G4Media.ro

TikTok interzice hashtag-ul „SkinnyTok”, la presiunea autorităților de reglementare din Europa, din…

sursa foto: © Michele Ursi | Dreamstime.com

TikTok interzice hashtag-ul „SkinnyTok”, la presiunea autorităților de reglementare din Europa, din cauza trendului care promovează slăbirea extremă

Platforma de social media TikTok a interzis la nivel mondial un hashtag popular legat de videoclipuri despre pierderea în greutate, în urma examinării de către factorii de decizie din Bruxelles și Paris, transmite Politico.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Trendul „SkinnyTok” a făcut ca, în ultimele luni, TikTok să fie inundat de videoclipuri în care apăreau tinere emaciate care promovau diete extreme și postau sfaturi pentru pierderea în greutate. Acest lucru a atras atenția atât a Comisiei Europene, cât și a autorității franceze de reglementare digitală Arcom.

„[Noi] am blocat rezultatele căutării pentru #skinnytok, deoarece a devenit legat de conținut nesănătos de pierdere în greutate”, a anunțat, luni, într-o declarație, purtătorul de cuvânt al TikTok, Paolo Ganino.

Mișcarea face parte dintr-o „revizuire regulată” a măsurilor de siguranță ale TikTok, „pentru a aborda riscurile în evoluție”, a spus el.

Căutarea hashtag-ului duce acum la un link către sprijin pentru sănătatea mintală.

Duminică, ministrul francez pentru domeniul digital, Clara Chappaz, a sărbătorit ceea ce a descris drept o „victorie colectivă”, după aproape două luni de lobby, care a inclus susținerea unei petiții publice și o întâlnire între Chappaz și oficialii TikTok la Dublin, la începutul lunii mai.

Declarând că „lupta pentru a ne proteja copiii online nu se oprește aici”, Chappaz a spus: „Nu voi renunța. Interzicerea social media înainte de 15 ani este prioritatea mea”.

Protecția copiilor online devine rapid un subiect fierbinte la Bruxelles, pe măsură ce țările analizează propunerile de noi norme UE pentru a limita masiv utilizarea rețelelor sociale de către copii. Politicienii au profitat de exemplul SkinnyTok pentru a-și exprima îngrijorarea.

Responsabilitățile platformei în ceea ce privește protejarea împotriva efectelor nocive ale hashtag-ului SkinnyTok au făcut obiectul unei convorbiri telefonice care a avut loc vineri între comisarul european pentru protecția consumatorilor, Michael McGrath, și directorul general al TikTok, Shou Chew, conform unui raport.

Acest lucru se întâmplă în timp ce UE continuă o investigație mai amplă privind algoritmii platformei, în conformitate cu regulamentul european de moderare a conținutului, Digital Services Act.

„Aceasta este o anchetă în desfășurare care își va urma cursul în mod normal, dar am considerat că este important să reiterez poziția fermă a Comisiei privind protecția copiilor”, a declarat McGrath în urma apelului de vineri.

În 2024, TikTok a suspendat și ulterior a retras programul de recompensare TikTok Lite – care recompensa utilizatorii pentru timpul petrecut în fața ecranului – după îngrijorări cu privire la efectul acestuia asupra sănătății mintale.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Ce succes pe Europa!!!! Bravo!!! Totuși cum ar fi să fie INTERZIS tic toc si Facebook COMPLET sau să ceară bani si să nu dea reclamă sau altceva decât de la prieteni pe feed?

  2. Pe când interzicem acest canal de propagandă chinezesc?

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.