G4Media.ro

Volkswagen renunţă la investiţia din Turcia şi extinde producţia în Slovacia /…

Volkswagen renunţă la investiţia din Turcia şi extinde producţia în Slovacia / Cum a fost convins producătorul auto de Bratislava, în detrimentul Bucureștiului, Belgradului și Sofiei

Grupul auto Volkswagen AG va muta producţia vehiculului său Passat şi a modelului premium Skoda Superb la fabrica sa din Bratislava, Slovacia, după ce, iniţial, a vrut să producă cele două maşini în Turcia, a informat marţi publicaţia The Slovak Spectator, preluată de Agerpres.

Investiţia grupului german va fi mult mai ridicată decât se aştepta Guvernul premierului Igor Matovič. Nu se ştie dacă vor fi produse şi vehicule electrice la Bratislava, a informat o altă publicaţie slovacă, Denník N.

În iulie, Executivul de la Bratislava a semnat un memorandum cu reprezentanţii VW, sugerând o investiţie de 500 de milioane de euro, dar recentele informaţii indică o investiţie de un miliard de euro.

Suma a fost menţionată de Herbert Diess, directorul general al Volkswagen, într-un interviu acordat revistei germane Automobilwoche. El a confirmat majorarea producţiei la fabrica din Slovacia.

În iulie, Volkswagen a anunţat că renunţă la planurile anterioare care vizau construirea unei noi uzine în Turcia, ca urmare a scăderii semnificative a cererii pentru autoturisme noi în contextul pandemiei de coronavirus.

Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa fabrică din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar fi urmat să se construiască o uzină cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule. Facilitatea de producţie în valoare de 1,3 miliarde euro urma să construiască modele Volkswagen Passat şi Skoda Superb, începând din 2022.

Presa slovacă susţine că printre motivele pentru care VW a ales Slovacia se află măsurile de stimulare a investiţiilor promise de Guvern şi promisiunea autorităţilor de la Bratislava de a construi o instituţie care să-i pregătească pe angajaţi şi să le îmbunătăţească competenţele.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Saalam aleikum!
    Erdogan,
    Ce te faci dacă Renault si Ford iși vor muta și ei calabalâcurile in alte părți, o să produci autoturisme la Otokar sau te intorci la caruță și la cal ?

  2. in detrimentul Bucurestiului :))))) desiiiiigur …vai ce au pierdut nemtii ca nu au ales Romanistan :)))))

  3. Romania produce rahat pe paine. Investitorii seriosi fac studii profesioniste de fezabilitate, caracterul natiei, stat de drept, religie, traditie, infractionalitate, civilizatie, coruptie, etc.

    • Asa e.

      Ai mare dreptate.

      Slovacia e o optiune buna deoarece asasineaza jurnalistii, nu-i lasa liberi ca la noi.

    • Jurnaliști slovaci nu sunt mercenarii penalilor
      precum in romania, fac anchete penale iar justiția a arestat 16 magistrați în cazul jurnalistei ucise.

  4. Sa investesti in turcia cand erdogan agita iataganul? Adica nemtii sunt fraierii lui erdogan?
    Bratislava e aproape Germania. Decizia a fost de la sine, nu „in detrimentul”.

  5. Preßburg nu bratislava

  6. care ba Bucuresti? Ficuseee, ce facusi neica? Nu VW, dar covid la Sibiu. Aloooo, dormi in papucii statului ficuse. Pesedeeee, pesedeeee, atata stii.

  7. Nea Dorina.. du-te de râpă cu pas cu tot

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.