G4Media.ro

Industria auto: Blocajul german a fost ridicat, UE 27 aprobă eliminarea motoarelor…

Sursa Foto: engine-specs.net/

Industria auto: Blocajul german a fost ridicat, UE 27 aprobă eliminarea motoarelor cu combustie internă din 2035

Ambasadorii celor 27 de state membre ale UE au aprobat luni eliminarea motoarelor termice la mașinile noi începând cu anul 2035, Germania ridicând blocajul în schimbul unei derogări pentru viitorii combustibili sintetici. Textul va obliga mașinile noi să nu mai emită CO2, interzicând efectiv vehiculele pe benzină, diesel și hibride în favoarea vehiculelor complet electrice. Textul va fi „pus pe ordinea de zi” a unei reuniuni a miniștrilor energiei de marți, în vederea adoptării oficiale, a anunțat președinția suedeză a Consiliului UE, citată de Le Figaro.

Acest regulament este unul dintre pilonii planului european privind clima, care vizează atingerea neutralității emisiilor de dioxid de carbon până în 2050. Berlinul își uimise partenerii la începutul lunii martie blocând un acord în ultimul moment, deși fusese deja aprobat la jumătatea lunii februarie de către eurodeputații reuniți în plen, după unda verde din partea statelor membre, inclusiv a Germaniei. Pentru a-și justifica răsturnarea de situație, neobișnuită în acest stadiu al procedurii, Germania ceruse Comisiei să prezinte o propunere care să deschidă calea vehiculelor care funcționează cu combustibili sintetici. Această tehnologie controversată, aflată încă în curs de dezvoltare, ar consta în producerea de combustibil din CO2 produs de activitățile industriale. Promovată de marii constructori auto germani și italieni, ea ar permite continuarea utilizării motoarelor cu combustie internă după 2035.

Comisia Europeană și Germania au anunțat sâmbătă că au ajuns la un acord pentru deblocarea textului, care rămâne neschimbat, Bruxelles-ul acceptând să se angajeze mai ferm în privința combustibililor sintetici într-o propunere separată care va fi validată până în toamna anului 2024. Vehiculele cu motoare cu combustie vor putea fi înmatriculate după 2035 dacă vor folosi exclusiv carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, a declarat ministrul german al transporturilor, Volker Wissing. Cu toate acestea, mulți experți consideră că tehnologia combustibililor sintetici are puține șanse de a fi acceptată pe piață și că, în cel mai bun caz, ar afecta doar o minoritate de vehicule de lux. Ea este contestată de ONG-urile de mediu, care o consideră costisitoare, energointensivă și poluantă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Cineva îi ghidoneaza și pe nemți!

  2. Dle Marinescu, cu tot respectul, dar daca titrati cu aplomb ca „statele membre ale UE au aprobat luni eliminarea motoarelor termice la mașinile noi începând cu anul 2035”, inseamna ca n-ati inteles natura derogarii fundamentale, primita de Germania, anume ca motoarele cu combustie termica vor fi acceptate si dupa 2035, cu conditia expresa ca ceea ce e supus combustiei sa fie doar combustibili sintetici (de ex. benzina artificiala H2+CO2). Deci motorul cu combustie supravietuieste multumita Germaniei si dupa 2035, dar va trebui alimentat cu combustibil neutru pe CO2. Neutralitatea acestui combustibil se obtine din faptul ca CO2 inglobat e absorbit de fapt din atmosfera la producerea sa, asa ca eliminarea inapoi la arderea H2 nu aduce o amprenta de CO2 suplimentara.

  3. Delirul ecologist este complet irational, masinile electrice sunt departe de a fi macar pe aproape la fel de utile ca cele pe benzina sau motorina. Pentru a face o deplasare lunga, de 800 de km, in Germania pe autostrada cu benzina faci in medie 6 ore, cu o masina electrica 2 zile. Nu mai vorbim de TIR-uri, unde cu motor electric apuci doar sa il scoti din parcare.
    CO2 in atmosfera este doar 0,04%. Sunt mii de voci de specialisti care sustin ca nu are nicio legatura cu efectul de sera.

    • usor cu pianul dragā, CO2 in atmosfera este la cea mai mare concentratie din ultimii 800.000 de ani; consulta un grafic, vezi cum a crescut de cand a inceput epoca industriala; 0,04% pare putin ca si cifrã, dar nu cred ca multi stiti urmatoarele:

      Toxicitate si efectele adverse cresc odata cu modificarea concentratiei in aer a dioxidului de carbon (CO2) astfel:

      la 1% poate provoca somnolenta prin expunere prelungita
      la 2% devine usor narcotic. Creste tensiunea arteriala si pulsul si se poate instala o scadere a auzului
      la aproximativ 5% provoaca stimularea centrului respirator cu manifestari de ameteala, confuzie si dificultate in respiratie, insotite de dureri de cap. La aceasta concentratie pot aparea si atacurile de panica
      la aproximativ 8% provoaca dureri de cap, transpiratie, vedere diminuata, tremor si pierderea constientei (dupa expunere intre cinci si zece minute).

  4. musai sa-ti iei masina noua? e vorba de masini noi, din fabrica