G4Media.ro

Trenurile de noapte revin în Europa: De la Berlin la Bruxelles, Paris…

sursa foto: Freepik

Trenurile de noapte revin în Europa: De la Berlin la Bruxelles, Paris și Helsinki, cele mai bune rute de ales în 2024

În Europa are loc o „renaștere” a trenurilor cu vagon de dormit, iar serviciile de noapte vor fi unul dintre cele mai populare moduri de a călători în 2024, scrie revista Forbes. Noile rute conectează cele mai aglomerate orașe de pe continent, cu un confort îmbunătățit, precum WiFi, cafea și mic dejun inclus în prețul biletului. Noile trenuri de noapte stimulează, de asemenea, mișcarea „no-fly”, oferind o alternativă mai sustenabilă, cu o amprentă de carbon mai mică decât călătoriile cu mașina și zborurile.

Dacă doriți să încercați o călătorie cu trenul de noapte în 2024, experții în călătorii de la platforma de rezervări Omio au pregătit un ghid cu cele mai bune rute și cele mai bune sfaturi de rezervare.

De la Berlin la Bruxelles cu European Sleeper

Mult-așteptatul tren de „noapte bună” adus pe piață de către operatorul European Sleeper și-a făcut călătoria inaugurală în mai 2023. Traseul a dus pasagerii somnoroși de la Berlin la Bruxelles via Amsterdam. Acum, lucrurile devin și mai interesante, deoarece compania a anunțat că traseul va fi extins și mai mult în primăvara anului 2024. Începând cu 25 martie, serviciul nu se va deplasa doar la Berlin, ci va face o escală în orașul Dresda, bogat în cultură, înainte de a-și continua călătoria spre Praga.

Sfat de rezervare de la Omio: Pasagerii pot alege între un compartiment privat, un compartiment comun sau un scaun. Cabina Sleeper oferă confort maxim și este dotată cu o chiuvetă, scaune, masă și până la trei paturi. Compartimentele pot fi blocate din interior. Toate biletele vor include WiFi gratuit, prosoape, articole de toaletă, mic dejun, apă minerală și o băutură de bun venit. Femeile călătoare pot alege un compartiment pentru femei pentru a se simți mai sigure și mai confortabile.

De la Berlin la Paris cu Nightjet ÖBB

În sfârșit, după o pauză de nouă ani, ÖBB Nightjet  de la Berlin la Paris a revenit în decembrie 2023. Trenul pleacă din Gara Centrală din Berlin în zilele de luni, miercuri și vineri la ora 20:18 și ajunge la Paris Gare de l’Est în dimineața următoare la ora 10:24. Durata călătoriei este de 14 ore și 6 minute. Această rută oferă o conexiune eficientă între aceste orașe europene importante și un început de zi confortabil.

În plus față de ruta Berlin-Paris, Nightjet a introdus în decembrie un nou serviciu de la Hamburg către Viena și Innsbruck. Această rută de 12 ore de noapte va fi extinsă până la Bregenz în primăvara anului 2024. Din toamna anului 2024, compania intenționează, de asemenea, să opereze o cursă zilnică de la Berlin la Paris.

Sfat de rezervare: Există trei tipuri de bilete: seat, cușetă și sleeper. Dacă doriți mai mult confort și intimitate, alegeți vagonul de dormit. Acest bilet include chiar și un pahar de șampanie de bun venit, gustări, papuci, o mască de dormit și dopuri pentru urechi. Cu micul dejun inclus și el în preț, este aproape ca un hotel pe roți.

De la Helsinki la Kemijärvi cu VR Finlanda

O rută mai puțin cunoscută, dar nu mai puțin interesantă, vă duce din Helsinki, via Tampere, direct în inima Laponiei, la Kemijärvi, în mai puțin de 15 ore. Serviciul circulă zilnic, de luni până duminică. În lunile de iarnă, călătoriți printr-un peisaj magic acoperit de zăpadă și s-ar putea chiar să aveți parte de spectacolul natural al aurorei boreale la fereastră.

Sfat de rezervare: Pasagerii pot rezerva compartimente de dormit pentru o persoană sau două în trenul de noapte VR Finland. Pe ruta Helsinki-Kolari, există ocazional vagoane de dormit mai vechi cu compartimente cu trei paturi. Pentru o taxă suplimentară, puteți selecta un compartiment de lux pe puntea superioară pentru cea mai bună priveliște. Mâncăruri tradiționale, cum ar fi supa de somon, köttbullar (chiftele) și bere lapin kulta, sunt servite până târziu în noapte în restaurantul și bistroul trenului de la etajul inferior al vagoanelor DuettoPlus. Etajul superior oferă stații de lucru liniștite cu scaune pivotante și un compartiment de conferințe separat cu 12 locuri.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. CFR are obligația legală să reia transportul pe rutele abandonate de firmele private! Cu ce drept au fost abandonate unele rute știut fiind faptul că oricum totul se bazează pe subvenții când vine vorba de tipul ăsta de transport?! Am ajuns râsul europei la capitolul feroviar.