G4Media.ro

Topul BBC al celor mai bune filme din acest an: Saint Omer,…

Sursa: Close.film

Topul BBC al celor mai bune filme din acest an: Saint Omer, Close, John Wick: Chapter 4

Criticii de film de la BBC Culture Nicholas Barber și Caryn James au ales cele mai importante filme ale anului de până acum, printre care se numără Suzume, Polite Society și John Wick: Chapter 4.

1. Saint Omer

Saint omer film
Sursa: IMDB

Această dramă dură și sfâșietoare despre rasă, clasă și maternitate a fost propunerea Franței în cursa pentru Oscar de anul trecut și încă nu înțeleg de ce nu a fost nominalizat. Alice Diop își pune în valoare experiența de realizatoare de documentare, deoarece își bazează povestea pe cazul real al unei tinere senegaleze din Franța, acuzată că și-a abandonat copilul pe o plajă pentru a muri. Diop o inventează pe Rama, o romancieră însărcinată care merge în orașul Saint Omer pentru a fi martoră la proces, ceea ce joacă cu propriile îndoieli și temeri. În rolul lui Laurence, mama judecată, Guslagie Malanda este nefiresc de calmă, aproape încremenită în resemnare. Kayije Kagame, în rolul lui Rama, ne lasă să vedem cum mintea ei se agită și inima îi bate cu putere în timp ce privește, chiar dacă fața ei este impasibilă. Diop și-a bazat dialogurile pe transcrierile de la tribunal, dar rezultatele depășesc cu mult faptele seci de pe pagină pentru a crea un film captivant cu două femei profunde și vii pe ecran. (CJ)

2. Close

Close film
Sursa: IMDB

Lucas Dhont își urmează debutul său premiat, Girl, cu o altă dramă delicată, dar zguduitoare din punct de vedere emoțional, despre maturizare, atât de naturalistă încât ai putea-o confunda cu un documentar de tip fly-on-the-wall. Eroii săi sunt Léo (Eden Dambrine) și Rémi (Gustav de Waele), doi băieți de 13 ani care se bucură de o prietenie intimă în Belgia bucolică. Dar când se înscriu la o nouă școală, presiunea colegilor le întinde relația până la punctul de rupere. Sensibil în mod supraomenesc la durerile adolescenței, Dhont înțelege că nu este nevoie de o agresiune deschisă pentru a-i face pe tineri să se simtă ca și cum ar fi atacați în mod insuportabil. Întrebările întâmplătoare ale colegilor de clasă ale băieților sunt suficiente pentru a-i schimba pentru totdeauna. (NB)

3. John Wick: Chapter 4

John Wick: Chapter 4
John Wick: Chapter 4

Ultimul episod al francizei pline de artă și acțiune cu Keanu Reeves în rolul asasinului pe care îl încurajăm nu are concurență pentru cel mai bun film mainstream și comercial al anului de până acum. Cu un preț de mai multe milioane de dolari pe capul său, Wick își canalizează James Bond din interior, călătorind prin Paris, Berlin și Osaka, încercând să evite să fie ucis. Această intrare este mai mare și mai spectaculoasă decât precedentele intrări Wick, iar regizorul Chad Stahelski o face la fel de uimitoare din punct de vedere vizual și de distractivă, cu acțiune plină de arte marțiale, arme și săbii. Personajul simpatic al lui Reeves ne ajută să ne atașăm de un personaj care a pierdut demult socoteala cadavrelor pe care le-a trimis pe drum. Ian McShane este întotdeauna o încântare în rolul lui Winston, colegul urban al lui Wick, iar filmul ne oferă încă o șansă de a-l vedea pe Lance Reddick, care a murit recent, în rolul portarului, Charon. (CJ)

4. Holy Spider

Holy Spider film
Sursa: IMDB

Filmul macabru Holy Spider al lui Ali Abbasi se bazează pe povestea adevărată a unui constructor căsătorit (Mehdi Bajestani) care a ucis 16 lucrătoare sexuale în orașul sfânt Mashhad din Iran în 2000 și 2001. Cu Zar Amir Ebrahimi (câștigător al premiului pentru cea mai bună actriță la Cannes) în rolul jurnalistei hotărâte care investighează crimele, filmul pare la început un companion atmosferic al filmului „Tăcerea mieilor” și al altor drame cu criminali în serie de pe marile ecrane. Întorsătura provocatoare constă în faptul că unii cetățeni și politicieni îl văd pe criminal ca pe un erou local aflat într-o cruciadă morală. În spatele emoțiilor generice, Holy Spider este o examinare a misoginiei din întreaga societate, care pare cu atât mai pertinentă în urma protestelor lui Mahsa Amini. (NB)

5. The Worst Ones

The Worst Ones
Sursa: The Worst Ones

Uneori, actorii neprofesioniști pot părea extrem de nefirești pe ecran, dar contrariul este adevărat în această ficțiune tăioasă, serioasă și totuși lejeră, despre copii și adolescenți dintr-un cartier degradat din nordul Franței. Concepția meta-dramei este că elevi reali sunt recrutați pentru a juca pe ecran variante fictive ale propriilor povești. Acesta este exact procesul pe care regizoarele Lise Akoka și Romane Gueret, foste directoare de casting, l-au folosit pentru a realiza The Worst Ones, al cărui titlu face referire la reputația proastă a copiilor care sunt distribuiți. Cei doi copii și doi adolescenți care joacă aici sunt captivanți, cu o prezență pe ecran încorporată, în timp ce se ocupă și râd de omul insensibil, de vârstă mijlocie, care îi regizează. Câștigător al premiului cel mare în secțiunea Un Certain Regard de la Cannes anul trecut, The Worst Ones are o ușurință fără pretenții, dar devine o privire atentă asupra exploatării și voyeurismului filmării unor vieți reale. (CJ)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează