cei 10.000 euro pentru o masina electrica ii primesti probabil ulterior achizitiei. Adica prima data, mergi si dai 30 – 40 de mii de euro pe o masina electrica noua, apoi faci dovada achizitiei si primesti banii inapoi. Sau se vor face mismasuri prin dealer gen – tu cumperi masina si faci dovada celor 30-40 de mii de euro in contul tau, apoi dealer-ul isi trage 20 – 30 urmand sa faca actele ca statul sa-i dea restul de 10 mii.
    In orice caz, nu sunt de acord ca din impozitele mele sa fie ajutati cei putini care isi permit asemenea masini in prezent. Daca ai 30-40 de mii de dat pe o electrica intr-o tara care nu ca n-are statii de incarcare dar nici autostrazi n-are (Romania se afla la nivelul anilor 60 din Vest), cu siguranta poti sa suporti cheltuiala asta fara sa stai cu mana intinsa la stat.

    • Dar cerseala de la stat e sport national in Romania! Asa functioneaza intreg statul roman, pe cersit, pe bani nemunciti.

    • Economic acum nu e prea fair, așa cum zici și tu. Cei cu stații de încărcare la casă (deci cu un venit mare) vor fi încurajați să achiziționeze.

      Însă ecologic ne aflăm într-un punct destul de sensibil al încălzirii climatice în care trebuie să încurajăm vehiculele fără emisii, indiferent de cine le cumpără. E o direcție adoptată la nivelul întregii Uniuni Europene la care ne-am aliniat și noi prin aderare.

      Conform directivei (EU) 2019/1161, România va trebuie să aibă mașini cu zero emisii în proporție de 18,7% din flota națională până 2030. Alte țări au ținte mult mai mari (Germania are 38.5%, de exemplu).

      Ca notă personală, prefer ca cei cu bani să își ia electrice decât SUV-uri de 3l V8 ca să își arate „valoarea”.

    • Cei despre care vorbești tu vor continua să cumpere SUV-uri tocmai pentru că să-și arate valoarea. Nu ei sunt cei care își vor cumpăra mașini electrice de grija încălzirii planetei.

    • @George G, Unde ati fost pana acum cei care sunteti impotriva SUV-urilor? In ultimii 5+ ani aceste modele au devenit foarte populare desi au fost din totdeauna niste dezastre ecologice. Masina electrica nu va ajuta cu nimic lupta cu schimbarile climatice. Ar fi mai eco sa iti pastrezi masina veche E5/6, sa o folosesti mai rar si sa folosesti mai mult transportul in comun.

  4. Bugetul ar permite cumpararea a 2 500 de automobile electrice . Cine va beneficia de aceste prime de 10 000 de euro ??? Bineinteles …tradatorii tarii si cei ce au distrus economia Romaniei !… Cine va avea prioritate la aceste prime ?… Senatorii si parlamentarii ???

  5. Am văzut un prost care spune ca e cereala de la stat.
    Simpaticule…. În Anglia statul da pana în 75%pentru mașinile total electrice,plus scutirea de taxe (incluzând cele de acces în centru Londrei).
    Și asta nu pentru ca dau pomana cetățenilor, ci pentru a proteja mediul.
    Dar tu dacă umbli în rabla de 1500 de euro de unde sa stia asta?

  6. Cine este eco utilizeaza frecvent bicicleta, trotineta electrica, foloseste transportul in comun si merge cu trenul.
    Practic daca detin o masina veche euro 5 dar nu o folosesc decat de 2-3 ori pe luna deoarece folosesc transportul in comun, am o amprenta de carbon mai mica decat cel care isi schimba masina cu una electrica, merge zilnic cu masina electrica si o incarca seara, atunci cand varful de consum de electricitate e asigurat cu carbune si gaz natural.

    • Masura este buna dar nu suficienta. Intai trebuie stopata circulatia masinilor non euro, euro 1, 2, 3. Apoi cele cu euro 4 in maxim 2 ani. Degeaba se cheltuie subventii pt cateva sute sau mii de electrice daca se introduc in tara zeci de mii de rable gen opel astra g . Ar trebui interzise la inmatriculare masinile mai vechi de 10 ani.

  7. Dl Cătălin dvs. vorbiti, probabil din prisma unui posesor de euro 5 sau 6, acum eu ce sa fac cu Astra g din 2001 înmatriculat de 10 ani in Romania și plătite toate taxele către stat, să nu mai circul pe drumurile distruse ale patriei, să nu mai trăiesc. Cu ce mă ajută statul român să-mi reînnoiesc mașina cu programul rabla care înseamnă să mă bag slugă la banca pentru cel puțin cinci ani pentru o coaja de Logan euro 5. De ce nu ne da voie sa putem folosi voucherul de casare că să putem cumpăra mașini la mana a doua euro 5 sau 6 chiar cu 200 de mii de km, veche de 3 ,4 ani, la prețul unui Logan nou, dar de zece ori mai calitativa. Cum sperați sa reînnoim parcul auto al României cu salarii de râs cu care putem doar supraviețui, noi, oamenii de rand. Să fim realiști programele rabla sunt pentru cei care își permit o mașină nouă nu pentru cei care inca circula cu euro 3 sau 4 și plătesc rate la banca, că dacă aveam cu ce treceam și noi la euro 6 și fara programul rabla.
    Cu respect, dacă am deranjat, îmi cer scuze.