G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructura: Au început lucrările la Autostrada A1 Sibiu – Pitești…

Sursa: Asociația Pro Infrastructura

Asociația Pro Infrastructura: Au început lucrările la Autostrada A1 Sibiu – Pitești pe hârtie. În poze vedeți țăruși topografici, semn că proiectarea e în desfășurare

Asociația Pro-Infrastructură semnalează într-o postare pe Facebook că lucrările la autostrada A1 Sibiu – București a început cel puțin pe hârtie. Potrivit asociației, țărușii topografici de pe marginea drumului pe tronsonul cuprins între Sibiu și Boița indică faptul că perioada de proiectare este în desfășurare.

Redăm mai jos postarea Asociației Pro-Infrastructura

”Nu sunt spectaculoase, dar fotografiile atașate demonstrează că Autostrada A1 Sibiu-Pitești a început… pe hârtie deocamdată! În poze vedeți țăruși topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfășurare.

Nu vă speriați. Vorbim doar despre 13,17 km între Sibiu și Boița. Contractul a fost semnat în 14.04.2019 cu austriecii de la Porr pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA.

Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede. Sperăm să vedem și utilaje la lucru spre sfârșitul acestui an: organizare de șantier, decopertări, depozite materiale, poate piloți forați la structurile majore. Termenul de execuție este de 3 ani.

Solicităm responsabililor din guvern să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esențial în demararea la timp a lucrărilor în teren.”

Pe de altă parte, europarlamentarul PNL, Siegfried Mureșan, îl critică pe ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, pentru declarația potrivit căreia până la sfâșitul lunii iulie vom circula pe autostrada Sibiu – Nădlac.

Redăm mai jos integral declarația lui Siegrfied Mureșan:

”Domnul Răzvan Cuc a promis ieri că, până la sfârșitul lunii iulie, se va putea circula în regim de autostradă pe tronsonul A1 dintre Sibiu și Nădlac. Domnul ministru ori minte, ori a uitat că, acum nici două săptămâni, în 28 iunie, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului «Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D» în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Autostrada Lugoj – Deva face parte din tronsonul A1 dintre Sibiu – Nădlac.

Valoarea acestui contract este de 296 de milioane de euro fără TVA, iar termenul de depunere a candidaturilor este sfârșitul lunii august.

Acest segment de drum este deosebit de complicat de construit, mai ales că trebuie construiți 2,13 km de tunel forat, așa că, în cel mai fericit caz, vom avea lotul 2 complet peste 4 ani. Guvernul este încă în faza de licitație. Cum nu cred că ministrul Cuc a inventat de unul singur călătoria în timp, niciun român nu va putea călători pe Tronsonul Sibiu – Nădlac în regim de autostradă până la finalul lunii iulie.

Așa că aștept ca domnul ministru Cuc să se urce în mașină pe 31 iulie și să arate românilor cum va conduce în regim de autostradă de la Sibiu la Nădlac fără lotul 2 finalizat sau să-și dea demisia.

În plus, același ministru incompetent al Transporturilor a mai spus că a dorit să construiască de la bugetul de stat Autostrada Ploiești – Brașov. Această autostradă, prin munți, implică niște costuri foarte mari, estimate la peste 1,2 miliarde de euro. Costurile pot fi acoperite din fondurile europene nerambursabile pe care le avem la dispoziție pentru perioada 2014 – 2020 și care stau necheltuite. Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), din care Guvernul poate construi autostrăzi, beneficiază de o finanțare europeană de 9,2 miliarde de euro pentru această perioadă. Din acești bani, Guvernul a absorbit doar 1,6 miliarde de euro, adică doar 18%.

În loc să ia acești bani gratis de la UE, pe care altfel riscăm să-i pierdem, ministrul Cuc vrea să ia 1,2 miliarde de euro din bugetul de stat, adică din banii noștri, din taxele și impozitele pe care le plătim în fiecare lună.

Consider că, prin aceste declarații și prin toate neîmplinirile mandatului său de până acum, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, reprezintă un risc pentru viitorul infrastructurii din România, un risc pentru bunăstarea românilor și un risc pentru economiile noastre. Afirmațiile ministrului Cuc nu au nimic în comun cu realitatea din teren. Nu ne putem baza pe el și ca atare nu mai este nevoie de el. Cer prim-ministrului Viorica Dăncilă să stopeze haosul de la Transporturi și să-l demită de urgență pe ministrul Răzvan Cuc.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. „lucrările […] a început”

    Bun așa.