
WhatsApp nu va introduce reclame în UE până în 2026 / Anunțul Meta privind afișarea de reclame în serviciul său de mesagerie a stârnit îngrijorări privind confidențialitatea în Europa
WhatsApp intenționează să lanseze un nou model de publicitate în următoarele luni, dar compania a informat autoritatea irlandeză de reglementare a confidențialității că acesta nu va afecta UE până anul viitor, scrie Politico.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Meta, proprietarul WhatsApp, a anunțat luni lansarea unor noi funcții în fila „Actualizări” a WhatsApp, inclusiv reclame țintite și un model de abonament. Compania a declarat că funcțiile vor începe să apară pentru utilizatori „în următoarele câteva luni”.
Anunțul a stârnit imediat îngrijorarea organizațiilor de protecție a confidențialității, în special faptul că Meta va utiliza și „preferințele și informațiile publicitare” din conturile de Facebook și Instagram ale utilizatorilor, care sunt conectate la WhatsApp.
Joi, Comisia irlandeză pentru protecția datelor, responsabilă cu aplicarea Regulamentului general al UE privind protecția datelor împotriva Meta, a declarat reporterilor că a fost informată de WhatsApp că modelul său de publicitate nu va fi lansat în UE până în 2026.
„Acest nou produs nu va fi lansat pe piața UE până în 2026. Am fost informați de WhatsApp și ne vom întâlni cu ei pentru a discuta mai în detaliu orice probleme”, a declarat comisarul Des Hogan.
El a adăugat că modelul publicitar va fi discutat cu alte autorități de protecție a datelor „astfel încât să putem reflecta orice preocupări pe care le avem în calitate de autorități de reglementare europene”.
Un purtător de cuvânt al WhatsApp a confirmat că modelul publicitar este o „actualizare globală și este implementat treptat în întreaga lume”.
Meta a declarat în anunț că noile funcții sunt construite „în cel mai orientat mod posibil către confidențialitate” și a subliniat că partajarea datelor între WhatsApp, Instagram și Facebook va avea loc numai atunci când utilizatorii au optat pentru conectarea conturilor lor.
Gigantul american al rețelelor sociale a suspendat anterior lansarea tehnologiei sale de vârf în domeniul inteligenței artificiale în UE din cauza preocupărilor legate de confidențialitate ale autorității de reglementare irlandeze.
Comisarul Dale Sunderland a declarat că, în ceea ce privește modelul publicitar al WhatsApp, „nu au avut acest tip de discuție” cu compania.
„Suntem încă la început, vom colabora așa cum facem cu orice altă funcție nouă, orice altă problemă nouă pe care ne-o prezintă… și, în acest stadiu, este prea devreme să spunem care vor fi eventualele probleme critice”, a afirmat el.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.