G4Media.ro

Un start-up german poate transforma o mașină pe benzină într-un vehicul electric…

Sursa foto: Unsplash

Un start-up german poate transforma o mașină pe benzină într-un vehicul electric în doar 8 ore

Folosind o metodă care poate monta baterii în până la 42 de modele de mașini obișnuite, compania nou înființată e-Revolt crede că poate reduce timpul de conversie de la câteva luni la o zi, relatează Euronews.

Costul unei mașini electrice noi este frecvent citat ca fiind unul dintre principalele motive de descurajare pentru proprietarii de mașini care doresc să facă alegeri mai ecologice și mai durabile.

Dar dacă, în loc să dați banii pentru un vehicul electric nou, pe care nu vi-l puteți permite, ați putea să vă păstrați mașina actuală și să fiți de acum încolo ecologic?

Transformarea vehiculelor care consumă combustibili fosili în vehicule alimentate cu baterii nu este un concept nou, principiul fiind aplicat chiar și la mașinile de epocă pentru a le face adecvate scopului în epoca modernă, conștientă de aspectele ecologice.

Cu toate acestea, procesul poate fi anevoios, companiile existente oferind între două săptămâni și șase luni pentru a efectua lucrările necesare pentru o mașină cu motor cu combustie internă.

Cu un nou flux de lucru și un nou design al bateriei, un start-up cu sediul în Germania crede că poate reduce timpul de așteptare al clienților la doar opt ore.

Și în plus, dar poate converti până la 42 de modele diferite de la marii producători auto – inclusiv Volkswagen Golf și Polo, Audi A3 și Seat Leon – cu un kit unic.

Poate că pentru mulți ar putea suna prea frumos pentru a fi adevărat, dar modul în care e-Revolt a abordat procesul de conversie a pus-o, de la bun început, pe o traiectorie diferită de alte companii din domeniu care caută să se extindă.

„Este o producție. Asta înseamnă că trebuie să te gândești cum poți să o faci mai repede și mai ușor și așa mai departe. Dar acest lucru funcționează doar dacă ai un volum mare, pentru că trebuie să investești multă muncă și bani în avans pentru a dezvolta toate acestea”, a declarat pentru Euronews Next Rolf Behling, director general și lider tehnic la e-Revolt.

Nevoia de viteză

Așadar, cum funcționează și de ce timpul de execuție este atât de scurt în comparație cu soluțiile existente?

„Scoatem motorul cu combustie și avem un cadru care folosește vechile puncte ale motorului”, a explicat Timo Walden, manager de proiect la e-Revolt și unul dintre primii investitori ai companiei.

„Și astfel putem schimba cu ușurință doar motorul cu noul cadru și componentele. Și de aceea suntem mult mai rapizi decât o soluție individuală. Așadar, cadrul reprezintă aici o mare parte din rapiditatea noastră.”

Compania spune că, de obicei, durează în medie aproximativ o zi pentru a finaliza procesul, care include scoaterea vechiului bloc motor din mașină și înlocuirea acestuia cu tehnologia sa patentată de baterii și cu cadrul motorului, precum și digitalizarea completă a vehiculului.

Costând între 12.000 și 15.000 de euro pentru a finaliza lucrarea, prețul ar putea oferi o oarecare siguranță multor consumatori care, în prezent, nu-și pot întinde bugetul pentru a cumpăra un vehicul electric nou.

În timp ce viteza este esențială pentru ca procesul de conversie să poată fi extins, capacitatea de a adapta producția este asul din mânecă al companiei e-Revolt.

În timp ce configurația actuală este adaptată pentru a găzdui o serie de modele ale unor mărci de mașini specifice, echipa spune că poate face față provocării unui client care dorește să modernizeze un vehicul complet diferit, întorcându-se la planșa de desen.

„Nu există o soluție unică care să însemne că aceasta funcționează pentru anumite vehicule sau pentru un grup de vehicule. Iar dacă aveți un vehicul nou, atunci trebuie să vă gândiți din nou «ce trebuie să schimbăm?»”, a declarat Behling, fost inginer de software.

Dar de ce s-ar deranja oamenii să transforme o mașină veche? Sunt receptivi la ideea de a prelungi durata de viață a mașinii lor actuale?

„Aș spune că 95% dintre oameni sunt foarte pozitivi în această privință. Vorbesc cu noi și spun: «Bine, este grozav. Este o idee bună. Nu este nevoie să aveți resurse noi. Puteți să refolosiți asta». Unii oameni spun: «Da, foarte frumos. Poate că este destul de bine să o ai ca a doua mașină», sau ceva de genul acesta”, a declarat Behling.

Publicul plătitor ar putea vedea bunul simț al reutilizării și actualizării unei mașini, dar celălalt potențial punct de blocaj este reprezentat de companiile auto, multe dintre acestea făcând presiuni pentru a proiecta și a produce o gamă mai largă de modele de vehicule electrice pentru piață.

Sprijinirea economiei circulare

Cum reacționează aceștia când aud că motoarele și componentele originale, proiectate în cadrul companiei, sunt scoase și aruncate din mașinile lor în favoarea unor piese de la o altă companie?

„Ei înțeleg că ideea este destul de bună. Depinde cu ce persoane vorbești. Dacă vorbești cu cei de la vânzări, nu le place pentru că vor să vândă o mașină nouă”, a declarat Behling.

„Dar dacă vorbești, să spunem, cu producătorii de automobile, atunci le place ideea, deoarece spun că, desigur, economia circulară este pentru ei o problemă foarte importantă.”

În timp ce lumea se luptă cu impactul crizei climatice, faptul de a fi văzut ca parte a soluției pentru mașinile cu combustie poluante este, de asemenea, un motiv puternic pentru constructorii de automobile să se alăture.

„Cred că există o modalitate prin care poate vom putea lucra împreună în viitor, deoarece companiile știu că soluția reală nu este de a arunca de fiecare dată mașina la gunoi”, a declarat Walden pentru Euronews.

„Așadar, mașina trebuie să fie sustenabilă; nu doar să vizeze sustenabilitatea, ci să fie cu adevărat sustenabilă, să folosești mașina într-o economie circulară și să o îmbunătățești poate în viitor cu o nouă baterie și așa mai departe.”

Extinderea ciclului de viață al vehiculelor într-un mod durabil și cu gândul la economia circulară oferă unui start-up precum e-Revolt un spațiu de adaptare pe care majoritatea marilor producători de automobile nu îl au.

Durata de viață actuală a bateriei oferă automobilelor transformate de e-Revolt o autonomie estimată de 250-300 km cu o singură încărcare, dar se lucrează în continuare la îmbunătățirea acestei performanțe.

„Acesta este un punct pozitiv [despre e-Revolt], deoarece mașinile noastre sau soluțiile noastre sunt modulare. Astfel, dacă, de exemplu, într-o zi există o baterie mai bună, nu avem nevoie de timpul de care are nevoie un producător de echipamente originale normal – doi sau trei ani sau mai mult – pentru a introduce această nouă baterie în mașină. Putem spune: «Bine, dacă vreți să schimbați asta, o putem schimba cu noua baterie». Deci totul, fiecare componentă poate fi schimbată cu o altă componentă”, a adăugat Walden.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. ”proprietarii de mașini care doresc să facă alegeri mai ecologice și mai durabile” – adica cum alegeri durabile? Esti mai nehotarat si dureaza alegerea mai mult timp decat ar trebui? Decurge ca redactia n-a citit ce a scris …

    ”principiul fiind aplicat chiar și la mașinile de epocă pentru a le face adecvate scopului în epoca modernă” – scopul masinilor de epoca este sa fie frumoase. Ele merg, in medie, vreo 500 – 1000 km/an. Deci poluarea este ultima problema in cazul lor. Decurge niste prop@ganda ieftina din text…

    Așadar, mașina trebuie să fie sustenabilă” – ne-am pierdut mintile?! Nu mai stim ce inseamna sustenabilitate? E fie o caracteristica a unei activitati (NU a unui obiect), fie un mod de utilizare a resurselor (NU un obiect care NU este o resursa naturala).

  2. Felul in care e tradus articolul e deranjant. Cred ca redactia are nevoie de cineva care chiar stie engleza si nu traduce expresiile cuvant cu cuvant. Altfel, e buna initiativa de a oferi romanilor puncte de vedere din tarile care nu se confrunta cu coruptie romaneasca.