G4Media.ro

Tarom vine cu explicații după ce fostul rugbist George Baltă a acuzat…

Sursa foto: Facebook/Tarom

Tarom vine cu explicații după ce fostul rugbist George Baltă a acuzat compania de discriminare pentru că i-a fost anulat biletul care includea asistență pentru persoane cu dizabilități: „Achiziţia biletului, realizată prin intermediul unui site specializat, a fost făcută fără bifarea necesităţii de Wheel Chair Cabin”

Fost rugbist de performanță, George Baltă, a acuzat compania Tarom de discriminare a persoanelor aflate în scaun cu rotile. El a relatat pe facebook că nu i s-a permis să călătorească, deși avea bilet cumpărat, iar asistența  pentru persoane cu dizabilități era confirmată. În replică, TAROM a emis un comunicat oficial în care cere scuze pentru situația create, subliniind că achiziţia biletului, realizată prin intermediul unui site specializat, a fost făcută fără bifarea necesităţii de Wheel Chair Cabin și că această cerinţă a fost introdusă în sistem abia după emiterea biletului.

Operatorul aerian TAROM mai spune că oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă ca urmare a unei dizabilităţi temporare sau permanente însă pentru a derula aceste servicii compania are nevoie să primească, cu minimum 48 de ore înainte de decolare, informaţia referitoare la existenţa unei cereri speciale.

„Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă ca urmare a unei dizabilităţi temporare sau permanente, motorie, vizuală, auditivă sau mintală, ori din cauza vârstei sau a unei boli, pe toată durata călătoriei, de la rezervarea sau cumpărarea biletului până la sosirea la destinaţie. Pentru a derula aceste servicii şi a putea consilia adecvat pasagerii, compania are nevoie să primească, cu minimum 48 de ore înainte de decolare, informaţia referitoare la existenţa unei cereri speciale. Solicitarea poate fi transmisă oricărei agenţii TAROM, agentului de turism sau prin Call Center-ul TAROM (în funcţie de modalitatea de realizare a rezervării). Orice variantă de informare sau cerere trebuie comunicată companiei cu nu mai puţin de 48 de ore înainte de ora de plecare”, se arată într-un comunicat al companiei.

Această procedură este disponibilă vizibil din Home Page https://www.tarom.ro/informatii-pasageri/despre-calatorie/persoane-cu- dizabilităţi.html şi, potrivit reprezentanţilor operatorului aerian naţional, informaţiile respective sunt strict necesare pentru că obiectivul fiecărui zbor este acela de a oferi condiţii de maximă siguranţa tuturor călătorilor, conform reglementărilor internaţionale şi naţionale în materie de transport aerian.

„La data de 6 decembrie, unul dintre pasagerii noştri, fostul celebru rugbist George Baltă a fost expus unei situaţii pe care nici o persoană, cu atât mai puţin una cu mobilitate redusă, nu ar trebui să o traverseze. Achiziţia biletului, realizată prin intermediul unui site specializat, a fost făcută fără bifarea necesităţii de Wheel Chair Cabin. Această cerinţă a fost introdusă în sistem abia după emiterea biletului. Odată bifată cerinţa, sistemul de rezervări nu i-a mai validat serviciul solicitat pe zborul spre Cluj (nici pe data de 2 decembrie, nici pe data de 3 decembrie, la a doua încercare) pentru că nu permitea zborul în siguranţă. TAROM a fost informată de situaţia sa cu doar o zi înainte (5 decembrie) de către însoţitorul său, venit la aeroport, căruia i s-a comunicat şi personal faptul că reglementările în materie de siguranţă nu permit efectuarea cursei cu aeronava respectivă. TAROM i-a oferit acestuia alternative de zbor pe un alt tip de aeronavă, tot pentru data de 6 decembrie, şi a anulat rezervarea la cursa care nu permitea transportul pe motive de siguranţă. Cu toate acestea, însoţitorul s-a prezentat cu domnul George Baltă la îmbarcare, deşi cunoştea situaţia la care îl expune pe acesta, ignorând toate informaţiile transmise. Odată ajunşi în faţa ghişeului de check-in, agentul, în mod corect, a constatat faptul că pasagerul nu avea rezervare valabilă, pasagerul era complet imobilizat, prin urmare nu putea fi îmbarcat la respectivul zbor, întrucât reglementările aplicabile sunt imperative şi interzic în mod expres astfel de îmbarcări, pentru siguranţa tuturor pasagerilor”, se arată în comunicatul TAROM.

Fostul sportiv de performanță a scris că demult nu s-a mai simțit discriminat, până la incidentul cu TAROM.

„Adevărul este că de mult nu am mai simțit asta și nu cred că îmi doream să-mi reamintească cineva despre, dar TAROM a reușit să-mi arate că în 2023 încă se mai fac DISCRIMINARI Astăzi aveam zbor spre Cluj împreună cu @tedynecula unde eram invitați ca speakeri la un eveniment. Doar că asta nu s-a mai întâmplat pentru că TAROM mi-a refuzat mie  îmbarcarea pe motiv de siguranță. Ieri seară, Tedy a fost personal în aeroport să verifice dacă totul este ok și personalul de atunci i-a ridicat din umeri.
Cu bilete cumpărate, asistență pentru persoane cu dizabilități confirmată, astăzi m-am trezit că mi s-a anulat biletul, fără să fiu anunțat, pe motiv că aeronava care zboară spre Cluj este un ATR și nu ia la bord persoane cu mobilitate redusă.
Rezolvarea: Vă dăm bilet la zborul de la ora 17. Practic zbori când vor ei, nu când ai tu nevoie. În 2023 TAROM scrie pe site că este o companie modernă, dar folosește aeronave doar pentru o anumită categorie de oameni. Să nu mai spun că o persoană cu dizabilități nu poate selecta asistența și tipul de dizabilitate direct de pe site. Trebuie să suni în call centre sau să mergi într-o agenție a lor că să fii evaluat 🤦🏻‍♂️ Nu pot să vă spun ce simt acum și nici nu vreau să vă simțiți vreodată așa. Mulțumesc din suflet personalului de astăzi care a făcut tot ce a putut pentru a fi la bord!”, a scris George Baltă.

În  11 martie 2006, jucătorul de rugby George Baltă a suferit un grav accident pe teren, în timpul unui meci, fiind diagnosticat cu traumatism vertebro-medular cervical, luxaţie anterioară bilaterală C6-C7. Ceea ce înseamnă că avea coloana vertebrală deformată în zona gâtului şi măduva secţionată complet.

Compania TAROM a mai transmis în comunicat care sunt paşii de urmat şi necesarul de informaţii care pot asigura tuturor persoanelor cu dizabilităţi/ mobilitate redusă acces total la serviciile de transport aerian. Astfel, cine are nevoie de asistenţă la aeroport sau în cabina aeronavei trebuie să transmită solicitarea oricărei agenţii TAROM sau agentului de turism, de preferinţă în momentul rezervării, dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare. Dacă rezervarea a fost efectuată online trebuie contactat TAROM Call Center, dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare.

„Pentru siguranţa pasagerilor cu dizabilităţi sau cu mobilitate redusă, este posibil să vi se solicite prezenţa unui însoţitor cu rolul specific de a vă asista în caz de urgenţă sau cu nevoile de bază (folosirea toaletelor aeronavei, hrănire sau medicaţie etc.)”, subliniază compania.

Un însoţitor este necesar numai în următoarele cazuri: dacă pasagerul are o dizabilitate mintală gravă care îl împiedică să înţeleagă şi să aplice
instrucţiunile de siguranţă; dacă pasagerul este fără vedere şi auz, acest lucru împiedicând comunicarea cu echipajul; dacă pasagerul are nevoie de îngrijiri speciale sau de asistenţă medicală în timpul zborului; dacă pasagerul nu poate să se hrănească sau să folosească toaleta aeronavei în mod independent, din cauza unei dizabilităţi; dacă pasagerul nu este capabil fizic să participe singur la evacuarea unei aeronave.

Toate aeronavele companiei sunt echipate cu scaune cu cotiere mobile însă există un număr limitat de locuri dedicate persoanelor cu mobilitate redusă astfel încât trebuie verificată disponibilitatea unor astfel de locuri atunci când este efectuată rezervarea.

„Regretăm mult situaţia şi sperăm ca nicio persoană cu dizabilităţi să nu mai treacă prin astfel de situaţii, care o fac mai vulnerabilă, în loc să o susţină în dificilele încercări pe care le traversează. Echipa TAROM doreşte în mod permanent să îşi îmbunătăţască activitatea şi este deschisă la orice sugestie a pasagerilor săi, dar, în acelaşi timp, nu putem lăsa informaţiile false să umbrească dedicarea TAROM faţă de pasagerii săi, oricare este starea lor, şi nici să afecteze comunicarea cu publicul român direct sau prin opinia publică. Până acum am susţinut şi am practicat o comunicare onestă cu publicul larg. Intenţionăm să continuăm să practicăm onestitatea în orice situaţie, indiferent dacă ne avantajează sau nu, în interesul general al publicului şi al statului român”, a declarat Bogdan Popescu, director general TAROM.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Operatorul aerian deţine o flotă de 18 aeronave şi are în portofoliul său un număr de 70 de destinaţii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), relatează Agerpres.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Tarom trebuie desfiintata. Poate a insemnat ceva la un moment dat, dar acum e doar o cloaca de amanti/e, cumetri/e si alti asistati. Mai mult ca sigur profesionistii din tarom isi vor gasi ceva in privat

  2. Acum pe bune, care e vina companiei că omul n-a bifat ce trebuie?