G4Media.ro

The Guardian: China canibalizează industria auto a UE? ”Europenii mai au doar…

Sursa Foto: Leapmotor/ X

The Guardian: China canibalizează industria auto a UE? ”Europenii mai au doar câțiva ani la dispoziție pentru a acționa”

Problemele de la Volkswagen sugerează îndoieli tot mai mari legate de viitorul sectorului auto european, pe măsură ce importurile de vehicule electrice ieftine cresc.

De zeci de ani, Germania s-a bucurat de reputația de capitală auto a Europei, cu sloganuri precum „Vorsprung durch Technik” simbolizând puterea sa politică și industrială, relatează The Guardian.

Însă dificultățile cu care se confruntă Volkswagen, unde sindicatele luptă împotriva amenințărilor de concedieri și închideri de fabrici, au ridicat întrebări nu doar despre viitorul său, ci și despre întreaga industrie auto europeană.

Aceste temeri au fost alimentate de pătrunderea Chinei pe piața auto a UE, cu vehicule electrice mai ieftine, și de declinul lent al motorului cu combustie.

UE, SUA și Canada au anunțat planuri de a limita vânzările de vehicule electrice produse în China prin taxe vamale, însă unii producători auto europeni avertizează că acest lucru va avea un efect canibalistic asupra unui sector care odinioară era invidia lumii, accelerând închiderea fabricilor în locuri precum Germania.

Sentimentul de urgență în industrie a fost evident la salonul auto de la Paris, unde producătorii chinezi și-au subliniat determinarea de a câștiga cotă de piață în Europa, după ce SUA au impus tarife de 100% pe importurile de vehicule electrice.

Sub reflectoarele de pe podeaua expoziției de la Porte de Versailles, nouă companii chineze au dezvăluit noi mașini și planuri strategice de a pătrunde și mai mult pe piața europeană.

Tarifele au fost întâmpinate cu reacții mixte de către șefii din industria auto. Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a spus că efectul cumulativ al acestor tarife ar duce la erodarea suplimentară a industriei europene.

El a menționat că, pentru a ocoli tarifele, producătorii chinezi de automobile, precum BYD, și-au intensificat planurile de a construi vehicule în Europa.

Tavares a prezis că mărcile chineze nu se vor îndrepta către Germania, Franța sau Italia, ci vor căuta opțiuni mai ieftine în țări din Europa de Est, precum Ungaria, unde costurile forței de muncă sunt mai reduse.

Acest lucru ar însemna „accelerarea necesității de a închide fabrici” în alte părți ale Europei, anulând astfel obiectivul tarifelor protecționiste care urmează să intre în vigoare în noiembrie.

Comentariile sale evidențiază diviziunile din inima UE în legătură cu această politică. Franța, sub președintele Emmanuel Macron, a susținut puternic tarifele.

În schimb, Germania s-a numărat printre puținele țări care au votat împotriva acestor tarife. În trecut, cea mai mare economie a blocului ar fi reușit să convingă alte țări, inclusiv Franța, să adopte o poziție unificată, dar leadershipul la nivelul UE nu a fost un punct forte pentru cancelarul german, Olaf Scholz.

Între timp, industria auto germană a mers și mai departe decât Stellantis. În loc să accepte toate protecțiile oferite de UE prin tarife, industria pare să se autosaboteze, cerând mai mult timp pentru a se adapta la noua lume electrică.

Oliver Zipse, directorul executiv al BMW, care a fost mai lent în cursa pentru vehicule electrice, a cerut relaxarea termenului limită al UE din 2035 pentru producția de noi mașini cu motoare cu combustie. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că se află într-un dialog constant cu industria, dar a menționat că termenul de 11 ani oferă suficient timp pentru pregătirea interdicției asupra motoarelor pe benzină și diesel.

Într-o declarație care a provocat și mai multă panică în sectorul auto european, BYD, unul dintre cele mai mari conglomerate chineze, a anunțat că intenționează să producă toate mașinile pe care le vinde în Europa local și să asambleze pachetele de baterii în Ungaria și Turcia.

Între timp, unele mărci auto europene se grăbesc să colaboreze cu rivalii chinezi care le amenință viitorul.

Leapmotor, care colaborează cu Stellantis, este pe punctul de a începe să primească comenzi pentru un automobil urban, asamblat în Polonia.

Comisia Europeană a indicat că investițiile în Europa ar putea fi o modalitate de a evita tarifele. Însă liderii din industrie se tem că acest lucru va permite concurenței să pătrundă pe teritoriul lor.

„Europenii sunt într-o stare de alarmă masivă”, a spus Phil Dunne, director general al consultanței strategice Stax. „Au recunoscut că trebuie să facă ceva radical și au doar câțiva ani la dispoziție pentru a acționa.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...