G4Media.ro

Autostrada Sibiu – Pitești: Comisia Europeană a aprobat alocarea a 875,5 milioane…

Autostrada Sibiu – Pitești: Comisia Europeană a aprobat alocarea a 875,5 milioane de euro din fonduri UE

Comisia Europeană a aprobat alocarea a 875,5 milioane de euro din fondurile UE destinate coeziunii pentru construcția autostrăzii Sibiu – Pitești, potrivit unui comunicat al executivului european.

Proiectul e programată să fie finalizat în 2026, potrivit Comisiei Europene, care arată că e prima autostradă care va asigura legătura între Marea Neagră și cu rețeaua de autostrăzi din vestul Europei.

Autostrada va avea o lungime de circa 123 km, o parte importantă fiind construită prin munte, iar costul estimat e de circa 2,7 miliarde euro, plus TVA.

Stadiul autostrăzii Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de circa 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi:
• Sibiu-Boița
• Boița-Cornetu
• Cornetu-Tigveni
• Tigveni-Curtea de Argeș
• Curtea de Argeș-Pitești

În prezent sunt semnate contracte de proiectare și execuție și se lucrează pe două dintre aceste loturi, respectiv pe lotul 1 și lotul 5.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat în august începerea licitației pentru proiectarea și construcția secțiunii care străbate muntele din Autostrada Sibiu – Pitești. Contractul are o valoare estimată de 4,78 de miliarde de lei, adică aproape un miliard de euro. Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri. Alături de secțiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte.

Contractele pentru constuirea a două dintre cele cinci secțiuni ale autostrăzii au fost deja atribuite: secțiunea 1 Sibiu – Boița a fost câștigată de Porr (Austria), secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești de Astaldi (Italia).

În luna iulie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) va acorda autorităților române un împrumut pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești și asistență tehnică pentru implementarea proiectului șoselei de mare viteză Ploiești-Brașov.

 

Foto: Traseul autostrăzii Sibiu – Pitești / CNAIR

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Am calatorit cu masina, acum 2 ani (Paris-Bucuresti) de regula, folosind avionul (mai comod, mai rapid, mai ieftin) A fost perfect, pana la Nadlac; Apoi, am continuat pe un drum numit autostrada, insa fara borne SOS si toalete (incredibil) pana la Timisoara. De acolo, a fost ceva groaznic. Nu credeam sa exista asemenea drumuri in UE. Iar de la Pitesti la Bucuresti si partea din Sibiu, plina de denivelari si gropi (unele bine, altele prost astupate… din cauza nerespectarii caietului de sarcini, a calitatii benzii de rulare)

    Singura posibilitate pentru a si fi cu adevarat construita, este de a fi construita de la A la Z de catre firme straine. De la conceptie, pana la darea in folosinta. Un singur subcontractant roman si vor aparea eternele probleme (gauri, denivelari, amanari, etc)
    Din pacate Insa, nu cred ca este posibil asta. Multi prea multi sunt gata pregatiti sa fure si sa insele.
    Imi este mila de saracii utilizatori ai drumurilor din Romania. Aveti cu totii buletine de vot, folositi’le. Opriti hotia generalizata, cara va paraziteaza vietile. Tuturor 🙁
    Succes voua.

    • Sad, but true… ne vedem la vot!

      costul aproximativ este de 26.12 milioane euro/ km, cam scump, nu? Sau doar mie mi se pare?:))

    • Tin sa te anunt ca autostrada Sibiu Deva a fost construita de o firma din Italia ( Sali Impreglio ) iar transoanele de dupa Deva de o firma spaniola. Unde e calitatea firmelor straine ?

    • Buna observatie, in zona Sebes-Sibiu avem cea mai proasta bucata de autostrada din tara desi
      a fost construita de firme din afara.
      Cat timp avem ministri ca dl Cuc, care reziliaza contractul la lucrari 99% finalizate, scutind astfel constructorul sa ofere garantie pentru lucrari, numai suprize de genul asta vom avea, gropi pe autostrada sau portiuni unde se acumuleaza apele pluviale pe benzile de mers.

    • Plin de fakenews. Ati incercat autostrazile din Belgia? cum e acolo asfaltul?
      Borne SOS….chiar mai exista cineva fara mobil si care sa mearga pe jos la o borna SOS sa sune la 112?
      Autostrazile in Franta sunt pe bani grei, si sunt facute in concesiune. La noi sunt cvasigratis….si ca orice lucru gratis…cam asta e calitatea.
      Caietele de sarcini se respecta. Nu de acolo vin problemele.

  2. Pardon
    Prima autostrada la M Neagra este prin Bulgaria
    + nu ar trebui sa ne dea doar bani ci si coordoneze/administreze constructia pt ca noi suntem incapabili si ne ia 20-30 de ani

  3. Nu se va face nimic, staţi liniştiţi. Asta e România, o ţară inferioară cu un popor incapabil, lumea a treia.

  4. Adio Moldova, copilul necajit si pricajit al Romaniei!Vorba lui Creanga, sarantoci dintotodeauna si galbeni de parca se hraneau numai ciuperci fripte-fetele foamei.

    • Ce legatura are sula cu prefectura….. daca se face sibiu – pitesti nu se mai fac autostrazi in moldova ?

      Daca tot vb de moldova….. decat lamentari stupide mai bine osu la treaba…. nu va pune nimeni bete in roate.

      Nici Iasul nu are autostrada dar nivelul de trai este peste Calarasi de exemplu care e 50 km de autostrada , are dunare si e la o ora de Bucuresti.

      In concluzie cum iti asterni asa dormi

  5. La banii astia trecem Atlanticul.

  6. Cât va fi parandaratul ?