G4Media.ro

Vizita cancelarului german în Austria: Ce au discutat Scholz și Nehammer despre…

Sursa Foto: bundesregierung.de

Vizita cancelarului german în Austria: Ce au discutat Scholz și Nehammer despre extinderea Schengen cu România și Bulgaria

Cancelarul austriac Karl Nehammer a declarat vineri, după înâlnirea cu cancelarul german Oalf Scholz, referitor la blocarea de către Austria a aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen, că pentru prima dată în cadrul Uniunii Europene, „provocările incredibil de mari” ale Bulgariei în ceea ce privește migrația „din cauza frontierei sale externe lungi cu Turcia” devin mai vizibile. Cu toate acestea, el nu a făcut aluzie la nicio mișcare din partea Austriei în ceea ce privește blocajul. La rândul său, Scholz a reiterat poziția Germaniei, potrivit căreia Berlinul susține aderarea celor două țări la Schengen, transmite Volksblat.

Redăm intetreg articolul din publicația austriacă:

”Cancelarul german Olaf Scholz consideră că, în prezent, controalele la frontiera cu Austria sunt „indispensabile”, având în vedere cifrele actuale ale migrației. Scholz s-a întâlnit vineri, la Salzburg, cu cancelarul Karl Nehammer (ÖVP) în cadrul unei întâlniri bilaterale, pentru prima dată de la preluarea mandatului în noiembrie 2021. Pe lângă problema migrației și războiul din Ucraina, discuțiile s-au axat pe cooperarea în ceea ce privește un coridor de conducte de hidrogen prin Italia către Austria și Germania, relatează Volksblatt.at

În același timp, cancelarul german și-a exprimat încrederea că noul mecanism de azil al UE, aflat în curs de negociere, precum și acordurile cu țările de origine și de tranzit vor aduce o îmbunătățire a cifrelor privind migrația în Europa. În același timp, atât el, cât și Nehammer au abordat dificultatea faptului că solicitanții de azil care sosesc în Austria și Germania, în special prin Ungaria, nu sunt în mare parte înregistrați la frontiera externă a UE, contrar reglementărilor actuale.

Nehammer a descris discuțiile pe această temă cu Ungaria, care, împreună cu Polonia, respinge mecanismul de solidaritate în materie de azil. Ungaria trebuie să devină un „partener de securitate” în problema migrației. În același timp, el a pledat pentru o mai bună implicare a statelor din Balcanii de Vest în această problemă. El a citat ca exemplu negocierile cu Serbia, care au dus în cele din urmă la retragerea regimului de scutire de vize al Serbiei pentru cetățenii indieni și tunisieni, ceea ce a dus la creșterea numărului de cereri de azil în Austria în 2022.

În ceea ce privește acordurile privind migrația, Nehammer a evidențiat un acord al UE cu Tunisia la jumătatea lunii iulie, precum și un acord bilateral de repatriere încheiat între Austria și Maroc în februarie. Pe de o parte, acest acord permite, pe de o parte, repatrierea marocanilor din Austria care au comis infracțiuni, dar, pe de altă parte, permite și un „aflux ordonat pe piața austriacă a muncii”.

În ceea ce privește blocarea de către Austria a aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen, Nehammer a apreciat faptul că acum, pentru prima dată în cadrul Uniunii Europene, „provocările incredibil de mari” ale Bulgariei în ceea ce privește migrația „din cauza frontierei sale externe lungi cu Turcia” devin mai vizibile. Cu toate acestea, el nu a făcut aluzie la nicio mișcare din partea Austriei în ceea ce privește blocajul. La rândul său, Scholz a reiterat poziția Germaniei, potrivit căreia Berlinul susține aderarea celor două țări la Schengen.

În ceea ce privește securitatea aprovizionării cu energie, Nehammer a menționat cooperarea dintre Austria, Germania și Italia în ceea ce privește extinderea rețelelor de aprovizionare cu energie, în special în ceea ce privește aprovizionarea cu hidrogen și gaz natural lichefiat (GNL). Operatorul italian al rețelei de gaze naturale SNAM a anunțat în martie că dorește să aprovizioneze Austria și Germania cu hidrogen verde din Africa de Nord până cel târziu în 2030.

SNAM achiziționase o participație de 49% în compania austriacă de gazoducte Gas Connect Austria (GCA) împreună cu compania germană Allianz Capital Partners în 2016. Traseul „Coridorului H2 Sudic” ar urma să pornească din Tunisia și Algeria prin Italia și Austria până în Bavaria. Potrivit site-ului său, proiectul este susținut, printre alții, de Ministerul austriac pentru climă, OMV, Verbund și VoestAlpine.”

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Și atunci, de ce Austria a sprijinit aderarea Croației, dar a respins România, ca nu are nici o logica, raportat la declarațiile cancelarului austriac?!