G4Media.ro

Turnul Eiffel construit din 700.000 de bețe de chibrituri a fost omologat,…

Sursa foto: Facebook/Richard Plaud

Turnul Eiffel construit din 700.000 de bețe de chibrituri a fost omologat, în sfârșit, de Guinness Book

Constructorul său, Richard Plaud, care a construit acest turn de 7,19 metri în Saujon, a primit joi seara vestea cea bună, transmite www.sudouest.fr.

Guinness Book a decis să își revizuiască regulamentul și a aprobat, în cele din urmă, construcția cu bețe de chibrituri a lui Richard Plaud. Acest locuitor din Montpellier-de-Médillan a bătut, așadar, la începutul lunii ianuarie, la Saujon, recordul mondial pentru cel mai înalt turn Eiffel cu chibrituri. Construcția de 7,19 metri a fost validată de autoritățile Guinness Book.

Acesta din urmă a recunoscut că reglementările lor nu erau suficient de clare și l-a informat pe Richard Plaud prin e-mail că, prin urmare, construcția era în grafic. Contactat ieri, Charentais-Maritime și-a exprimat bucuria: „este minunat că recordul se întoarce în Franța. Ne vom bucura de el în familie și apoi ne vom odihni puțin de toată această acoperire mediatică. A avut totuși efectul său, pentru că Guinness Book, care este o organizație mare, și-a revizuit regulamentul datorită acestui lucru”.

Anterior, Richard Plaud a fost informat de către Cartea Recordurilor Guinness că turnul său de 7,19 metri, care depășea lejer vechiul record cu peste jumătate de metru, nu se califică pentru că a folosit un tip greșit de chibrituri.

„Este o parte din visul meu care a dispărut”, a declarat el reporterilor.

Construcția modelului său a necesitat opt ani, 706.900 de chibrituri și 23 kg de lipici.

Ultima bucată de lemn a fost lipită cu grijă la 27 decembrie, la 100 de ani de la moartea inginerului Gustav Eiffel.

După aceea, el a expus modelul la scară 1/45 și a contactat echipa Guinness World Records pentru ca aceasta să îi autentifice opera.

Dar aici totul a luat o întorsătură greșită, deoarece Richar Plaud a făcut o eroare fundamentală.

Dându-și seama că partea cea mai enervantă a lucrării urma să fie raderea a sute de mii de bucățele de sulf de pe fiecare chibrit, a contactat producătorul de chibrituri.

I-au furnizat kilograme de chibrituri fără sulf – cu alte cuvinte, bețe fără partea roșie de la capăt. Perfecte pentru construcții, dar, din punct de vedere tehnic, nu sunt chibrituri adevărate.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...