G4Media.ro

ANALIZĂ Mircea Miclea, despre România educată: Prevalența examenului direct la liceu și…

Mircea Miclea / Foto: Captură Youtube NCN Romania

ANALIZĂ Mircea Miclea, despre România educată: Prevalența examenului direct la liceu și transformarea Evaluării Naționale în opțională e o soluție total greșită. BAC-ul unitar cu trunchi comun va fi o uniformizare în jos / Raportul e plin de „banalități solemne”

Raportul final “România educată” lansat de președintele Klaus Iohannis în urmă cu o zi și asumat de Guvern ca bază pentru crearea unui pachet legislativ în educație este compus din soluții greșite, „banalități solemne”, metamăsuri și doar câteva soluții concrete, spune cercetătorul Mircea Miclea, profesor de psihologie la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației.

Contactat de Edupedu.ro pentru o analiză a documentului publicat de președinte la 7 ani de la anunțarea lui, Miclea a detaliat măsurile greșite și măsurile corecte și a atras atenția că documentul România educată este unul politicianist, cu funcția “de a promova o imagine, aproape la modul propagandistic, de la numărul de poze din interiorul documentului și până la numărul de persoane implicate în consultare”. “O prostie repetată de 10.000 de oameni rămâne însă o prostie. Să nu confundăm adevărul cu numărul de voci care spun o propoziție”, a declarat Mircea Miclea.

Rep: Care este opinia dvs. cu privire la raportul final România educată, document publicat ieri de președinție?

Mircea Miclea: Documentul pretinde că este un document de soluții, așa că l-am analizat din această perspectivă și am identificat 4 categorii de soluții oferite.

  1. Sunt soluții greșite, din punctul meu de vedere.

O să fiu foarte concret, nu ambiguu cum este documentul. De exemplu, la pagina 39 se spune următorul lucru: „Cei care au dat admitere la liceu și au obținut o ofertă de studii își pot ocupa locul confirmat și pot opta pentru a nu participa la Evaluarea Națională”.

Asta înseamnă că Evaluarea Națională devine facultativă sau opționala; cei mai buni elevi vor da admitere la licee, dacă vor reuși atunci ei nu vor mai participa la Evaluare, deci Evaluarea Națională eventual va rămâne ca un examen pe care îl vor da doar cei care nu au reușit. Ceea ce e o greșeală majoră.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Presedintele trezit din vacanta isi inchipuie cum e Romania lucrului bine facut si mai debiteaza si el ceva pe ici pe colo, ca vezi doamne e proiectul lui „de suflet”…

    • Uitati-va cine sunt cei care au facut acest raport/program. Eu il stiu pe unul, beizadeaua unui mare activist bolsevic pe vremea lui ceasca. Taticul a avut o mare functie in organismele ministerului invatamantului si ca urmare beizadeaua a ajuns cu viteza rachetei prof.dr.ing. si membru al unei cacademii pe la vreo 33 de ani. Daca asa si i-a ales Johannis, asa are si raportul.

  2. Eu nu inteleg asta : „au obținut o ofertă de studii” ?!
    Deci daca au obtinut deja o oferta de la un anumit liceu, inseamna ca notele obtinute in 8 ani de scoala, si media generala, sunt suficiente pentru a fi admis de acel liceu.
    De ce mai trebuie sa mai de inca un examen elevul respectiv?
    Dau doar cei care NU au fost admisi la un liceu dorit de ei,.. si prin examenul acela pot dovedi ca sunt suficient de buni pentru acel liceu.

    Gresesc?

  3. si-au dat seama ca Ev.Nat. strica afacerile & topurile 🙂

  4. Ce faci domnul Miclea nu apreciezi munca de 6 ani a domnului suplinitor ?Se poate așa ceva?Dacă învățământul românesc a ajuns pe mâna unui suplinitor dezastrul este aproape.

  5. Băi Micleo, cum îți permiți să vorbești în halul asta de proiectul Președintelui la care a muncit 7 ani?!

  6. Păi părerea domnului Miclea despre ce se poate face în învățământ nu mai contează nici cât negru sub unghie. Domnu’ a fost ministru al educației, deci a avut ocazia nu doar să-și exprime părerea ci chiar să și facă ceva bun pentru educația românească. Rezultatul s-a văzut …. deci acum …. pass. Și la urma urmei n-am înțeles de ce se cramponează atât de evaluarea națională și de ce ar trebui să fie criteriul suprem. Chiar nu cred că unui elev doxa la matematică trebuie să-i scadă șansele de a face un liceu de informatică, liceu vânat de foarte mulți elevi, pentru că are o medie generală mică obținută în școală și/sau la evaluarea națională deoarece nu știe istorie, muzică și geografie sau alte cele, sau altul să nu poată intra la un liceu de arte plastice, oricât de bun ar fi, pentru că și-a luat-o-n freză cu notele la mate și la fizică.

    • Hai du-te si plimba ursul… daca nici la clasele 1-8 un geniu al matematicii nu se descurca la romana sau la celelalte materii inseamna ca e prost de-a binelea…

    • Se vede că nu știți ce înseamnă admiterea la un liceu de artă sau la un liceu cu program sportiv. Sau credeți că aceste licee au nevoie de analfabeti. Un copil de 10 la mate sigur prinde un loc la mate info. Poate nu la cel mai bun liceu dar sigur la unul de top. Sau să dăm cărțile pe față – copiii babuinilor au astfel toate șansele să fie admiși la liceul dorit. Doar să se prezinte la examen……

    • Ești cu vaca referitor la opinia ta despre Miclea!
      Dacă ești în necunostinta, de ce trebuie să te pronunți aiurea?!

    • Habar n-ai cine este profesorul Miclea. Ai uitat că și-a DAT Demisia din funcția de ministru, pentru că nu s-a alocat educației procentul prevăzut prin lege. Mai nou se pricep toți la educație, ca la fotbal.

    • Rădulescu Marcel aș putea și eu să zic despre tine că ești în necunoștință de cauză, sau că părerea ta despre Miclea este aiurea. Doar vorbe poate arunca oricine. Nu eu mă pronunț aiurea, eu doar mi-am exprimat o opinie care, poate e greșită, poate e bună. Dacă vrei să-mi dovedești că e greșită dă-mi un contra argument. Zi-mi și mie ce Dumnezeu a făcut Miclea ca ministru? Că Miclea ca profesor are realizări asta e cu totul altă poveste. Nu contestă nimeni capacitatea lui profesională. Dar dacă tu ești „cel mai bun mecanic auto din oraș” asta nu înseamnă că vei fi „cel mai bengos patron de service auto din oraș”.

    • Profu …. ești cumva profesorul Miclea, sau coleg de-al lui? Știu foarte bine cine este profesorul Miclea iar dacă tu vrei să-mi scoți ochii cu „realizările” lui, îți spun și ție: pass, ca și lui. Poți să fii geniul geniilor în domeniul tău, și poți avea oricât de multe realizări profesionale, dar asta nu-ți garantează că ești bun pentru o funcție de ministru. Profesorul Miclea poate fi cel mai bun psiholog din țara asta dar asta nu-l face nici manager bun, nici organizator bun, nu-ți garantează nici că are o viziune bună din punct de vedere social și economic. Însăși faptul că și-a dat demisia pentru că n-a primit câți bani a vrut este o dovadă a faptului că nu este un manager bun. Cu bani orice prost știe să facă afaceri. Învățământul românesc are nevoie în primul rând de o reformă structurală și conceptuală. Pentru asta nu-ți trebuie bani, îți trebuie viziune și voință. Cu o reformă bună învățământul poate „exploda” chiar dacă n-ai în școală calculatoare cu ultimul procesor de pe piață. Toată stima pentru realizările lui profesionale, dar în ceea ce privește reformarea învățământului …. pass.

  7. Foarte bine punctat, de așa oameni avem nevoie sa schimbe ceva in bine, pentru viitor, nu pentru mandatul și funcția politica. Mare păcat că nu a reușit cat a fost ministru, tot din cauza politicii, da duca la sfârșit ce a început și ce avea în plan. Dar cum în România nu se vrea educație cu adevărat, doar ” bine educată” adică uniformizare, să gândim toți cum vor ei și ce vor ei, astfel de oameni nu sunt admiși. Domnul președinte, care a asudat muncind și gândind 7 ani la acest proiect, nu are nici o legătură cu învățământul, de când nu a mai predat, știe care sunt cerințele acum? Dar, politica este politica, mai rău decât comuniștii. Măcar ei aveau grijă să de învețe, sa avem tineri pregătiți. Bravo domnule Miclea, păcat că nu au urechi să audă ce spuneți, și sunt prea mândru și încrezători în ce cred ei că este bine, dar este rău, in loc să înaintăm, dăm înapoi că racul.

  8. Se vede că nu știți ce înseamnă admiterea la un liceu de artă sau la un liceu cu program sportiv. Sau credeți că aceste licee au nevoie de analfabeti. Un copil de 10 la mate sigur prinde un loc la mate info. Poate nu la cel mai bun liceu dar sigur la unul de top. Sau să dăm cărțile pe față – copiii babuinilor au astfel toate șansele să fie admiși la liceul dorit. Doar să se prezinte la examen……

  9. Uitati-va cine sunt cei care au facut acest raport/program. Eu il stiu pe unul, beizadeaua unui mare activist bolsevic pe vremea lui ceasca. Taticul a avut o mare functie in organismele ministerului invatamantului si ca urmare beizadeaua a ajuns cu viteza rachetei prof.dr.ing. si membru al unei cacademii pe la vreo 33 de ani. Daca asa si i-a ales Johannis, asa are si raportul.

  10. Și uite asa, copiii „cui trebuie” vor reuși sa intre la liceele „la care trebuie”, ca dacă ar da examenul de Evaluare Nationala n-ar avea nicio șansă…

  11. E mai greu să-ndrepți o prostie decât s-o comiți

  12. Ce mai tura -vura ,avem nevoie .de prosti ptr a fi manipulati de cei cu sacii de bani excrocii ce au pradat si tradat tara.

  13. 12 clase obligatorii
    15 elevi în clasă
    Licee vocaționale urbane care oferă și pregătire medie
    Testari naționale trimestriale la toate clasele
    Transformarea talentelor în meserii
    Scoli noi