G4Media.ro

Volkswagen amână construcția fabricii în Turcia din cauza ofensivei asupra kurzilor. România…

sursa: Bitfin.info

Volkswagen amână construcția fabricii în Turcia din cauza ofensivei asupra kurzilor. România revine în cărți, Arad e locația favorită

Compania germană Volkswagen a anunțat marți că amână decizia finală de a construi o nouă uzină în Turcia din cauza situației de securitate și a sancțiunilor internaționale anunțate deja pentru regimul de la Ankara, potrivit unui purtător de cuvânt al concernului, citat de Automotive News.

Amânarea deciziei duce la redeschiderea pistei România pentru Volkswagen, țara noastră fiind printre destinațiile care s-au bătut pentru a atrage investiția germană cifrată la 1,3 miliarde de euro. Orașul Arad, situat la granița de Vest a României, legat de Europa Occidentală prin infrastructură rutieră, feroviară și aeriană, ar fi locația luată în calcul de Volkswagen, alături de orașe din Bulgaria și Serbia, potrivit surselor G4Media.ro. Aradul are și avantajul de a fi situat într-o regiune în care industria de componente auto este extrem de bine reprezentată, iar perspectiva de a fi legat în curând printr-o autostradă completă și de portul Constanța îi sporește atractivitatea.

Reamintim că în 7 octombrie grupul german anunțase că a decis să deschidă o nouă fabrică în orașul Manisa, nu departe de Smyrna. Fabrica urma să fie administrată de o companie turcă recent înființată, botezată Volkswagen Turcia Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS,

Investiția inițială este estimată la 1,3 miliarde de euro, iar capacitatea anuală de producție ar trebui să ajungă la 300 de mii de unități. Scopul este construirea următoarelor generații de Volkswagen Passat și Skoda Superb destinate aproape în totalitate exportului. Se estima că noul pol, care va fi cea de-a 123-a fabrică VW din lume, ar urma să creeze aproximativ 5.000 de locuri de muncă. Alegerea Turciei este rezultatul unui proces de selecție în care Volkswagen a analizat site-urile din Bulgaria, Serbia, România și Africa de Nord.

Doar că regimul din Ankara a decis să pornească o ofensivă militară asupra kurzilor din Siria, ofensivă soldată deja cu zeci de victime în rândul populației civile. SUA au anunțat deja impunerea de sancțiuni, măsuri similare sunt așteptate și din partea UE, ceea ce ar periclita investiția comercială a Volkswagen.

Foto: Bitfin.info

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Serbia in nciun caz, e o tara majoritar anti UE si NATO, plina de kgb si agenti. Acorda azil la toti puscariabilii din Romania ca Guita. In niciun caz Serbia.

  2. Hai sa ghicim cine taie panglica daca fabrica se va face in Romania .

  3. Bulgaria e legata deja cu autorstrada de vest si de portul Burgas…

  4. Depinde foarte mult daca putem elimina ciuma rosie.
    Depinde de noi toti la vot, atata potential economic s-a risipit in acesti 30 de ani.
    Daca treburile merg ok si usr-ul isi revine,atunci VW vine in RO.

  5. @Alexandru Mihaescu

    „…Reamintim că în 7 octombrie grupul german anunțase că a decis să deschidă o nouă fabrică în orașul Manisa, nu departe de Smyrna.”

    Ne puteti spune cum se numeste Smyrna in zilele noastre????? Si cati km sunt din centru Manisei pana in centrul Smyrnei????
    Nu de alta, dar numele de Smyrna nu prea se mai foloseste de pe vremea lui Atakurk, aka 1930……
    Ma indoiesc ca WW ar fi vrut sa construiasca o fabrica la vremea aceea in zona….

    Traiasca goagal translate!!!!

  6. Acum ar fi momentul ca reprezentanții statului (oameni din Parlament sau Guvern) să facă rost de o locație pe care să o ofere gratuit celor de la VW pentru o eventuală fabrică.

    Dar, la cum știm politicienii români, probabil că deja au început să cumpere terenuri pe lângă Arad prin interpuși pe care să încerce să le vândă la suprapreț celor de la VW.

  7. Scuzati-ma dar….. :))))))))))) Cine mai crede ca se va deschide o astfel de fabrica in Romania este naiv (ca sa fiu elegant).

  8. Prost sa fii noroc sa ai!
    Acolo probabil de vor fabrica TDI in continuare…

    • Se putea să nu se priceapă și la autoturisme, trolul anonim? Mai greu îi e să priceapă cum e cu autoritarismele, corupția și alte îndeletniciri dragi mafiei PRO-PSD-ALDE pe care o slujește.

  9. Problema-i c-acu’ și noi avem nevoie de mână de lucru…