G4Media.ro

Miliardarul Dan Petrescu a cerut întoarcerea pe aeroport înainte de a se…

Sursa foto: Captură video

Miliardarul Dan Petrescu a cerut întoarcerea pe aeroport înainte de a se prăbuși / Posibile explicații pentru căderea avionului

Ultimele cuvinte ale pilotului Dan Petrescu înregistrate de turnul de control al Aeroportului Linate din Milano au fost ”Am o mică deviere, cer reîntoarcere la Linate”, anunță Corriere della Sera.

UPDATE ora 16

Personalul din camera de control au realizat destul de rapid că aeronava are probleme deoarece se mișca ”anormal”, spre vest, spre dreapta, în loc să plece spre sud, care era ruta indicată spre Olbia (Sardinia), acolo unde urma să aterizeze.

Atunci când a fost întrebat dacă sunt probleme, pilotul ar fi răspuns că are o mică deviație de la curs. La scurt timp, însă a cerut spațiu aerian liber pentru a reveni pe aeroport. La mai puțin de un minut de la această cerință, avionul a dispărut de pe radare.

Potrivit unor surse citate de agenția italiană de știri ANSA, avionul ar fi trebuit să se ridice la 5 mii de picioare, pe când acesta a rămas la 3.500 – 4.000. Apoi a continuat virarea aparatului, anormal, spre dreapta.

Atunci când decolează de pe Linate, avioanele se îndreaptă spre nord și, apoi, dacă trebuie să se îndrepte spre sud, așa cum era cazul avionului condus de român, inițial virează dreapta pentru o vreme, urmând ca apoi să se îndrepte spre sud. În acest caz, avionul a continuat să se întoarcă spre dreapta.

Articolul inițial: 

Ce s-a întâmplat ieri, la 13.07 ,în cazul zborului aparatului Pilatus PC-12, condus de miliardarul român Dan Petrescu? La această întrebare încearcă să răspundă acum anchetatorii, scrie Corriere della Sera, existând câteva posibile piste de plecare în anchetă.

La 13.07 este momentul în care, după trei minute de la decolarea de pe aeroportul din Milano Linate, către Olbia, Sardinia, aparatul de zbor nu numai că începe să se abată de la ruta prestabilită, ci și să trimită parametri anormali celor din turnul de control.

Surse din aeroportul din Milano au reconstruit pentru Corriere, scurtul dialog avut cu pilotul avionului. „De ce ai deviat de la curs, pentru a evita turbulențele?”. Aceasta este întrebarea adresată de operatorul din centrul de control a zonei Linate, care gestionează traficul în cerul nord-vestic al Italiei. „Nu” este singurul cuvânt care vine din partea lui Dan Petrescu.

La câteva secunde după acest răspuns, avionul dispare de pe monitoarele radarului, fără să ceară ajutor, fără să ceară permisiunea de a se întoarce urgent la aeroport.

În acel moment, rapoartele meteo arată că, în zona în care se afla ploua, iar vântul este slab. În următoarele 16 secunde, avionul pierde din altitudine, până când se prăbușește.

Anchetatorii de la Agenția națională pentru siguranța zborului au demarat deja o anchetă și un ajutor substanțial va fi dat de datele din „Lightweight Data Recorder”, cutia neagră a aparatului.

Experții vor trebui, de asemenea, să clarifice ce s-a întâmplat între devierea de la ruta autorizată, scurtul dialog cu turnul de control al pilotului și momentul în care Pilatus începe să piardă altitudine, cu 25-30 de metri pe secundă. Citirea preliminară a pieselor colectate de trei platforme specializate diferite arată cum s-a întâmplat ceva atât de brusc, încât nu i-a dat timp lui Dan Petrescu nici măcar pentru lansarea semnalului SOS.

Avionul cu semne de identificare Yr-Pdv sosise la Milano, din București pe 30 septembrie. Duminică, la 12.52 s-a mutat din parcarea Linate Prime, terminalul pentru zboruri private, pentru a se îndrepta spre pista 36. La 13.04: 08 a decolat în direcția nord, pentru a se întoarce apoi la sud de aeroport, pe ruta de zbor aprobată, spre sudul Italiei.

Odată ajuns deasupra caselor din Metanopoli, un sat din San Donato Milanese, a deviat de la curs și au apărut unele probleme. La 13:07:40 continuă la 293 de kilometri pe oră și 1.631 de metri altitudine, două secunde mai târziu altitudinea scade la 1.615 și viteza sare la aproape 303. Alte două secunde și este mai jos cu 52 de metri.

Cu șapte secunde înainte de ultimul semnal, aeronava înregistrează cea mai mare viteză: 319 kilometri pe oră.

Ce ar fi putut duce la impact? Doi experți consultați de Corriere explică că motorul ar putea fi „blocat”. Dar nu se poate exclude nici o boală a celui de la comanda avionului sau „dezorientarea spațială” a acestuia, odată ajuns în plafonul de nori.

Una dintre întrebări se referă la experiența pilotului și calificările sale în domeniul pilotajului.

Citește și

Cine este Dan Petrescu, cel mai bogat român cu afaceri imobiliare, mort în accidentul aviatic de la Milano / Țiriac a declarat public de mai multe ori că Petrescu este mai bogat decât el

Cine sunt ceilalți pasageri care au murit în accidentul aviatic de la Milano, în care și-au pierdut viața Dan Petrescu și familia celui mai bogat om din România

Detalii necunoscute din viața miliardarului Dan Petrescu: a fost ”creierul” afacerilor lui Ion Țiriac, dar conducea un Ford Escort vechi

Familiile distruse în urma accidentului aviatic de la Milano sărbătoreau un botez / Imaginile de pe radar arată parcursul avionului de la decolare, până în momentul prăbușirii

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. pe toate gardurile numai stiri cu miliardarul si avionul cazut

    pe noi astia la talpa ne lasa rece, mai baleiati stirile ca nu ne intereseaza nici de ce a cazut avionul si nici cui lasa mostenire

    sa-i fie tarna usoara

    • Si asta, ca si becali care-si deschide maibahu’ cu ranga, ca si tiriac (te astepti sa aiba mai multa clasa) …
      La banii lor pot angaja sofer / pilot de elita. Si sa stea lejer pe scaun de pasager.
      Fudulie ieftina de imbogatiti rapid.
      Avionul s-a dus in jos cu peste 100 km/h – doar componenta de viteza de coborare pe verticala deci real putea sa aiba si triplu, depinde de panta. Asta nu e cadere libera! E cu motor.
      Daca pilotul era pilot adevarat… Degeaba esti mare afacerist care faci mai multe milioane pe zi decat poate numara un om obisnuit. Cand esti pus la incercare nu valorezi nici cat un surub de doi lei.

    • @Omu cu apa

      Si daca o suprafata de control s-a blocat, de exemplu, tot vina pilotului este? Asteapta rezultatul investigatiei.

    • @Vlad
      Nu-i musai vina pilotului, dar daca ai un purcoi de bani angajeaza un pilot ca sa aiba ala grija de toate „maruntisurile” (adica exclusiv de avion) in timp ce tu esti preocupat de familie!
      Si daca o suprafata de control s-a blocat sunt teoretic, sanse mai mari ca un pilot care e preocupat exclusiv de avion sa redreseze, fata de un amator fie el cat de experimentat care are in spate familia si merge catre un eveniment distractiv.
      O fi teribilism? Grandomanie… Unii de exemplu, zic ca la Tiriac ar fi zgarcenie.

    • Doamne ferește

  2. Bogații de la noi cum au ajuns așa oare de la cine au furat …..și așa avem mai puțini hoți .

  3. Virare in conditii de decolare si pierdere putere motor – deci pierdere de vireza – duce la intrare in vrie – cu consecintele vazute – Este ipoteza cea mai apropiata de adevar – Din pacate la manse nu era un pilot experimentat si cu multe ore de zbor !

    • Bogații ăștia care sunt români cu reședință la Monaco ca nu cumva să plătească taxe amaratei de România,unde fac milioanele de euro,aflăm de ei abia când se fac PRAF….se răzbună suferința amaratilor, furați, excrocati, indatorati si fără nici o speranță în viitor….

  4. Zgârcenia nu iartă!
    Toți mai marii bogătași își cumpără avioane cu 2-3 turbopropulsoare , tocmai ca să fie în siguranță dacă cedează un motor.