G4Media.ro

Tensiuni comerciale / Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților acuzând că mărfurile din…

Sursa: G4Media.ro

Tensiuni comerciale / Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților acuzând că mărfurile din Ungaria sunt transportate mult sub prețul pieței de companii românești

Un scandal de proporţii a izbucnit în Ungaria între transportatorii maghiari şi cei români din cauza epidemiei de coronavirus – relatează publicaţia ungară Világgazdaság, citată de Rador.

O treime din mărfurile ungare de export sunt transportate cu mult sub preţul pieței de transportatorii români – a declarat publicaţiei ungare Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria.

Potrivit federaţiei, din această cauză transportatorii ungari au înregistrat deja pierderi de venituri în valoare de 50 miliarde de forinţi. Federaţia cere intervenţia autorităţilor ungare.

Transportatorii ungari au înregistrat o scădere a veniturilor de 50 de miliarde de HUF în urma pierderii de teren pe piață față de firmele din România, arată Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria, la inițiativa căreia au avut loc în aceste zile o serie de consultări pentru protecția pieței, cu implicarea instituțiilor de specialitate.

Potrivit Federației ungare există prețuri concurențiale periculoase în transportul de marfă, o treime din transportul pentru export din Ungaria fiind adjudecat sub preț de transportatorii români.

Federația ungară afirmă că prin prețurile de transport care indică o activitate ilegală, ireală, sub nivelul cheltuielilor, camionagii români care deseori își asumă o serie de nereguli, exclud firmele ungare de pe piața din Ungaria, iar competiția privind oferta de prețuri s-a accentuat și mai mult în perioada crizei COVID-19.

Potrivit calculelor Federației ungare prețul pe km al cheltuielilor proprii este de 0,82 – 0,86 de EUR, iar în cazul unui transport cu o remorcă prelată, prețul mediu de transport pentru export este de 0,87 – 0,92 EUR, în condițiile în care potrivit informațiilor de pe piață, prețul de transport de export de pe piața ungară practicată de companiile românești poate fi și de 0,75 sau chiar 0,5 EUR pe km. 

Federația ungară solicită intervenția autorităților și solicită intensificarea controalelor în primul rând pe respectarea timpilor de odihnă, pe interzicerea petrecerii timpului săptămânal de odihnă de 45 de ore în mijlocul de transport, pe utilizarea unui combustibil potrivit standardelor obligatorii, pe eludarea sistemului de plăți de taxe rutiere, respectiv pe plata sancțiunilor contravenționale. Pentru gestionarea subiectului se va înființa un grup de lucru.

Totuși, reprezentanții transportatorilor români nu consideră fundamentate toate criticile formulate de colegii lor maghiari, arătând că situația este mai nuanțată. Potrivit lui Böjte Gábor, proprietar de firmă de transport din Sfântu Gheorghe, cea mai mare problemă rezultă din faptul că transportatorii negociează foarte rar cu beneficiarul direct.

”Fabricile postează marfa pe bursa online, transportul acestora fiind încredințat unor firme de logistică – transport (spedition), care rețin o parte importantă din prețul mai bun oferit de client, iar din această cauză firmele de transport primesc sume mai mici” – a explicat transportatorul român situația. De asemenea, transportatorii români arată că și firmele din Ungaria vânează transportul ieftin.

Sursa:  Világgazdaság

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Ultimele incercari de a evita inevitabilul. 😉

  2. Interesant! Si cu EKAER-ul cum stăm? Verifica autoritatile magiare datele sau e doar de forma?
    S-a dat ordin la ingradirea afacerilor in Piata Comuna si libera?

  3. Astia de competitie au auzit? Dar de piata libera? Ce-nseamna ” pretul pietei”? Ce cer ungurii e nu doar imoral, ci si ilegal.

  4. Concurenta taticule. Piata libera.
    Nu cred ca romanii merg in pierdere. Tii la pret sa castigi mai mult, iei mufa.

  5. Au descoperit ungurii apa calda ( economie de piata, pret de dumping si „munca la negru” :)))

    De fapt problema ridicata de unguri nu are nimic de-a face cu transportatorii romani, ci cu firmele maghiare care prefera sa-si distribuie/achizitioneze marfa la un tarif cat mai mic.
    Daca romanii incalca legile in vigoare n-aveti decat sa-i prindeti si sa-i sanctionati.
    Daca nu, reduceti si voi tariful ca altfel va lasa romanii pe drumuri 🙂

  6. Sa stringa si ei cureaua daca vor sa supravietuiasca! Sa lase comoditatea deoparte si sa lucreze la maxim. Daca romanii incalca vreo lege, n-au decit sa-i amendeze ( oricum amendeaza romanii la greu, de multe ori chiar fac abuz). Si totusi romanii rezista, de ce? Pt ca soferul roman lucreaza fara atitea fite, isi face mai bine treaba, este mai rapid (in ciuda tuturor piedicilor puse la inc/desc pe Hu, cind sint 5 camioane la o inc, camionul romanesc este inc ultimul, asta din oficiu). Soferul roman isi face pana singur, nu cheama assistace-ul , ca ungurul,etc. Pe ei mereu ii doare pina si in sport cind sint invinsi, niciodata nu sint fair play. Asta este economia de piata si concurenta, daca nu ke convine,sa iasa din ue si apoi sa dea lege ca marfurile unguresti vor fi transportate obligatoriu doar de wabi 🙂