G4Media.ro

Tesla a devansat General Motors și a devenit cea mai valoroasă companie…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. General Motors si-a semnat actul de deces inca de acum 50 de ani, cand a inceput sa gandeasca ca-i mai profitabil sa plimbi banii dintr-o tara-ntr-alta, „Finante”, decat sa Produci. Reagan a amanetat Planeta pt. decenii. Acum, se vad rezultatele … Vine valul, le ia calul. Putere. 😀

    • * Il jeleau pe Musk ca-i in prag de faliment …

    • Oricum ai privi problema, Tesla este supra-supra-evaluata.

      1. Are profit intr-un singur trimestru, dar la sfarsitul anului va fi in continuare pe pierdere. Pentru anul fiscal are acumulata o pierdere neta de aproape 1 miliard $.
      2. Toti analistii sunt de acord ca profitul trimestrial este rezultatul unei recunoasteri discutabile a veniturilor din incasarile pentru FSD (full-self-driving). Banii aia au fost incasati si cheltuiti deja, dar Tesla nu poate recunoaste venitul pana nu livreaza FSD. Trimestrul astra a lansat Smart Summon si a recunoscut o parte din venit. Cat? Nu se stie.
      3. Ford Motors produce zeci de milioane de masini. Anul trecut a avut venituri de 160 de miliarde de $ si o marja de profit net de 4.4%. Ford plateste dividende pe actiuni. Comparativ, Tesla va produce anul asta ~400.000 de masini si nu a incheiat pana acum nici un an fiscal pe profit.
      4. Cine cumpara actiuni Tesla nu poate decat sa spere ce pretul va creste si le va vinde din nou altui fraier.. altfel „investitia” nu are nici un sens. Chiar daca devine profitabila in anii urmatori, expansiunea si datoriile vor manca tot profitul, deci nu se pune problema dividendelor.

    • E departe vremea cand Tesla introducea un produs inovator, acum majoritatea producatorilor isi anunta intrarea in forta pe segmentul electricelor.
      Tesla a avut la dispozitie 10 ani sa treaca de stadiul de startup. Au fost pompate zeci de miliarde in aceasta companie, si inca nu pot produce decat o fractiune din productia GM, de exemplu.
      Ce se va intampla cu compania in momentul in care vor exista 10 modele comparabile cu Tesla, ca pret si performanta, modele produse in serie mare de companii cu traditie in construirea de automobile? Va ramame potentialul de crestere al Tesla la fel de mare? Vor reusi sa recupereze investitia uriasa in brand?
      Eu zic ca sansele (obiectiv spus) sunt mici. E putin situatia Apple, cu perioada de glorie in care dominau piata de telefoane mobile. Acum pierd incet dar sigur procente de piata in fata concurentei.
      Tesla nu are nici macar avantajul de a fi ajuns la maturitatea business-ului, si trebuie deja sa infrunte adversari redutabili gen BMW, dispusi sa bage zeci de miliarde in electrice. Odata ce diferentierea nu se va mai face in km de autonomie, vor incepe sa conteze fiabilitatea, design-ul, domenii in care Tesla nu se compara cu alte companii.
      Eu unul nu as avea curajul sa bag bani in Tesla.

  2. Sa-mi dau cu Tesla-n coaie, nu alta….

  3. Termenul corect (cf. V. Dancila, 2019) este ” a devastat” , si nu „a devansat” !

  4. Tot degeaba daca in Papua Guinee sta prost. La fel si in Bucuresti, Cluj, Iasi, …

  5. Companiei Tesla i se canta falimentul de mai mult de 10 ani. Pana una-alta creste, introduce noi modele, care ajung cele mai vandute/primele 5 modele (electric sau termic) in mai multe tari europene (Olanda, Norvegia, Elvetia, Italia, etc…). Isi construieste din ce in ce mai multe fabrici (cea din China a fost construita in 10 (zece!) luni, anul viitor in Europa (à propos, Romania ce face sa atraga investiatia Tesla??)). Isi imbunatateste softul/hardul pe masini (Auto Pilot fiind doar varful de lance). E singura companie auto care ofera „over the air update”, ceea ce permite o marire a autonomiei/puterii/vitezei maxime a masinilor existente fara a trebui sa schimbi masina. Asta pe langa faptul ca sunt unele dintre cele mai sigure masini, unele dintre cele mai puternice, cu cea mai buna tehnologie, cu cea mai buna autonomie, care au cea mai intinsa retea de incarcare (super-rapida) din lume, care au cost de intretinere apropiat de zero si ale caror baterii sunt construite sa tina 600.000 km (masinile fiind consturite sa tina peste 1.000.000 km). Ce alt constructor auto propune paleta asta de oferte?

    Ceilalti constructori scot modele din ce in ce mai bune, dar sunt inca departe de ceea ce ofera in momentul de fata Tesla.

    Daca nu sunteti convinsi, faceti o proba cu un Model 3 de exemplu ca sa va vedeti singuri.