G4Media.ro

Vânzările Inditex, proprietarul Zara, au revenit la nivelul anterior pandemiei de coronavirus,…

Sursa foto: captură video

Vânzările Inditex, proprietarul Zara, au revenit la nivelul anterior pandemiei de coronavirus, depăşind rivalul suedez H&M

Proprietarul mărcii de modă Zara, Inditex, a depăşit rivalul suedez H&M în eforturile sale de a-şi reveni după criza coronavirusului, vânzările din trimestrul al doilea crescând peste nivelul anterior pandemiei, transmite Reuters, citată de News.ro.

Vânzările trimestriale ale celui mai mare comerciant cu amănuntul din lume au depăşit nivelul anterior pandemiei deoarece majoritatea magazinelor s-au redeschis şi oamenii s-au grăbit să îşi reînnoiască garderoba după închiderea magazinelor impusă pentru a stopa răspândirea virusului. Vânzările companiei concurente H&M a consemnat o creştere sub aşteptări în trimestrul încheiat în august şi au rămas sub nivelul prepandemic.

H&M a afirmat că restricţiile i-au împiedicat dezvoltarea, în special în Asia.

Pablo Isla, preşedintele executiv al Inditex, a declarat că vânzările în magazine şi online se redresează progresiv pentru toate mărcile şi pieţele, în pofida unor restricţii în Asia din cauza pandemiei.

„Am avut un început puternic în sezonul de toamnă iarnă. Distanţarea competitivă a Inditex este mai mare ca niciodată”, a declarat el într-o conferinţă telefonică.

Analiştii au declarat că consumatorii şi-au schimbat cheltuielile recent pentru a se concentra pe îmbrăcăminte, întrucât oraşele mari revin încet la normalitate şi majoritatea restricţiilor sunt anulate, o tendinţă de care beneficiază mărcile Inditex, care includ între altele Zara şi Massimo Dutti.

Profitul net al companiei spaniole în trimestrul al doilea, de 850 milioane euro, a fost mai mare decât cele 214 milioane euro (181,14 milioane dolari) înregistrate în aceeaşi perioadă în 2020 şi cu 4% mai mare decât profitul din 2019.

Inditex a declarat că vânzările s-au accelerat în perioada mai-iulie la 6,99 miliarde de euro, fiind cu 7% mai mari decât în ​​aceeaşi perioadă din 2019, deoarece cumpărătorii au început să cumpere din nou haine pentru evenimente sociale de vară.

Vânzările din al doilea trimestru au fost în concordanţă cu cele 7,02 miliarde de euro anticipate de analiştii chestionaţi de Refinitiv.

Inditex a declarat că vânzările din magazine şi online, la curs de schimb constant, realizate în august şi prima săptămână din septembrie, au fost cu 22% mai mari decât în ​​urmă cu un an şi cu 9% mai mari faţă de ​​aceeaşi perioadă a anului 2019.

În timpul pandemiei, Inditex şi-a consolidat platforma digitală de vânzare cu amănuntul şi şi-a închis centrele de vânzare mai mici din întreaga lume, în favoarea extinderii magazinelor emblematice capabile să funcţioneze ca mini hub-uri de distribuţie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...