G4Media.ro

Autostrada Unirii: Se lucrează la documentația tehnică. De la 1 ianuarie, 2021,…

Autostrada Unirii: Se lucrează la documentația tehnică. De la 1 ianuarie, 2021, demarează licitația pentru atribuirea lucrărilor pe tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț

În cadrul unei vizite la Târgu Mureș, premierul Ludovic Orban a informat că a evaluat, împreună cu reprezentanții Prefecturii, principalele proiecte de investiție dedicate infrastructurii.

Unul dintre proiectele rutiere majore este Autostrada Unirii, respectiv Târgu Mureș- Iași – Ungheni, proiect asupra căruia Guvernul Orban a anunțat că se va apleca în mod expres.

„Mergem mai departe cu acest proiect, e în curs de revizuire Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Este un traseu dificil, având în vedere că traversează munții. Obiectivul nostru este să aprobăm indicatorii tehnico-economici până la sfârșitul anului. Ne dorim să semnăm contractul cât mai repede. De la 1 ianuarie, vom da drumul la licitație, pentru a angaja constructorul care va realiza acest tronson. Pentru celelalte tronsoane, Iași, și Iași – Ungheni, vom demara licitația pentru Studii de Fezabilitate și Proiect Tehnic, astfel încât să meragă mai repede partea de contractare a lucrărilor de execuție”, a spus Orban,

Reamintim că acest proiect de conexiune rutieră cu Basarabia era planificat să se realizeze printr-un parteneriat public – privat Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anulat soluția, propunând ca obiectivul să fie realizat din fonduri europene.

Din bugetul Ministerului s-a alocat suma necesară privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Bode a promis și el că până în 2021 „vom avea o documentație cap-coadă revizuită”, astfel încât să potă fi angajată licitația pentru atribuirea contractului de lucrări. „Noi nu știm acum cât costă. Când vom ști cât costă, vom putea vorbi cu Comisia Europeană și cu instituțiile financiare internaționale despre finanțarea proiectului”, a transmis Bode la început de an.

Foto: Ziarul de Iași

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Pfffffhahahahahahahahaha…..poate prin 2210 o să și fie gata….până atunci o să apară mașini zburătoare…..

  2. Sper ca nu exista cineva care chiar sa creadă ca asta se va face vreodată!

  3. Se lucreaza la studiere ideii de studiu al ideii de imaginare a studiului odeii de realizare prestudiului prestudiului de prefezabilitate.
    DACA PNL VOIA SA FACA AUTOSTRADA, O INCEPEAU ANUL ASTA SI O TERMINAU LA ANU.
    POVESTEA CU STUDIILE E CA SA MAI FURE EI CWVA BANI SI SA DUCA LUMEA CU VORBA.
    RUSINE iOHANIS, RUSINE pnl
    AUTOSTRADA ASTA NU AU DE GAND SA O FACA NICIODATA.
    AU INCEPUT SI EI (pnl)SA FACA LA FEL CA pesedeul, ADICA SA PROMITA SI SA PROSTEASCA LUMEA

  4. daca revin pesedistii, clar nu se mai face nimic, inafara de studii de fezabilitate facute de prietenii partidului pe 50 de milioane de euro, ca-n epoca Dan Sova

    • Stadion Craiova DA, sala polivalenta Constanța DA.
      Spitale Regionale NU.
      Autostrada in Moldova NU.
      Acesta este PSD

  5. Numai la bani se gandesc oamenii de azi.

  6. Stadion Craiova DA, sala polivalenta Constanța DA.
    Spitale Regionale NU.
    Autostrada in Moldova NU.
    Acesta este PSD

  7. harta e geniala e din punctul A in punctul B! avem taticu nenumarate !

  8. Studiul de fezabilitate, judecand dupa cat costa, ar trebui sa ia maxim 3 luni. Nu au nici un motiva sa amane licitatie pana in ianuarie.

    • poate sa ia si 1 zi, , ca mai sunt alte studii – copy-paste, numai ca o sa se intimple ca la toate autostradele, indiferent cit ar costa, ca stim f bine specialistii care au mai ramas in rommiinika

  9. de ce spre Pascani si nu Piatra neamt

    • Pentru că Pașcani ar trebui să fie nod. Intersecție cu Bucuresti-Suceava. A7.

    • acel nod cu A7 poate fi si la Roman. Traseul final ar trebui sa fie ales pe baza studiului de fezabilitate.
      Ar face bine sa nu se apuce de A7 inainte de a semna toate contractele pentru A8 pentru ca A7 nu ajuta economia regiunii atat de mult ca A8. Impostorii din politica prefera sa se ocupe mai degraba de A7 pentru ca este mai usor de construit deci mai usor de finantat lucrari supraevaluate. Asta au facut cu A1, au lasat la urma cele mai dificile segmente: tunelurile de pe Margina-Holdea si valea Oltului.
      Pana acum au fost cheltuiti 8.5 milioane euro pe studii de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitesti si e posibil sa mai fie facute si alte studii.
      A fost contractata sectiunea 1 (Sibiu-Boita) si urmeaza sa fie contractata sectiunea 5 (Curtea de Arges-Pitesti), lasand in aer sectiunile 2,3 si 4 (Boita-Cornetu-Tigveni-Curtea de Arges), adica cea mai dificila parte.

    • Cred ca e in regula spre Pașcani.
      Pe la Roman nu s-ar duce un trafic mai mare.
      Poate la Bacău – Vaslui daca a -ar moderniza acel DN poate ca s-ar mai duce ceva trafic spre A7.
      Doar studiul de fezabilitate poate sa spună adevarul.
      Dar in 3 sau 4 luni trebuie sa fie gata!
      Nu la anul!

  10. O veste excelenta! Daca se implineste, va fi o realizare istorica. Va fi echivalenta in lumea moderna cu unirea tarilor romane. Doar PSD si UDMR sunt dusmanii cei mai incrancenati ai acestui proiect. Sa vedem atunci daca PSD va mai putea vinde Ardealul ungurilor care afiseaza cu orice ocazie harta ungariei mari, cea pe care ei o au in proiectele lor de viitor. Iohannis are mare dreptate cand vorbeste despre vinderea Ardealului ungariei de catre PSD via udmr.

  11. Nu cred o iotă. De 30 de ani incoace toți au spus miciuni. Când văd utilajele la lucru pe șantier, stăm de vorbă. Până atunci nu vreu să mai aud nici o declarație de la politicieni pe acest subiect.

    • 1 ianuarie 2021 pentru un simplu studiu nu este un termen ambitios ca sa para imposibil.
      Legea pentru autostrada A8 a fost promulgata in noiembrie 2018, studiul de fezabilitate trebuia inceput inca din guvernarea Dancila.

  12. ERATA: In titlul articolului s-a strecurat o greseala. De fapt autostrada va fi gata la 1 ianuarie 2021

  13. Sa se faca mai repede. Vrea si consooomerul iesean sa calatoreasca la Debrecen, acest Dubai al Europei.

  14. acum e februarie 2021 si degeaba. nici o licitatie

  15. Sper că niciodata n-o să faca autostrada asta! Acum când trebuie să protejăm media înconjurătoare EU de ce dă bani pentru autostrazi?
    Ar fi mai bun construirea de trenuri moderne cu transport pasageri, marfa si cum fedex si automobile care vreau distanta lunga. Ar fi si mai ieftin.