G4Media.ro

Universităţi, vă acuz!

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

26 comentarii

  1. Foarte bun articolul. Felicitari!

  2. O radiografie inspirată dar expirată.

  3. Multe lucruri adevarate!
    Acum doi ani cand am lasat deoparte mediul universitar pentru a lucra in privat cam asa vedeam lucrurile: http://www.contributors.ro/editorial/sistemului-educa%C8%9Bional-privit-din-perspectiva-evolu%C8%9Bionista/
    Nimic nu ma mai atrage sa revin in acest mediu – cel putin nu in Romania.

  4. Ăsta nu-i ăla care calcula viteza pumnului dat în gură unui copil de Băsescu în campanie electorală?!

  5. O voce puternica si curajoasa. Felicitari! Poate ca nu va spun profesorii: „Multumesc” pentru ceea ce ati facut pentru scoala romaneasca, dar parintii informati, ca mine, o fac.
    Multumesc!

  6. Felicitări pt articol. Excelent scris!

  7. Excelent articol. Asta trebuie salvat, printatt si pus ca biblia invatamintului.

  8. BRAVO, MATERIAL SCRIS CU PATOS SI O ANALIZA EXAUSTIVA PE TOATE ASPECTELE PROBLEMATICE ALE SIS. DE INVATAMANT DIN ROMANIA CONDUS PE RAND DE OAMENI POLITICI FARA SIMT SI EXPERIENTA DIDACTICA. DE ACEEA AM AJUNS IN BUZA PRAPASTIEI ASTAZI. D-LE FUNERIU TE- AM SUSTINUT SI IMI PARE F.F. BINE CA AI RABUFNIT ARATAND RACIILE MAI MARILOR DIN FRUNTEA INVATAMANTULUI. I.OANCEA. P. NEAMT, IT-IST LA 72 ANI.

  9. EXCELENTA SINTEZA – onesta, lucida, relevanta, argumentata, incisiva, transanta! Bravo!…Thanks!…
    Dar CUI PRODEST ea daca factorii de decizie actuali (multi ignoranti, suficienti, aroganti, etc.) ignora continuu dialogul, opiniile si sfaturile personalitatilor noastre realmente competente si cu experienta ???? In contributia mea de aici puteti gasi multe dovezi privind ineficienta si inutilitatea ARACIS si mai ales a ARACIP – inventii dambovitene!….
    http://www.contributors.ro/author/nicolae-george-dragulanescu

  10. Ca-ntotdeauna bine argumentat si la obiect.Chapeau!!!

  11. Uai, s-a ridicat badia Daniel si s-a stropsit la ipochimeni. Buna treaba, m-a uns pe suflet. Poate ar fi timpul sa mai diversifice discursul un pic, sa iasa si in afara tarcului educatiei, si sa-si gaseasca si alte tinte pentru verb si analiza. Poate, cine stie, vor avea si romanii pe cineva pentru care sa voteze sincer ‘pro’, nu ca sa nu iasa contra-candidatul.

  12. un articol bun

  13. In mare parte spusele sunt juste. Dar sa ne amintim ca si pe timpul AUTORULUI comisiile le Minister erau facute tot dupa prietenii si deciziile erau in mare parte subiective.Universitatile se clasificau tot dupa criterii mlegate de „publicatii „in strainatate”.Dupa 1990 nu am vazut sa fie lansate proiecte de cercetare majore. Temele la tezele de doctorat se aleg la „mica intelegere” intre conducator si doctorand. Firmele NU FINANTEAZA DOCTORATE(?) probabil pt. ca nu au incredere in eficienta acestora. Universitatile de prestigiu (nu stiu cate sunt la noi?) abordeaza proiecte care sunt continuate succesiv de mai multi doctoranzi. Un doctorand nu poate rezolva singur o tema novatoare, MAI ALES DACA ESTE LA FORMA FARA FRECVENTA (?), avand un job care de multe ori nu este legat de obiectul tezei.Nu am inalnit proiecte de cercetare (si de doctorat!) care sa foloseasca multidisciplinaritate (de ex:psihologi,juristi-care sa puna ordine in INFLATIA LEGISLATIVA,lingvisti-care sa faciliteze impreuna cu informaticienii comunicarea simpla ,corecta
    atat in tara dar si cu alte popoare).Daca autorul acestui articol impunea in mod obiectiv (fara subiectivisme si politicianisme) ideile din acest articol, poate se realizau macar 25% din aceste obiective.Indreptartea vine si de la Guvern, dar si de la PERLAMENT: intr-o tara mica, precum a noastra, prioritatile in cercetare si invatamant trebuie precizate numai in maasura in care sunt necesare si corespund resurselor noastre si necesitatilor de dezvoltare ale tarii. Cred ca AUTONOMIA UNIVESITARA trebuie inteleasa tinand seama de cerintele economiei si
    societatii in general.Dupa 1990 autonomia a dus la derapaje si lupte neloiale intre UNIVERSITATI!

  14. „V-am alocat bani, V-am dat, v-am aratat”. Vorbeste fix cum a guvernat el si cum guverneaza si astia. Institutiile publice sunt ale lor. Cand ajung sefi, ajung Dumnezei: ei dau, ei iau.

    • Cred ca gresesti, Adriana, un ministru asta face. E mandatul lui, el decide. Si si-a listat deciziile, acuzand universitarii ca nu au folosit oportunitatile oferite. Si isi asuma responsabilitatea pentru deciziile proprii. Eu vad frustrare, mi-as dori o contraopinie a celor vizati. Daca este. Daca e liniste asurzitoare, ramane ca Funeriu are dreptate. Daca insa cei vizati au ceva de spus, sa-i vedem ce spun, si ne hotaram dup’aia.

    • Mandatul lui Funeriu, in mare, a fost un esec pentru ca prea putine dintre masurile lui au rezistat. In fapt el nu a convins lumea ca are dreptate, asa ca s-a dat „undo” cam la tot ce a facut. Ca avea dreptate sau nu, din prisma rezultatelor e tot aia. De ce nu a avut succes ca ministru? Probabil in primul rand datorita atitudinii de superioritate afisate permanent: „eu stiu/ eu va spun/ eu va conduc — voi sunteti niste fraieri/corupti”. In timp ce el trebuia sa convinga pentru a permanentiza modificarile.
      In al doilea rand, el a fost perceput ca un extern, care nu are prea mare legatura cu invatamantul romanesc. Insistenta lui pentru cercetatorii din diaspora a fost perceputa ca impunere a unei cedari din halca celor din diaspora, fara vre-un beneficiu evident pentru ansamblu.
      Reintoarcerea cercetatorilor din diaspora nu a fost cine stie ce succes din mai multe motive. In primul rand cei care s-au intors nu sunt cei cu adevarati performanti, capabil sa construiasca grupuri de succes in Romania; cei care sunt de succes afara au ramas acolo, pentru ca oportunitatile sunt mai mari acolo decat aici. In general, aici s-au intors cei care nu s-au acomodat afara si care frecvent s-au intors cu aere de vedeta avand CV-ul mai bogat . Exemple de vedeta: nu i-au studenti la diploma ca sunt sub nivelul meu si mai sunt si prosti – profesor Timisoara; nu merg la supravegherela admitere (1 zi pe an) ca eu nu am timp de asta, desi e singura chestie cu adevarat impusa – profesor Bucuresti, etc.; pe scurt, nu s-au integrat. Stiu cazuri care s-au intors doar in scripte in sensul ca au castigat proiecte aici dar cercetarea o raporteaza tot la laboratorul din Vest. Cred ca stiu un singur caz care s-a integrat cu adevarat si, ca sa vezi, in momentul in care s-a implicat si in predare si in activitatea de organizare si are familie, cercetarea e la a 10-a parte din ce facea afara; dar produce absoventi cautati pe piata muncii.
      Profesorii din Romania nu au fost incantati sa le faca loc celor repatriati din mai multe motive. Probabil cel dominant are legatura cu sistemul care e presupune sa inghiti multe mizerii la inceputul carierei (in general birocratie si salarii mici) si abia cand promovezi lucrurile se mai aseaza. Iar cei repatriati intrau direct sus, desi dupa cum spuneam calitatile individuale nu ii recomandau direct pentru asta.
      In final mandatul lui Funeriu a fost cel care a introdus birocratia la greu in universitati. Evaluarea universitatilor nu se face intr-o luna. Deasemenea cercetare nu e egal predare decat poate la doctorat. Nu trebuie sa ai articole in cel mai tare jurnal ca sa predai programare la anul I; ba dimpotriva, cei foarte buni in cercetare se plictisesc la chestii de nivel jos. Evaluarea se face in cel putin 6 luni cu maldare de birocratie si in primul rand ar trebui sa tina cont de gradul de anagajare al absolventilor in domeniu (care … ce sa vezi …nu il masoara nimeni). Ierarhizarea intr-o luna a lui Funeriu a fost anulata in tribunal pentru ca intai a aparut lista si apoi criteriile (exact alea din pix criticate in articol). Criteriile, cand au aparut, au generat birocratie.
      In concluzie … pacat… ca a avut idei bune!

  15. Butoanele de sharing?
    Unde le tineti?

  16. o paralela la articolu lui E.Zola.

  17. Extrem de dur, dar adevarat. Este o izbucnire de indreptatita indignare, chiar daca momentul ar putea fi speculat. Dar, deasupra unor chestiui minore, este adevarul dureros ca acest popor este lipsit de o elita adevarata. Si acest lucru se simte, se repercuteaza in ce priveste tara.
    Lasitatea elitei noastre nu se explica altfel decat prin lipsa de adevarata valore. Este multa impostura acolo unde ar trebui sa fie gandire superioara si caracter.
    Felicitari, domnule ministru Funeriu., cineva trebuia sa le-o spuna!

  18. Domnule Ministru,

    Cu aceeasi pretuire pe care eu si colegii mei v-o purtam, pentru faptul ca am gasit in dumneavoastra singurul partener de negociere cu privire la PRINCIPII (ce amintiri frumoase si… indepartate!) prinse in Legea Educatiei din 2011 (amintesc doar de acel principiu al votului democratic pentru rector, principiu la care faceti referire in articol), atrag din nou atentia ca actiunile interioare (aici este cazul cuvintelor folosite in redactarea articolelor, chiar daca exprima cu multa claritate si durere sufleteasca adevaruri complete) nu pot modifica directia de evolutie a unui sistem. La nivel macroscopic, principiul entropic (principiul al doilea al termodinamicii in varianta informationala) nu a dat pana acum niciun semn ca ar fi… „obosit”. Prin urmare, asteptam de ceva timp acele semne ale unor actiuni exterioare coloniei „multinationale” numita Romania, care sa ne dea speranta intr-un altfel de viitor decat cel de iobagi pe care il avem de ceva milenii… Iar cel mai important dintre acele semne va fi cel ca ni se va permite sa ne reintoarcem la un nivel de educatie de prin anii 70, comparabil cu cel din centrele marilor imperii moderne.

    Si mai concret, semnul clar al unor astfel de intentii din partea „mediului exterior” va fi aparitia unui Ministru al Educatiei de valoarea dumneavoastra, dar care sa aiba puterea ca in prima saptamana de mandat sa inlature puternicele linii II si III din Ministerul Educatiei, linii formate din indivizi apartinand unor structuri diverse, cu conexiuni internationale de subordonare, care mentin – cu o forta demna de cea exercitata de stratul superficial asupra lichidului dintr-un vas – hotia si mediocritatea romaneasca, spre placul imperiilor multinationale care isi doresc o colonie cat mai primitiva si, astfel, cat mai cuminte si ascultatoare… Din pacate, cu toata valoarea si vointa dumneavoastra pe care, cel putin noua, ni le-ati dovedit cu prisosinta, nu ati avut libertatea unei astfel de actiuni. Astfel, toata stradania dumneavoastra si a noastra din anii 2009-2010 s-a dovedit a fi o… gluma absurda!

    Chiar si asa, daca ceva se va schimba, daca va fi vreodata nevoie de cei ca noi, suntem gata sa o luam de la capat, astfel incat sa putem sa ne educam copiii si nepotii aici, langa noi, si pentru un viitor in care nu sa fie bogati, ci valorizati conform unui tabel de valori naturale…

  19. Daniel Funeriu a fost cel mai bun ministru. Din pacate sa faci reforme trebuie sa ai o masa critica de profesori dispusi sa faca reforme. Realitatea este ca cei multi au fost cei lenesi, nedispusi sa faca cercetare de nivel, doritori de promovare cu smecherii, de acreditari cu smecherii, de nepotisme, de contracte date pe prietenii, … Reforma inceputa de el i-a suparati pe toti acestia, pe cei multi. Pentru reforme de tip west european, in comisii, in rectorate trebuiau adusi nemti, americani, … La fel ca in bancul cu tunurile si Arghezi-ofiter: Degeaba tunuiri, daca nu trag cu ele nemtii ! In ministeriatul lui DF au fost facute cele mai consistente abonamente la revistele semnalate sau cotate ISI. Cereti o statistica, si veti vedea cum stau lucrurile acum, si ca numar+durata de reviste abonate dar si cat de harnici sunt cititorii ! Respect DF !

  20. Asa, si?

    Conceptul de universitate este peste tot in lumea asta depasit.