G4Media.ro

Zece TIR-uri rusești pline cu țigări în valoare de 30 de milioane…

Zece TIR-uri rusești pline cu țigări în valoare de 30 de milioane de euro au dispărut din actele autorităților române în 2020

Din aprilie până în august 2020, în România au intrat zece autocamioane pline cu țigări, în valoare totală de 30 de milioane de euro. Erau înregistrate la un punct naval de trecere a frontierei ca intrând în spațiul Uniunii Europene și aveau ca destinație finală Republica Moldova, dar au dispărut în punctul vamal din Albița (jud. Vaslui), arată o investigație Europa Liberă. Camionul a fost însă găsit în această primăvara în Republica Moldova, unde a fost înregistrat de autoritățile de la Chișinău ca fiind gol.

În Vama Albița trebuia făcute operațiunile vamale și de trecere a frontierei.

Până în luna martie 2021, când Europa Liberă a început să ceară detalii, niciun oficial din conducerea Direcției Generale a Vămilor sau a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și nici măcar unul dintre cei doi miniștri de Finanțe din perioada aprilie 2020 – aprilie 2021 nu fuseseră anunțați de acest caz de contrabandă cu produse din tutun în valoare de cel puțin 30 de milioane de euro, potrivit Europa Liberă.

Transportul din aprilie 2020 a fost înregistrat în port ca fiind un transport cu destinație finală în spațiul non-UE. Mai exact, transportul de țigări trebuia să ajungă în Republica Moldova. „În astfel de cazuri, regulamentul vamal impune că procedurile de vămuire nu se fac prin punctul în care intră transportul, ci prin punctul în care iese”, ne-a explicat un reprezentant al Portului Constanța.

În cazul de față, transportul efectuat de OOOH Essers RU trebuia să iasă din România spre Republica Moldova pe la Albița în județul Vaslui. Numai că acest transport nu a trecut niciodată oficial prin punctul de trecere a frontierei, prin punctul vamal și prin punctele de control ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. „Atunci când un camion/TIR iese din țară, vine un lucrător vamal și îi controlează actele, dacă nu verifică și fizic încărcătura, ceea ce are dreptul să facă. Introduce în baza de date informațiile de identificare ale camionului, la ce oră a fost controlat, când s-a terminat procedura vamală, etc. Apoi, un reprezentant al Poliției de Frontieră consemnează că s-a ridicat bariera la ora x și că transportul a ieșit din România. Mai mult, până la barieră, camionul este înregistrat la punctele CNAIR, unde camionul este și cântărit”, ne-a mai explicat un reprezentant al Vămii din Albița.

În cazul acestui transport, camionul nu a trecut niciodată prin punctele vamale, de frontieră și ale CNAIR. Pur și simplu a dispărut probabil prin Albița. Camionul a fost însă găsit în această primăvara în Republica Moldova, unde a fost înregistrat de autoritățile de la Chișinău ca fiind gol.

Citește investigația completă pe Europa Liberă

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Sunt confuz… Ziceti ca au disparut 10 camioane, apoi scrieti ca a fost gasit camionul gol… Pai si restul de 9 camioane???? Dar firma care a facut transportul ce zice? Nu a reclamat disparitia lor? A marfii? Soferii nu aveau acte? Cum ii cheama? Unde sunt? Nu ii da nimeni in urmarire? Camerele video de la albita au fost inchise? Toate? Cine era pe tura cand trebuia sa soseasca tirurile? Camerele video cu verificarea rovinetei le a verificat cineva? De un an de zile nu a aflat nimeni nimic? Ceva achizitii importante ale vamesilor sau rudelor vamesilor din vaslui?

    • 1 tona de dorguri au esuat in delta la scurt timp dupa ce sistemele pazei de coasta au dat fail. Tu vrei camioane cu tigari? ce sa mai zic

  2. Si se mai întreabă rumânul verde și șoșocii de ce unii nu ne vor în Schengen…

  3. Catule parca ai fost la MF pana de curand….. nimic??????

  4. Camioanele sunt la Albita cu documente , FOTOGRAFII , rapoarte etc. ,însă nu se regăsesc la moldoveni sau sunt goale . JTI-ul beneficiarul nu s-a sesizat ca marfa nu i-a sosit , chiar după primul transport , mai lași noua sa se “piardă “.Căutați un pic mai sus pe la politicenii moladoveni , pe la JTI ca acolo e kkt-ul .

  5. Oricum articolul e confuz și lipsit de logica.Nimeni nu are de dat nici o explicație fiindcă buba e peste Prut. Acolo au dispărut . Poate știe Maia ceva , poate Dodon ….poate JTI.

  6. Afacerea Tigareta x, probabil bani pentru partid.
    Cum care partid 🙂
    Partidul unic al celor ce fura tara de 30 de ani si care o conduc tot de 30 de ani

  7. Camioanele n-au putut putin să treacă linia roșie și au descărcat pe parcurs, conform instructiunilor. Vama a închis ochii contra cost, ca de obicei.
    Ia să fim noi în Schengen! Mamă, ce bani facem din contrabandă! Adică nu noi, ci băieții deștepți!

  8. Coruptia in vama este foarte mare.Sefii de la vama ar trebui cercetati penal,urgent.Ce zice DIICOT,DNA etc.?

    • Zice ca data viitoare vor mai mult pentru ca s-a cam sesizat lumea si trebuie si ei sa dea mai sus. Sa fie bine ca sa nu fie rau.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.