G4Media.ro

Ştefan Pălărie (USR): Reforma educaţiei, utilizată ca armă politică între aşa-zişii parteneri…

sursa foto: Inquam Photos/ George Calin

Ştefan Pălărie (USR): Reforma educaţiei, utilizată ca armă politică între aşa-zişii parteneri de guvernare

Senatorul USR Ştefan Pălărie a declarat joi că reforma educaţiei este utilizată „ca o armă politică” între partidele din coaliţia de guvernare şi, mai degrabă, „lucrurile au legătură cu negocierile intense” pentru a obţine cât mai multe avantaje pentru rotaţia premierilor, relatează Agerpres.

„Astăzi am asistat la un spectacol sinistru. După ce ieri, aproape de miezul nopţii, colegii au plecat şi au pregătit măcar primele 200 de amendamente pentru a fi pregătiţi pentru un vot dat lucid şi cu atenţie de-a lungul zilei de astăzi, am văzut o repetiţie a scenariului de acum câteva săptămâni de la Comisia juridică, când doamna Laura Vicol a oprit şedinţa. A primit pe surse un telefon, a oprit şedinţa şi a anulat cam tot ce se discutase acolo. Pare să avem un scenariu retrăit în aceeaşi situaţie. Înţeleg că acum sunt ceva şedinţe de aliniere în biroul domnului Simonis. Cred că, în esenţă, este utilizată această reformă a educaţiei ca o armă politică între aşa-zişii parteneri din coaliţia de guvernare şi, mai degrabă, lucrurile au legătură cu negocierile intense pentru a obţine cât mai multe avantaje pentru rotativa care va veni în curând şi, probabil, inclusiv pentru o strategie de abordare electorală în 2024. Pe scurt, se joacă la păcănele, pe motive electorale, viitorul generaţiilor din România”, a spus Pălărie la Palatul Parlamentului.

El a adăugat că joi, în şedinţa Comisiei pentru învăţământ de la Camera Deputaţilor, a fost adoptat un amendament propus de PSD la proiectul legii privind învăţământul preuniversitar, prin care se modifică principiului diversităţii.

„Ne aducem aminte că asta a suscitat interes şi dezbateri aprinse în spaţiul public. PSD a propus înlocuirea cuvântului «identitare» în enumerarea de elemente ale diversităţii respectate în România prin Legea educaţiei propusă cu cuvântul «religioase». Adăugirea acestui termen nu ar fi fost o problemă nici din punctul nostru de vedere, dar trebuie să ţinem cont că în măsura în care se adoptă această diversitate, inclusiv religioasă, atunci ar însemna, în trunchiul comun, la religie, să poată fi primită şi binevenită şi religia islamică, de ce nu, sau religia budistă, dacă e nevoie, pentru ca toată lumea să aibă egalitate prin acest principiu. Nu ştiu dacă s-au gândit atât de departe cei care au susţinut înfocat acest articol”, a menţionat Ştefan Pălărie.

Întrebat ce înseamnă eliminarea termenului «identitar» pentru o familie care îşi dă copilul la şcoală şi care nu vrea să îşi declare identitatea religioasă, acesta a spus: „Eu cred că aici sunt lucruri care nu sunt înţelese până la capăt. Mai degrabă vom avea nevoie inclusiv de prezenţa unor specialişti, a unor avocaţi, inclusiv în dreptul civil, pentru a vedea cum anume această modificare sau eliminare a cuvântului îi va afecta pe toţi cei din România, părinţi şi copii. Cred că poate crea elemente de discriminare”.

Ședința dezbaterii pe amendamentele ce vizează proiectul Legii învățământului preuniversitar a fost suspendată până mâine, la propunerea Nataliei Intotero, președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților. Blocajul a apărut când s-a ajuns la principiul libertății de gândire și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice, după cum notează Edupedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...