
10 ani de la moartea pilotului Jules Bianchi – Accidentul care a schimbat pentru totdeauna Formula 1
În urmă cu zece ani, Jules Bianchi își pierdea viața în urma unui cumplit accident care a avut loc în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Japoniei. La doar 25 de ani, francezul deceda după nouă luni în care a fost în comă. Eforturile medicilor au fost în zadar.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Pe 5 octombrie 2014, pe circuitul de la Suzuka, în condiții de ploaie extremă, Jules a părăsit circuitul în virajul 7 și s-a lovit violent de o macara venită să ridice monopostul lui Adrian Sutil.
Accidentul a fost unul violent, iar impactul a dus la o leziune cerebrală severă, o leziune axonală difuză.
A fost plasat în comă indusă, iar mai apoi transferat din Japonia la Nisa. A luptat pentru viața sa preț de nouă luni, iar decesul a fost declarat în ziua de 17 iulie 2015. La acel moment, Jules avea 25 de ani…
A fost primul deces consemnat într-un weekend de Formula 1 după cel al lui Ayrton Senna, de la Imola, din data de 1 mai 1994.
Francezul este ultimul pilot care-și pierde viața din cauza unui accident pe un circuit de Formula 1.
Charles Leclerc, nașul lui Jules și prieten bun din copilărie, nu l-a uitat și i-a adus un omagiu la zece ani de la decesul acestuia.
„Cea mai competitivă persoană pe care am cunoscut-o vreodată”, a spus Charles, cel care a mărturisit că îi simte puternic lipsa prietenului său.
Ce s-a schimbat în Formula 1 după decesul lui Jules Bianchi
– virtual Safety Car: neutralizarea cursei fără a trimite mașina de Safety Car pe pistă. A fost introdus ca reacție după incidentul lui Bianchi, pentru a preveni situațiile în care un pilot ajunge cu o viteză mare în zona unde se intervine după un accident.
– halo, protecția cockpitului. Dispozitiv din titan montat deasupra capului pilotului. Are formă de Y și asigură protecția piloților.
– limitarea vitezei sub dublu steag galben.
– restricții pentru vehiculele de intervenție. După accidentul lui Bianchi, FIA a decis să nu mai folosească vehicule grele pe pistă fără neutralizarea completă a cursei.
– reguli stricte în condiții de vreme extremă. Nu se mai pleacă în cursă la orele cu lumină slabă sau cu pericol meteo.
– protocoale medicale îmbunătățite.
Accidentul suferit de Jules Bianchi pe circuitul de la Suzuka
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.