G4Media.ro

Trenurile directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni au început să…

Trenurile directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni au început să circule din această noapte

Trei operatori de transport feroviar asigură, din noaptea de sâmbătă spre duminică, transportul de călători între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. În total vot fi 72 de trenuri, ale companiei de stat CFR Călători şi ale operatorilor privaţi Regio Călători şi Transferoviar Călători. Preţul unui bilet este de 4 lei/ călătorie, transmite News.ro.

Durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens.

Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi).

CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) va opera 42 de trenuri, dintre care 20 vor circula între orele 0:00 – 10:16 şi 22 de trenuri, între orele 14:30 – 24:00.

Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 – 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56.

De asemenea, Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36.

Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Gara de Nord.

Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Gara de Nord Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10702, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 şi sosire la Gara de Nord Bucureşti, la ora 00.56. IR 16041, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.

Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord Bucureşti – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10741, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Gara de Nord Bucureşti, la ora 23.50 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10; IR 16058, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 şi sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la Bugetul de Stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).

”Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc”, a scris, vineri, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Acesta a anunţat că preţul unei călătorii va fi de 4 lei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. „Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti […] şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti”

    Care racord are UN SINGUR fir !!!!
    Va laudati cu o noua linie CF, dar n-ati avut bunul simt s-o faceti macar dubla! Ca sa nu mai spun ca nici electrificata nu e!

    Traseu facut in bataie de joc, bun doar pentru spagasinul ala de Tiriac cu patinoarul lui cu tot. In niciun caz nu folositor pentru aeroport, pentru ca terminalul ala e dincolo de parcare. Deci, daca ploua, calatorii trebuie sa-si ia bagajele si sa traverseze parcarea plouata pentru a ajunge in aeroport.
    Solutie de tara de lumea a treia…

    • Mafia taximertristilor e foarte influenta si foarte puternica.
      Deasemenea firma de transport loca RATB castiga o multime de bani din amenzi, sistemul de validare a biletelor pe liniile spre aeroport fiind conceput in asa fel incat calatorul sa nu poata valida calatoria dar nu stie acest lucru.
      Linia de cale ferata spre aeroport, a fost IMPUSA de UEFA, pentru particeparea romaniei ca organizator al campionatului european de fotbal, nu ca guvernantii ar fi vrut sa faca ceva pentru cetatenii sai

  2. Mafia taximertristilor e foarte influenta si foarte puternica.
    Deasemenea firma de transport loca RATB castiga o multime de bani din amenzi, sistemul de validare a biletelor pe liniile spre aeroport fiind conceput in asa fel incat calatorul sa nu poata valida calatoria dar nu stie acest lucru.
    Linia de cale ferata spre aeroport, a fost IMPUSA de UEFA, pentru particeparea romaniei ca organizator al campionatului european de fotbal, nu ca guvernantii ar fi vrut sa faca ceva pentru cetatenii sai

  3. Intr-adevar s-a facut o lucrare in bataie de joc. Calea ferata nu este dubla si nu este electrificata. Ministtul se lauda cu creatia sa, insa nu corespunde timpurilor noastre si sa nu mai vorbim ca peste purtin timp va fi insuficienta traficului de calatori( neavand dublu sens). Nu inteleg cum nu se rusineaza guvernantii? Oare chiar traim in tara nimanui si acesti oameni care ne conduc sunt atat de slabi in gandire? Ma intreb si eu.