G4Media.ro

Un bărbat cu arsuri grave care așteaptă de o săptămână transferul în…

Un bărbat cu arsuri grave care așteaptă de o săptămână transferul în Belgia a fost întors din drum astăzi. Instalația de presurizare a aeronavei SMURD s-a defectat

Un bărbat de 52 de ani cu arsuri grave după ce s-a electrocutat trebuia să fie transferat joi în Belgia, după ce miercuri nu s-a putut realiza zborul din cauza condițiilor meteorologice. Astăzi însă aeronava SMURD s-a întors din drum, pentru că instalația de presurizare s-a defectat. Avionul a venit de la reparații în urmă cu o lună.

Bărbatul, în vârstă de 52 de ani, s-a electrocutat săptămâna trecută, miercuri, la locul de muncă, în Constanța. Joia trecută a fost dus cu un elicopter SMURD la Iaşi și internat la terapie intensivă în clinica de arşi a Spitalului „Sfântul Spiridon”.

Familia i-a găsit apoi un loc într-o clinică de mari arși din Belgia, iar angajatorul bărbatului a plătit deja 50.000 de euro avans pentru spitalizarea în străinătate. Marți, Ministerul Sănătăţii şi-a dat acordul ca pacientul să fie transferat în Belgia.

Misiunea de transfer a pacientului a fost planificată să se desfășoare miercuri, dar a fost anulată din cauza condițiilor meteo nefavorabile, a precizat Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU).

„Astăzi, 28.01.2021, începând cu ora 08.00, avionul Piper PA-42 Cheyenne III aflat în dotarea IGAv, echipat pentru misiuni SMURD, a decolat de la București pentru transferul unui pacient cu arsuri prin electrocuție, de la Iași la Bruxelles, Belgia.
Odată preluat pacientul de la unitatea spitalicească din Iași, în planul derulării misiunii de transfer era prevăzută o aterizare la Timișoara, în vederea alimentării aeronavei. După decolarea de la Timișoara, piloții IGAv au constatat functionarea necorespunzătoare a instalației de presurizare a cabinei avionului și astfel misiunea de zbor a fost anulată. Ca urmare a constatării acestei funcționari necorespunzătoare a instalației de presurizare, misiunea de transfer în Belgia nu putea fi executată în siguranță, fiind necesar zborul la o altitudine mare, aceasta putând pune în pericol viețile celor aflați la bord, pacient și personalul navigant reprezentat de piloți și echipa medicală. Dat fiind faptul că zborul la o altitudine optimă, de siguranță nu reprezenta nici un risc, a fost luată decizia transferului pacientului la București”, a precizat DSU.

Bărbatul a fost internat la Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, la secția de chirurgie plastică și reparatorie.

DSU menționează că avionul a fost recepținat în data de 28 decembrie 2020, după efectuarea unor lucrări de reparații capitale la un motor, revizie majoră la celălalt motor și lucrări periodice după 100 de ore de zbor, nefiind executate reparații la instalația de presurizare a avionului.

Din momentul recepționării, aeronava a zburat 40 de ore și a îndeplinit cu succes 3 misiuni SMURD, dintre care 2 externe și 1 pe teritoriul României, nefiind întâmpinate probleme de natură tehnică, mai precizează sursa citată.

Sursa foto: DSU

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Suntem în paradigma „și proști și fără noroc”!

  2. Asta nu-i avionul ala cumparat de nou de la austrieci si de fapt el era paradit bine si reparat?
    Si daca tot a fost in reparatie / revizie de ce s-a defectat la primul zbor? De meseriasi ce sunt ai nostrii!
    Daca era vreun neica sparlamentar il duceau cu Concordul la Bruxelescovici sau la Washingtoane. Si gratis ca-s demnitari de inalta importanta. Pentru un muritor de rand…. s-o ia pe jos inainte ca-l ajungem noi din urma….

  3. Nu e avion cumpărat de la ostrieci ci e avionul second-hand, cumpărat în 2013 de la americani cu 1 milion de dolari (adunați prin 2%).
    Dar ce este interesant de tot este vrăjeala celor de la DSU care afirmă că au întors avionul din cauza unei avarii la presurizare.
    Iar avionul ăsta, zice-se, că zboară la întoarcere la 12.000 de picioare cu presurizarea defectă. (în asemenea situații standardul fiind maximum 10.000 de picioare pentru evitarea hipoxiei)
    Asta spune multe despre eficiența nărozilor de la DSU care… au fost nevoiți să întoarcă avionul exact deasupra Nădlacului.
    Explicația reală este alta! INEFICIENȚĂ ADMINISTRATIVĂ în realizarea documentațiilor și avizelor (acceptului).

    • Unul dintre tinerii de la Colectiv care trebuia transferat în străinătate nu a mai plecat, Arafat a zis că era ceață la Viena și nu se putea ateriza, deși niciun document despre starea vremii de atunci nu a confirmat această afirmație.

      Pe omul de acum tot așa, n-au vrut să-l trimită, dar au insistat mulți din societatea civilă, inițial au dat aceeași explicație cu vremea nefavorabilă, apoi au plecat și s-au întors, cică defecțiune tehnică.

      Părerea mea e că nu vor să se știe de infecțiile nosocomiale după ce s-au îngrozit medicii din Belgia și Austria la pacienții anteriori.

  4. Daca era ponta, ar fi fost scapat. Ce tara…cine raspunde si cum?

  5. Tigrii Ieuropei, ce plm!!

  6. Asta-i boală de sistem, birourile umplute cu idioți cu și fără rost pe bani serioși iar oamenii de service, plecați pe bani adevărați pe la alții. Un rahat de valvă regulatoare de presiune, o variantă mai mare a celei de la butelie, se schimbă-ntr-o săptămână, dacă se schimbă.Un mecanic face treaba în două ore, probabil. Trăiască statul de păpat banii degeaba. I-aș trimite pe toți candidații la putere, un an să lucreze cu liniorii sau prin celulele de 20kV ca să vadă cum arată viața reală.

  7. Ce motive „rusesti” pentru ca mandria sistemului criminal de sanatate publica sa ramana nestirbita…

    Adevarul e ca nu numai sistemul de sanatate te lasa sa mori, dar si garnitura de somitati feudale prefera sa te vada mort, decat sa-si piarda functia…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.