
Audi ar putea construi o uzină în SUA pentru a-l mulţumi pe Trump, în contextul războiului tarifelor
Audi, marca de automobile de lux din cadru grupului Volkswagen, ar putea construi o uzină de asamblare într-o nouă locaţie din SUA, conform scenariilor analizate de echipa managerială în ideea de a-l mulţumi pe preşedintele Donald Trump în contextul războiului tarifelor, susţine un articol publicat vineri în revista germană Spiegel, preluat de agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Audi analizează posibilitatea construirii unei uzine în zona de sud a SUA, ceea ce ar fi cea mai scumpă opţiune din mai multe scenarii analizate, mai multe surse din interiorul companiei estimând costurile la aproape patru miliarde de euro, susţine Spiegel.
Un purtător de cuvânt de la Audi a declarat că firma intenţionează să îşi extindă prezenţa în SUA. „În prezent, analizăm mai multe scenarii în acest scop. Suntem încrezători că vom ajunge la o decizie în acest an împreună cu grupul Volkswagen cu privire la cum va arăta această decizie în termeni concreţi”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA şi este unul dintre cei mai expuşi producători auto la tarifele americane din cauza uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajaţi care produc popularul model Q5.
În schimb, firma mamă Volkswagen are o uzină la Chattanooga, statul Tennessee, şi o alta care este construcţie în apropiere de Columbia, statul Carolina de Sud.
Tarifele pe scară largă anunţate de Trump au generat deja costuri suplimentare de sute de milioane de euro pentru constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de exporturi, a declarat un reprezentant al industriei auto germane.
BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen poartă discuţii cu oficialii de la Washington cu privire la un posibil acord pe tema tarifelor la automobilele importate, încercând să îşi folosească investiţiile şi exporturile realizate în SUA ca avantaj prin care să atenueze orice eventuală lovitură, au declarat mai multe surse consultate de Reuters.
În 2024, grupul Audi, care include şi mărci precum Bentley, Lamborghini şi Ducati, a suferit o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, şi un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Constructorul german a livrat, în 2024, aproximativ 164.000 de automobile electrice, un recul de 8% în ritm anual. De asemenea, livrările Audi pe piaţa chineză, care a fost responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi (650.000 de unităţi dintr-un total de 1,67 milioane unităţi), au scăzut cu 11%.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.