G4Media.ro

200 de stații de încărcare electrică vor fi instalate în Alba Iulia,…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

200 de stații de încărcare electrică vor fi instalate în Alba Iulia, Timișoara și Brașov

Aproximativ 200 de stații de încărcare electrică vor fi instalate în Alba Iulia, Timișoara și Brașov, orașe administrate de primarii USR Gabriel Pleșa, Dominic Fritz și Allen Coliban, potrivit unui comunicat al USR. Acestea se înscriu în rândul măsurilor concrete luate de cei trei primari pentru reducerea poluării, care au ales să investească masiv în energie verde.

Cele trei administrații locale au demarat deja proiectele, toate prin programe naționale și europene de finanțare, dar și prin PNRR.

Alba Iulia: 69 de stații

• trei stații de încărcare rapidă pentru autovehicule electrice au fost recepționate în cadrul programului gestionat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), urmând să fie instalate cel târziu în luna martie, anul acesta;
• șase stații de încărcare pentru autovehicule electrice sunt la stadiul de proiect tehnic în cadrul celor două proiecte de mobilitate urbană durabilă, finanțate prin POR 2014-2020;
• trei stații pentru autovehicule electrice sunt la stadiul documentațiilor de avizare a lucrărilor de intervenție, care vor fi finanțate prin POR sau alte programe de finanțare;
• 15 stații de încărcare pentru autovehicule electrice sunt la stadiul de achiziție publică pentru realizarea studiului de fezabilitate. Vor fi finanțate prin AFM sau prin PNRR, săptămâna aceasta urmând să fie încheiat contractul cu firma câștigătoare, care va realiza studiul de fezabilitate;
• 13 stații de încărcare lentă pentru autobuze electrice sunt contractate, una este deja instalată alături de autobuzul electric recepționat în luna decembrie 2021 și alte 12 stații lente urmează să fie livrate în prima parte a acestui an;
• patru stații de încărcare rapidă pentru autobuze electrice sunt contractate și vor fi livrate până în vara acestui an.

De asemenea, în cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană Alba Iulia, orizont 2030, care urmează să fie lansată în dezbatere publică în cursul lunii februarie 2022, sunt prevăzute alte 25 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice, inclusiv la nivelul cartierelor rezidențiale, o parte dintre acestea urmând să fie finanțate prin PNRR.

În plus, Primăria Alba Iulia a depus cu succes la Comisia Europeană cererea de exprimare a interesului de a se alătura Misiunii Europene privind orașele inteligente și neutre din punct de vedere climatic, în strânsă colaborare cu managerii energetici ai municipalității: Agenția Locală pentru Energie Alba și SERVELECT. Obiectivul misiunii Comisiei Europene este acela de a selecta 100 de orașe europene care să beneficieze de sprijinul Comisiei Europene pentru a deveni inteligente și neutre din punct de vedere climatic, până în anul 2030.

La Timișoara: 75 de stații urmează să fie instalate

• 16 stații de încărcare pentru vehicule electrice vor fi instalate la finalul lunii februarie, cu cofinanțare de la bugetul de stat;
• prin contractul semnat în august, anul trecut, pentru achiziția a 44 de autobuze electrice, vor fi instalate și 44 de stații de încărcare electrică lentă, precum și 15 stații de încărcare rapidă. Totul printr-un proiect comun al Timișoarei și Brașovului, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional și implementat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale.

Peste 243 milioane de lei, 80% din fonduri provenind din fonduri europene și restul de la bugetul local sunt investiți, la Timișoara, pentru tramvaie moderne și relansarea transportului în comun. Primarul Dominic Fritz și-a propus ca, în 2024, parcul de mijloace de transport în comun să fie complet modernizat și electric.

Una dintre ambițiile principale, asumate de Dominic Fritz pentru acest an, este absorbția unei sume record din fonduri europene, de 503 de milioane de lei, pentru susținerea proiectelor de modernizare a orașului: înnoirea parcului de mijloace de transport cu 20 tramvaie noi și autobuze electrice, amenajarea a 27 km de piste pentru biciclete și nu numai.

La Brașov: 45 de stații urmează să fie instalate

• vor fi instalate 15 noi stații de reîncărcare pentru mașinile electrice, până la finalul anului, prin fonduri de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM);
• 30 de stații de reîncărcare ar urma să fie instalate, cu finanțare prin PNRR. Proiectul este în lucru.

De asemenea, Brașovul este primul oraș din România care și-a asumat, cu Allen Coliban ca primar, să reducă poluarea cu CO2 cu 55% până în 2030 și să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Reamintim că Brașovul este primul municipiu din România care consumă doar energie 100% regenerabilă. Asta înseamnă că toate beculețele, toate centralele, toate școlile din subordinea Primăriei Brașov folosesc energie provenită din surse regenerabile. Energia verde este folosită inclusiv pentru producerea zăpezii în Poiană.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. În orașele cu primari PSD/PNL nimic?

  2. In Brasov centralele pentru incalzire merg cu energie eoliana sau solara? 🙂

    • Fizic nu s-a facut nimic, energia verde e doar pe hartie, ca si cum furnizorul poate filtra electronii proveniti din energie fosila. Oricum Brasovul nu are potential solar, nici eolian.

  3. Brasov. Astea sunt lucruri ramase de la Scripcaru.
    Astia nu sunt in stare sa gestioneze nimic. A inceput sa puta orasul.

    • A ce îți pu.te bai? A pr.o,s.t.i.e pe care o ai în cap. Mai da-va-n pl.u.a mea toți ăștia care sunteți așa de nervoși pe primarii USR fără nici un motiv real.

    • găbițule, nu mai ridica brațele! Mai sunt și alți oameni pe lângă tine.

  4. Nu stiu prin alte parti dar de Fritz as fi curios ce tot trage pe nas. Orasul pute de mizerie, scolile se inchid de frig (nu ca acasa ar avea caldura cei abonati la Colterm) si asta viseaza in continuare „verde”.

    • Ion, vorbind de incalzire, cred ca ar trebui ca subventia nationala pentru incalzirea din Bucuresti sa se redistribuie si celorlalte orase din tara. Nu de alta, dar timisorenii ar trebui sa-si plateasca incalzirea proprie, nu a bucurestenilor. Si atunci, poate nici n-ar mai puti.

    • @Cristi – meteahna asta cu vesnica aratare cu degetul catre curtea vecinului e obositoare. In momentul in care nu esti in stare sa tii sub control nevoile de baza ale unui oras esti doar un prost administrator. Cand spun nevoi de baza ma refer la o curatenie si infrastructura macar rezonabila, caldura, apa calda, etc. Nu te poti plange tu Fritz sau tu USR ca esti nedreptatit de Bucuresti cand nu te-a dus capul un an intreg sa faci o minima pregatire pentru iarna, mai bagi Colterm in insolventa fix la inceputul iernii mirandu-te ca toti furnizorii trec la prestare servicii numai cu plata in avans. Ne mai amintim si de amenda pentru certificate din primavara luata numai si numai din prostia/ingamfarea usrista.

  5. USRişti fac ce pot, în ciuda frânelor de la Bucureşti. RESPECT!!

  6. La mai multe, ca sa fie clar de ce s-a scumpit si se va tot scumpi curentul. Green deal pe piine.