G4Media.ro

Turcia amenință că va bloca site-urile în limba turcă ale Deutsche Welle,…

Sursa foto: Twitter / Presidency of the Republic of Türkiye

Turcia amenință că va bloca site-urile în limba turcă ale Deutsche Welle, Euronews şi Voice of America dacă nu vor obține licențe de operare în cel mult 72 de ore

Consiliul Suprem pentru Radio şi Televiziune din Turcia (RTUK) a acordat un termen de 72 de ore unor organizaţii de presă internaţionale pentru a obţine licenţe, în caz contrar accesul la platformele lor urmând să fie blocat, transmite miercuri Reuters.

Ilhan Tasci a criticat mișcarea Consiliului Suprem de Radio și Televiziune (RTUK) de a solicita licențe de pe site-urile web în limba turcă ale radiodifuzorului german Deutsche Welle, Voice of America și Euronews, declarând că a marcat un nou atac asupra libertății presei în Turcia.

Deputatul de opoziţie Ilhan Tasci, care este și membru al RTUK, a anunțat miercuri măsura și a criticat obligația impusă celor trei organizații media internaționale.

„S-a luat decizia cu majoritate de voturi ca 72 de ore să fie acordate site-urilor amerikaninnsesi.com, dw.com/tr și tr.euronews.com pentru a obține licențe”, a scris Tasci, într-o postare pe Twitter, precizând că a votat împotriva acestei măsuri.

În ultimii ani, Turcia a luat măsuri pentru a spori supravegherea mass-media, acordând RTUK autoritate asupra întregului conținut online, pe care are și puterea de a-l elimina. Aproximativ 90% din mass-media din Turcia este acum deținută de stat sau este apropiată de guvern.

Tasci a declarat că adevărata țintă a RTUK este libertatea presei. „După mass-media națională, este rândul site-urilor internaționale de știri să fie supravegheate și cenzurate. Cu abordarea RTUK, conform căreia «pe site sunt materiale video, deci site-ul trebuie să obţină o licenţă», nu vor mai exista posturi de ştiri nesupravegheate” a afirmat el.

Guvernul neagă acest lucru, spunând că măsurile sale sunt necesare din cauza amenințărilor de securitate cu care se confruntă Turcia.

Pe parcursul celor aproape două decenii la putere, Erdogan a criticat adesea conținutul media care nu este în concordanță cu valorile islamice conservatoare susținute de partidul său AK.

Okan Konuralp, un alt membru al opoziției din RTUK, a declarat că decizia de miercuri a fost o încercare de a transforma instituțiile media în ținte.

„Cu toate acestea, această încercare de a suprima și mass-media internațională este sortită eșecului”, a spus el pe Twitter.

Sursa foto: Twitter / Presidency of the Republic of Türkiye

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

4 comentarii

  1. Pai sa-si retraga si compatriotii turci, vreo 7 milioane emigranti in Germania, daca vrea Deutsche Welle in turca. La fel si cu finantele in dolari. Se poate adresa la Vocea Moscovei, ca astia sigur vorbesc in turca. La inceput.

  2. Veseti ca acei 7 milioane despre care vorbiti sunt cetateni europeni integrati de mult timp, nu emigranti cum incercati sa dezinformati

    • Si aia si milioanele alea cu care speriati dvs lumea acum 5-6 ani, ca o sa islamizeze Europa, ca moschei, ca crestinism, ca se dezintegreaza UE si alte aiureli. Ati fost la fel de precisi si atunci ca in toate temele de propaganda, de la islam si pana la vaccinare, nici una nu s-a adeverit.

  3. Asa l-e trebuie occidentalilor, nu au trait intr-o dictatura si nu pot sa conceapa ca exista sau sunt saraci cu duhul. In oricare dintre variate sunt atot cunascatori si foarte destepti. Stiu ei cum se face… si vedem rezultate promitatiare: Putin, Xi, Erdogan, etc