Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online, ca urmare a unei decizii votate miercuri în şedinţa publică a Consiliului Naţional al Audiovizualului. Această prevedere face parte dintr-o serie de modificări prin care a trecut Codul de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA, scrie PaginadeMedia.ro.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, spune noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual.
Noua prevedere va deveni obligatorie în câteva luni, mai precis la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare.
În cazul acestui articol au fost depuse mai multe amendamente din parte aunor instituţii sau companii de jocuri de noroc, în încercarea de a opri această prevedere.
Printre contestatari au fost Winbet, care a cerut CNA să permită ca vedetele să fie folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”. La fel şi federaţia Română de Fotbal, a propus ca personalităţile să poată apărea în campaniile de conştientizare sau de responsabilitate socială.
Articolul continuă mai jos
Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc şi Biroul Român de Audit Transmedia au cerut eliminarea acestui articol.
Toate amendatementele au fost respinse în unanimitate.
Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca şi serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislaţia privind protecţia minorilor în ce priveşte campaniile pentru jocurile de noroc.
„Loviură” şi pentru astrologi şi numerologi. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat o modificare a Codului de Reglementare în Audiovizual ce vizează emisiunile care conţin horoscop sau numerologie, potrivit PagindeMedia.ro.
La propunerea Ministerului Educaţiei, CNA va obliga televiziunile şi radiourile ca orice program care abordează aceste subiecte să facă o menţiune la început.
„Informaţiile din acest program nu au bază ştiinţifică” este mesajul care va fi obligatoriu pentru toate programele care „recomandă comportamente inspirate de astrologie, horoscop sau numerologie”.
O prostie care pica la primul atac in instanta. Nu poti sa restrictionezi dreptul la munca al ” vedetelor” pe motiv ca sunt vedete.
Atunci este simplu, se interzic toate reclamele la jocurile de noroc.
Și cum se stabilește care e vedetă și are notorietate?
Dar la bere și vin au voie să facă reclamă vedetele?
De ce nu se interzic de tot aceste reclame, cum e in moldova si bulgaria? Ar disparea fotbalul romanesc?
In Bulgaria e plin de publicitate outdoor la jocuri de noroc. Sunt reclame pe fiecare stalp in Kresna sau in Montana, e plin si in Blagoevgrad si de reclame si de saloane. In Kresna sunt 3 saloane intr-o singura intersectie.
O sa apara linistite ca vedetele de la noi sunt vedete de carton si acestea nu se socotesc ca vedete…
O sa apara linistite ca vedetele de la noi sunt vedete de carton si acestea nu se socotesc ca vedete…