G4Media.ro

Unul dintre organizatorii marșului motorizat din Moldova după ce Guvernul a anunțat…

Unul dintre organizatorii marșului motorizat din Moldova după ce Guvernul a anunțat ca prioritate Autostrada Sudului: Dispreț și sfidare. Se pare că vor să vadă proteste și mai mari și mai radicale

”Este un act de dispreț și sfidare. Se pare că vor să vadă proteste și mai mari și mai radicale”, a declarat pentru G4Media.ro Dan Radu, unul dintre organizatorii marșului motorizat ”Moldova vrea Autostradă” după ce Guvernul a declarat, marți, proiect strategic autostrada Sudului, care va lega Bucureștiul de Alexandria, Craiova și Lugoj. Anunțul Guvernului a veni la trei zile după ce o mie de șoferi din Moldova au venit sâmbăta în București la un miting prin care au cerut construirea A8, fiind exasperați de inacțiunea guvernului.

  • Dan Radu: ”Este a nu știu câta schimbare de priorități. În declarația domnului vicepremier Viorel Ștefan sunt două probleme majore. Prima ar fi reapariția Autostrăzii Sudului ca prioritate națională, autostradă care nu este prinsă în nici un plan european din câte știu. A doua problemă: introducerea autostrăzii Iași – Târgu Mureș în sistemul de finanțare PPP. Autostrada Sudului nu este acum o prioritate mai mare decât autostrada Iași – Târgu Mureș. Cea de-a a doua crează o oportunitate de dezvoltare pentru o întreagă regiune. Autostrada Iași – Târgu Mureș este o prioritate în Ten T – Core, adică beneficiază de finanțare nerambursabilă de la UE. Pe de altă parte, legătura sudului cu Vestul Europei ar trebui să se facă prin ruta Craiova Pitești Sibiu. Comisarul european Corina Crețu s-a plâns ieri la Bacău că nu a primit proiecte de infrastructură serioase din România pe tema exercițiul 2014 – 2020, a primit patru de fapt dar niciunul nu era din Moldova. Intenția noastră ca și Asociație este de a avea acțiuni de protest până când Guvernul va înțelege că autostrăzile din Moldova care trebuiau făcute demult sunt în pragul de a pierde finanțările și de a lăsa în subdezvoltare toată regiunea de Est a țării.”

Guvernul Dăncilă a declarat proiect strategic autostrada Sudului, care va lega Bucureștiul de Alexandria, Craiova și Lugoj, a anunțat marți vicepremierul Viorel Ștefan. Guvernul vrea să finanțeze Autostrada Sudului (550 km) prin parteneriat public-privat (PPP). În paralel, proiectul cerut în stradă de moldoveni, autostrada A8 care să lege Iași de Târgu-Mureș, a fost blocată la începutul anului de Compania de Autostrăzi și intră în al 11-lea an de îngheț.

Vicepremierul Viorel Ștefan a prezentat marți cele trei proiecte strategice pe care Guvernul vrea să le realizeze prin PPP: autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (care leagă Iașiul de est, nu de vest), autostrada Sudului (care trece prin județul Teleorman, fieful lui Liviu Dragnea) și autostrada Ploiești – Râșnov (care urma să fie realizată printr-un parteneriat cu Banca Mondială).
Autostrada A8 este în moarte clinică. Ultimul eveniment notabil s-a înregistrat în februarie 2008, când a fost reziliat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pe porțiunea Târgu Mureș – Ditrău, potrivit monitorizării HotNews.ro. Autostrada care ar trebui să Moldova de Vest e doar pe hârtie, cu zero lucrări. Acum, autoritățile se pregătesc să contracteze un nou Studiu de Fezabilitate, potrivit HotNews.ro.
Reamintim că circa o mie de șoferi din Moldova au venit sâmbăta trecută în București la un miting prin care au cerut construirea A8, fiind exasperați de inacțiunea guvernului. Protestatarii nu au fost lăsați de jandarmi să intre cu mașinile în Piața Victoriei, pe motiv că ar fi periclitat pietonii care participau la Noaptea Muzeelor.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Ar fi bine sa strangem 1 milion de protestatari, dar nu e posibil, vremea e frumoasa si lumea e proasta, se duc la plimbare, nu la protest. Nu se gandesc romanii la viitor.

  2. Da, se pare că deviza noastră ca popor este ” Lasă-mă să te las”, deviza care poate fi adaptată la orice împrejurare : lasă-mă sa fur, ca să te las și eu, lasă – ma sa încalc legea că te las și eu, lasă-mă la terasă ( ce miting?) că te las și eu… exemplele pot continua!

  3. Ford a anuntat o noua investitie in Craiova. Dacia plange de ani buni dupa autostrada. Mi se pare ok sa fie prioritizata zzona pentru a o lega de Vest.

    • daca Dacia plange dupa autostrada trebuie facuta Pitesti Sibiu, nu Craiova Lugoj.
      de la Sibiu ajungi in Ungaria si, mai departe, in vest.
      de la Lugoj ajungi…unde? In Serbia? asa, si?
      Pitesti Sibiu poate fi folosita si de Ford insa Craiova-Lugoj (sa nu uitam Alexandria) nu ajuta nici Ford, nici Dacia.
      de vest trebuie legat estul ca sa fie scos din mizerie, inapoiere si lipsa de speranta.

    • Munca ii scoate pe ei din saracie

  4. Âia în sud nu sunt în stare de zeci de ani ani să repare nişte amârâte de drumuri județene sau naționale, dar zci ei fac autostrăzi. Fac mâine. Bani privați s-ar găsi, fondurile europene se întorc înapoi aşa cum au venit, întregi. Voință politică însă NICIODATĂ. Porțiunile de autostrăzi, deja începute, se năruie imediat ce sunt date în folosință.
    Infrastrucrură modernă Sud-Vest e cerință NATO şi UE.

    Rețeta (Lipsei) de autostrăzi romănească, inclusiv cu impicarea multinaționalelor protejate de autoritatăți şi DNA : contestații, țepe, furturi, măgarii etc celebrul stil Bechtel

  5. e timpul sa ne unim sau sa ne despartim definitiv, dar o sa facem pe plac rusilor…amintiti-va de Al Ioan Cuza si de tradarile permanente cu pistotul in coaste. eu as avea articole saptaminale sa explicam si sa ne invatam istoria.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.