G4Media.ro

Afacere de lux a unei companii a Primăriei București: a cumpărat cu…

Afacere de lux a unei companii a Primăriei București: a cumpărat cu jumătate de milion de euro 15 BMW-uri electrice pentru a le închiria bucureștenilor, dar refuză să spună câți bani a câștigat

Compania Municipală Managementul Transportului SA, înființată de Primăria București a cumpărat 15 maşini electrice BMW i3, iar pe 13 dintre ele le-a scos la închiriere cu aproape 100 lei pe oră. Profitul încasat? Strict secret.

2.400.000 lei (520.000 euro) fără TVA. Atât a plătit Compania Municipală Managementul Transportului pe 15 maşini electrice BMW i3 monitorizate prin GPS. Licitaţia a avut loc în luna mai a anului trecut şi a fost câştigată de firma Auto Cobălcescu SRL.

Din cele 15 maşini, doar 13 pot fi închiriate de către bucureşteni prin intermediul aplicaţiei bcr-ego.ro. Prima jumătate de oră costă 55 lei, iar pentru fiecare minut ulterior se plăteşte 1,3 lei. Adică 94 lei/h. Cei care vor să plătească un tarif mai mic sunt condiţionaţi de plata cu un card bancar BCR George: 35 lei pentru primele 30 de minute şi 25 lei pentru fiecare interval de 30 de minute ulterior.

G4Media.ro a cerut Companiei Municipale să ne comunice care este justificarea tarifelor practicate şi care este profitul adus la bugetul local în urma închirierii celor 13 maşini electrice. Reprezentanţii municipalităţii au omis întrebările și s-au limitat în a ne transmite doar urmptoarele informații: „Costul închirierii unei maşini este cel practicat de aplicaţia BCR eGO, însă închirierea nu este condiţionată de posesia unui card BCR, orice conducător auto ce posedă un card bancar poate închiria autoturismele care sunt disponibile 24/24, 7/7.”

La lansarea proiectului, Virgil Ştefan directorul Companiei Municipale Managementul Transportului spunea, potrivit Agerpres, că instituţia pe care o conduce va „pune la dispoziţia bucureştenilor, printr-un program pilot, o alternativă viabilă la mijloacele de transport convenţionale. Pornind de la studiile care arată că o maşină în sistem de car sharing reduce cu cel puţin 20 numărul maşinilor proprietate personală, dorim să încurajăm locuitorii oraşului să renunţe la maşina personală, de cele mai multe ori poluantă, şi să folosească cu încredere maşinile electrice pentru deplasările care nu se pot face cu celelalte mijloace de transport puse la dispoziţie de administraţia locală”.

Într-o postare pe Facebook din septembrie 2019, compania anunța că va cumpăra mai multe mașini electrice: ”În etapa următoare, Compania Municipală Managementul Transportului S.A. își propune să extindă acest serviciu cu un numar mai mare de autovehicule electrice pentru institutiile, societatile comerciale si persoanele care și-au asumat un comportament responsabil față de mediul în care trăiesc și aleg să utilizeze un mijloc de transport ecologic”.

Compania Municipală Managementul Transportului este una dintre cele 22 de companii municipale căreia Curtea de Apel Bucureşti i-a anulat hotărârea de înfiinţare. Anul trecut în mai, aceasta avea 35 de angajaţi si prognoza ca până la finalul anului să aibă 87. În anul 2018, compania a înregistrat pierderi de 1,7 milioane de lei (370.000 euro).

Pe site-ul oficial, compania municipală îşi justifică menirea spunând că îşi doreşte sa efectueze „toate demersurile pentru identificarea problemelor actuale ale sistemului de transport public din Municipiul Bucuresti si de a implementa solutii rapide si eficiente pentru eliminarea acestora”.

UPDATE: Primarul general, Gabriela Firea, a anunțat luni, la o zi după apariția articolului, că a cerut de la companie un raport legat de de profiturile înregistrate în urma inchirierii acestor masini electrice. În ceea ce privește cele două mașini cumpărate, dar care nu au fost date spre închiriere, Firea a spus că ”au fost acordate unor subordonate ale Primăriei Capitalei din domeniul sănătății și asistenței sociale”.

Foto: Flota de mașini electrice de la Compania Municipală Managementul Transportului

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

26 comentarii

  1. Aveti ce votati. Ati votat speculanti, aveti speculanti.

    • „G4Media.ro a cerut … Reprezentanţii municipalităţii au omis ” se traduce prin cetățenii întreaba despre mere si primesc raspuns despre pere. Statul sta bine mersi in astfel de situatii: G4Media, la o alta solicitare ulterioara Primaria poate sa spuna ca ți-a raspuns deja… posibil sa fie voie doar la o solicitare pe an.
      Soluția e datul in judecata. Doar un judecator poate stabili cine are dreptate.
      Voi fiind presa aveti „asul” in maneca: cereti audienta la primar sa va lamureasca. Pe voi va primeste. Noua ne da multa m* asteptare si ne primeste, daca ne, oricine altcineva.
      Daca o lasati asa si nu aflati ce v-ati propus sunteti un nimic in ochii lor!

    • @Cloudfare: Corect. Ba, de multe ori raspund cu parti din intrebarea ta, fara sa adauge nimic, in bataie de joc. Stiu ca 90% din petitionari renunta si nu merg mai departe.

      Asta imi place la USR (pana nu l-o devora Plus+-ul), ca merge in instanta sa ii oblige sa raspunda. Cum face si Nicusor Dan (or fi mostenit de la el 😉 )

      Totusi, trebuie sa recunosti si tu ca a merge la forurile superioare, pas cu pas, sau in instanta, presupune ceva resurse consumate, pe care orice cetatean trebuie sa le aloce activitatilor civice. Din pacate, se gasesc greu cetateni. 🙁
      La jurnalisti e alta treaba, e parte din activitatea de la serviciu.

    • La noi fiecare șef de institutie publica e un mic d.zeu pe plantație.
      Poți sa afli cât platește CNAIR comision unei firme care intermediaza plata vignetei dar nu poți sa afli ce fac ei cu banii din taxa de pod (îi pastreaza sau îi irosesc prin contracte subtile).
      La primarie conteaza si cum adresezi intrebarile dar cel mai bine te duci direct la șeful lor

    • Şi dacă am votat „cu ceilalți”, noi ce vină avem?!?

  2. O aberatie marca Primaria Bucuresti!
    E antieconomic si sunt sigur ca nu a existat studiu de fezabilitate?
    Ce încărcătură e pe un bmv ca sa renteze?
    8 ore închiriat?
    Cine închiriază?
    Care e masa critică de persoane care apelează zi de zi la închiriere de bmv?
    Vor fi 20 sau 30 de zile catvva sute de teribilisti si apoi se asează praful pe bmv?
    Sau rugina!
    Masinile astea se mai si strică ca vor fi utilizate de tot felul de cocalari cu bani.
    Răspunde cineva de risipirea banului public?
    Curtea deConturi ce o zice de acest jaf?
    Sau au un nod si nu-l pot desface?

    • curtea de conturi nu mai poate sesiza parchetul dupa ce PSD ia retras aceasta atributie acum cativa ani
      poate doar sa faca publice neregulile pe care le gaseste

    • Parlamentul poate cere fara sa fie refuzat Curtii de Conturi sa mearga in control imediat acolo unde solicita.

  3. Daca masinile au fost cumparate din banii municipalitatii, bucurestenii ar fi trebuit sa beneficieze de reducere pentru inchirierea lor. Taxarea pe unitatea de timp descurajeaza folosirea lor deoarece blocajele in trafic sunt frecvente. Ar fi trebuit taxata distanta si implementata taxa pe unitatea de timp doar cand se doreste retinerea pentru durate mari.

  4. Pai a cumparat flota de masini BCR-ul din banii lor?
    Adica PMB cumpara masini scumpe din taxele si impozitele mele dar am reducere doar daca cumpar servicii de la BCR?!
    Urgent consiliul concurentei si curtea de conturi .
    Sa vedem cat de legala e smekeria asta lansata sub ilegalismul generalizat promovat de Firea.

  5. O combinatie intre primarie si dealerul BMW.
    Ar fii interesant de vazut cine de la BMW are legaturi cu primaria.

    Altfel o initiativa demna de laudat, dar nu asa se face.
    „Car sharing”-ul e peste tot dar nu scoate profit. Se face in general in cooperare cu producatorii auto care au de castigat din publicitatea facuta masinilor lor.

    De prin lume adunate:
    Drive Now a fuzionat cu Car2Go si a devenit Share Now (ca nu era profitabil separat)… dupa care s-a retras de tot din USA si din cateva orase din Europa. Coop (scutere electrice) s-a inchis de tot in decembrie. We Share merge doar pt ca VW baga bani. Sixth si Miles poate sunt ceva mai profitabile dar e alta poveste acolo.

    SI aici vorbim de mii de masini pt fiecare oras … ce sa faci cu 15 masini?! Nu gasesti nici una cand ai nevoie.

    Ideea e buna totusi, dar nu pe modelul de business ales de aceasta companie.

  6. Miticilor v o trage Fioroasa,in loc sa cumpere autobuze electrice si tramvaie de la Mercedes si Astra Arad,cumpara de la turcaleti.VOTATI O !!!!!

  7. Ce alocatii pt copii meltenilor luati bmw neamule

  8. Bah, da’ tot nemulțumiți… V-a luat duoamna BMWeu, nu unul – chiar mai multe – și vouă tot nu vă convine?? Nerecunoscatorilor! Nu o meritați! :)))

    • Bani aruncați, nu alta…. nu mai bine făcea niște concerte de banii ăștia?! lol
      Voi vă dați seama căți iepurași de Paști se puteau cumpăra de banii ăștia?? Eh, nu prea mulți :))

  9. Dacă știrea ar fi fost de genul:„În cadrul acțiuni de ecologizare și smart city, primăria Cluj/Oradea/Arad a achiziționat o flotă de autoturisme hibrid/electrice de la firma germană BMW acre vor fi puse la dispoziția cetățenilor în regim de ride sharing”. Atunci reacțiile ar fi fost pline de extaz, gen: „Vai ce inteligent, iată ce înseamnă să fii un primar cu viziune și căruia îi pasă de mediu în beneficiul sănătății cetățenilor !”. Depinde de unde privești și ce ochelari folosești.

    • @Lita – poti sa gandesti totusi rational? Cat crezi ca ar putea sa coste inchirierea unui autoturism electric in asa fel incat sa renteze? Cat costa intretinerea lor? Cat de numeros e publicul tinta care ar avea nevoie de asa ceva? Vorba cuiva de mai sus, nu mai bine cumpara demoazela autobuze electrice?

    • Liță, iar papi…”cârnați”?
      Compari găinărerile din București cu investițiile din Cluj ?
      Mă Liță, tu ești pesedist asistat de la buget ? Tare mi se pare că da.

  10. Dovezile cerute de catre Primar, d.lui R.Bogdan , sunt publice. Probabil ca vor mai fi si altele.

  11. daca sunt bemweuri electrice… pot merge pe linia de tramvai fara sa riste ceva?

  12. Sunt curios daca km efectuati de masini sunt justificati cu pv de predare-primire sau cu cifrele din aplicatia folosita. Cele 2 masini care nu sunt la inchiriere sunt folosite de seful si contabila firmei? Misto job au…

    • Cine e Virgil Stefan? Dar ceilalți directori și adjuncți din cele douăzeci și de companii municipale? Hai că nu sunt așa mulți, iar legăturile cu primăriile de sector și dezvoltatorii imobioiari, interesante.

  13. 100 DE LEI PE ORĂĂĂ ?!?!,!
    Păi nene, la banii ăștia cine e tâmpit să plătească ? 24 de milioane lei vechi pe zi ???!! Cu banii ăia ar trebui să mă care moldoveanca în cârcă, prin Bucale !
    Asta se cheamă „plan de mobilitate urbană ” în capul lu Firea ?
    Io zic că e dosar DNA toată ziua!