
Vineri, ultima zi de campanie electorală, prima zi de vot în diaspora
Vineri este ultima zi în care cei doi candidaţi intraţi în cursa finală pentru Cotroceni mai pot face campanie electorală.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit calendarului alegerilor, campania pentru competitorii electorali ajunşi în al doilea tur de scrutin a început pe 9 mai, după validarea de către Curtea Constituţională a rezultatului primului tur, şi se încheie sâmbătă, 17 mai, la ora 7:00.
Autoritatea Electorală Permanentă i-a îndemnat pe competitorii electorali să contribuie la desfăşurarea unei „campanii corecte, integre şi transparente, care să răspundă aşteptărilor democratice ale cetăţenilor”.
În turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, care are loc duminică, 18 mai, se vor confrunta George Simion (candidatul Alianţei pentru Unirea Românilor) şi Nicuşor Dan (candidat independent).
Aceştia au obţinut la primul tur de scrutin, potrivit datelor finale transmise de Biroul Electoral Central la CCR:
* George Simion (Alianţa pentru Unirea Românilor) – 3.862.761 voturi (40,96%)
* Nicuşor Dan (independent) – 1.979.767 voturi (20,99%).
În diaspora, vineri este prima zi de vot. Secţiile se deschid la ora locală 7:00.
Prima secţie de votare din străinătate care s-a deschis este cea organizată în Noua Zeelandă, la Auckland. Aici, procesul de votare a început joi seara, la ora 22:00 (ora României).
În campania electorală au putut fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă:
* afişe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj;
* materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
* publicitate în presa scrisă;
* materiale de propagandă electorală online;
* broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.
Totodată, în context electoral, pentru a veni în sprijinul votanţilor, Autoritatea Electorală Permanentă a elaborat un Ghid de prevenire şi combatere a acţiunilor de dezinformare a alegătorilor, în care au fost prevăzute şi criteriile de identificare a ştirilor/ informaţiilor false în campanie.
Potrivit AEP, verificarea informaţiei publicate constituie o analiză amănunţită, ghidată de o întrebare de bază: ‘Cum ştim asta?’.
„Astfel, pentru a identifica veridicitatea informaţiei este necesar ca alegătorii să adopte o atitudine de detectiv (fact-checker), cu o gândire critică”, spune AEP în ghid. Conform sursei citate, înţelegerea modurilor în care se răspândeşte dezinformarea poate contribui la evitarea capcanelor.
Continuarea propagandei electorale după încheierea campaniei electorale este interzisă.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.