Home » Analize » Youtube va interzice conținutul care manipulează sau falsifică realitatea despre alegeri, iar Google impune restricţii anunţurilor care se adresează prea direct alegătorilor

Youtube va interzice conținutul care manipulează sau falsifică realitatea despre alegeri, iar Google impune restricţii anunţurilor care se adresează prea direct alegătorilor

03 feb. 2020
Youtube va interzice conținutul care manipulează sau falsifică realitatea despre alegeri, iar Google impune restricţii anunţurilor care se adresează prea direct alegătorilor
sursa foto: Pexels
Ascultă articolul

YouTube a anunţat luni interzicerea conţinuturilor „manipulate sau falsificate” despre alegeri, în timp ce giganţii industriei tehnologice fac faţă unei presiuni crescute pentru a combate dezinformarea online odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale americane, relatează AFP, citată de Agerpres.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Într-o notă de blog, platforma de înregistrări video, a cărei proprietară este Google, a afirmat că aceste măsuri sunt luate cu scopul de a face din Youtube „o sursă mai credibilă” de informare şi de promovare a „unui discurs politic sănătos”.

Leslie Miller, vicepreşedinte pentru afaceri publice al YouTube, a detaliat că „conţinuturile care au fost manipulate tehnic sau falsificate în scopul de a-i înşela pe utilizatori” şi „care ridică un risc flagrant de daune” vor fi interzise.

O înregistrare video care pretinde în mod fals că un politician a decedat va fi, de exemplu, retrasă de pe platformă.

Conţinuturile vizând să înşele alegători cu privire la vot sau recensământ, precum şi cele conţinând declaraţii false asupra criteriilor tehnice de eligibilitate vor fi de asemenea interzise de YouTube.

Acuzate de numeroşi detractori că ar fi lăsat să propage informaţii false pe platformele lor în cursul alegerilor prezidenţiale americane din 2016, marile companii din Silicon Valley au anunţat măsuri pentru a contracara mai bine aceste pericole înaintea alegerilor din 2020.

Facebook, care face obiectul celor mai virulente critici, a anunţat în decembrie interzicerea tuturor conţinuturilor publicate de utilizatori sau companii de publicitate, care ar putea perturba recensământul, precum informaţii false şi incitări la neparticipare.

Grupul tehnologic din California a refuzat totuşi să cenzureze anunţurile cu caracter politic, ceea ce i s-a reproşat foarte mult. Twitter spre deosebire de Facebook a interzis publicitatea politică.

Google, la rândul său, a impus restricţii anunţurilor care se adresează mult prea direct alegătorilor.

sursa foto: Pexels

Comentarii

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.