G4Media.ro

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR vrea în primăvară licitație cu precalificare pentru secțiunea 3…

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR vrea în primăvară licitație cu precalificare pentru secțiunea 3 și 10 kilometri din secțiunea 2

Compania națională de autostrăzi (CNAIR) speră ca luna viitoare să scoată la licitație și lotul 3 din autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime de 37 de kilometri, plus încă 10 kilometri din lotul 2, între Cornetu și Câinenii Mari. Pentru a se asigura că firmele interesate au și capacitatea de a duce la bun sfârșit lucrările, care nu vor fi unele simple, licitația va fi una cu precalificare, potrivit directorului general al CNAIR, Sorin Scarlat.

Construirea celor 37 de kilometri dintre Cornetu și Tigveni va costa circa 4,75 de miliarde de lei, potrivit estimărilor CNAIR, adică aproape un miliard de euro, și va dura, cu tot cu proiectarea, circa 6 ani și jumătate. Pe acest tronson va trebui realizat și un tunel cu o lungime de 1,7 kilometri în zona Poiana. Va fi cel mai lung tunel de pe întreaga autostradă Siibiu-Pitești.

„Și din secțiunea 2 putem scoate la licitație undeva la 10 kilometri, până aproape de Câinenii Mari”, a declarat, pentru G4Media, Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR. Pentru restul de 20 de kilometri din secțiunea 2 Boița-Cornetu se va căuta constructor mai târziu.

Singurul lot din autostrada Sibiu-Pitești care este în prezent în lucru este cel dintre Sibiu și Boița, cu o lungime de circa 14 kilometri. În condițiile în care CNAIR le-a aprobat proiectul tehnic, austriecii de la Porr speră să înceapă lucrările în primăvară, după emiterea autorizației de construire.

Traseul acestui lot va începe în zona localității Șelimbăr (la intersecția cu centura Sibiului) unde va fi construit un nod rutier. Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta până în zona localității Veștem. În continuare, viitoarea șosea de mare viteză va traversa localitatea Tălmaciu la vest și DJ 105G (Avrig-Mârșa-Tălmaciu-Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii cu DN7.

Secțiunile Tigveni – Curtea de Argeș și Curtea de Argeș – Pitești sunt în evaluare sau contestație.

Comisia Europeană a solicitat recent mai multe clarificări referitoare la cererea de finanțare a autostrăzii pe care Ministerul Transporturilor a trimis-o la Bruxelles pe 25 octombrie 2019. CE consideră că o serie de probleme de mediu nu sunt suficient de bine evaluate. Pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitesti sunt 11 situri Natura 2000 pentru care CE consideră că nu s-au luat suficiente măsuri de conservare. În plus, oficialii europeni sunt îngrijorați cu privire la impactul șoselei de mare viteză asupra unor specii de insecte și animale, printre care și gândacul „croitorul cenușiu” al stejarului, Morimus Funereus.

Într-un interviu pentru G4Media, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, declara că România ia în calcul mutarea exemplarelor de insecte potențial afectate cu ajutorul unor tehnologii bazate pe utilizarea feromonilor.

Cererea de finanțare trimisă Comisiei Europene pe 25 octombrie anul trecut cuprindea finanțarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru secțiunile 1, 4 și 5:
• Secțiunea 1 – Sibiu – Boița. Valoare: 129.283.334 Euro fără TVA
• Secțiunea 4 – Tigveni – Curtea de Argeș. Valoare: 422.082.053 Euro fără TVA
• Secțiunea 5 – Curtea de Argeș – Pitești. Valoare: 387.025.316 Euro fără TVA

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de circa 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi:
• Sibiu-Boița – 14,15 km
• Boița-Cornetu – 30,35 km
• Cornetu-Tigveni – 37,4 km
• Tigveni-Curtea de Argeș – 9,86 km
• Curtea de Argeș-Pitești – 30,35 km

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Localitatea se numește Tălmaciu, și nu e comună, e oraș.

  2. compania Drumur spaga si mita trebuie desfiintats in 30 de ani si a dat examenul
    infiintste 3 companii cu relatii intre ele sa secdescipere cine facevblat cu autostrazile