G4Media.ro

Tăriceanu: Haideți să găsim o formulă în care UBER și taximetria clasică…

Tăriceanu: Haideți să găsim o formulă în care UBER și taximetria clasică să fie complementare. UBER e un îndemn de adaptare la noile vremuri

Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, îndeamnă la găsirea unei formule în care UBER şi firmele de taxi să fie complementare, într-o competiţie corectă din care să câştige, în primul rând, cetăţeanul.

Haideţi să găsim o formulă în care cele două să fie complementare, într-o competiţie corectă din care să câştige în primul rând cetăţeanul. De la UBER aşteptăm garanţii că au şoferi atestaţi şi că viaţa noastră este în siguranţă în mâinile lor. De la taximetria clasică aşteptăm să aibă acelaşi fel de răspuns rapid la observaţiile noastre privitoare la şoferi, maşină, cursă, iar cei care nu rezistă la o relaţie bună cu clientul să fie obligaţi rapid să respecte regulile pe care singuri vi le-aţi fixat. Nu uitaţi că pe clientul vostru, fie al taximetriei clasice, fie al UBER, îl interesează mai puţin ce scrie pe plăcuţa de pe maşină, ci îl interesează siguranţă, confort şi respect”, a scris Tăriceanu, luni, pe Facebook, citat de Agerpres.

El spune că este alături sufleteşte de şoferii de taxi şi le înţelege nemulţumirea faţă de „rivalii de la UBER”, enumerând câteva caracteristici ale muncii acestora – „mereu în goană de la un client la altul, într-un trafic infernal, pe drumuri de coşmar, obligat să calci des regulile de circulaţie pentru că ai un client grăbit şi nervos, dar şi cu gândul că, dacă rămâi fără permis, rămâi fără pâine o lună sau trei” şi mărturiseşte că profesia de şofer de taxi l-a intimidat dintotdeauna.

Călin Popescu-Tăriceanu punctează că „problema e mai complicată decât pare, pentru că progresul e nemilos, adesea” şi aminteşte evoluţiile din industria textilă din Marea Britanie, în secolul al XVIII-lea, dar dă şi un exemplu din România unde tipografii „s-au văzut fără obiectul muncii” după introducerea sistemelor computerizate.

„La această oră, taximetria reprezintă o afacere de 108 miliarde de dolari la nivel mondial, partea taximetriei digitale, cum i se mai spune, UBER, Didi, Lyft şamd, fiind de 36 de miliarde de dolari. Numai că, un studiu al companiei Goldman Sachs relevă că în următorii 11 ani industria taximetriei va atinge 285 de miliarde de dolari, iar felia taximetriei digitale va ajunge majoritară. UBER, mai mult decât o concurenţă, reprezintă o provocare pentru taximetria tradiţională şi un îndemn la adaptare la noile vremuri„, subliniază Călin Popescu-Tăriceanu, preluat de Agerpres.

Sursa foto: Pexels.com

Citiți și: Uber și Taxify: Solicităm membrilor Guvernului să amâne o potențială Ordonanță de Urgență, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori și a zecilor de mii de șoferi care folosesc platformele noastre pentru a-și câștiga existența

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

19 comentarii

  1. Bata-te norocu’ sa te bata de liberal, Caline tată, tu te auzi ce zici?!!? „De la UBER aşteptăm garanţii că au şoferi atestaţi” Si mai ce, Constantine tată? Nu vrei sa faca si ITP-ul anual, sa isi ia atestate, sa faca dovada locului de parcare al autovehiculului, atestare RAR, asigurare de transportator, verificare metrologica a aplicatiei de pe smartphone (LoL), sa aiba si contract cu un dispecer din secolul trecut, etc … adica sa-i faci si pe ei taximetristi?!

    Nu vrei tu, Antoane-Liberale, mai bine sa reduci din autorizarile generatoare de coruptie si spagi pentru partid ale taximetristilor? Si sa nu mai limitezi tu numarul de autorizatii de taximetrie dintr-un oras? Adica ceva masuri liberale, zic … In loc sa le pui piedici unora, sa le mai usurezi conditiile celorlalti? Si vedem noi pe urma ce alege piata si cine serveste mai bine clientul si, deci, va supravietui …

    Gandire de etatist, saracu’. Nu mai radeti de el … 😆

    • Sanitare, tradiceanu n-a fost niciodata liberal, sa fim seriosi, asta e un Catavencu 100%, liber-schimbist, vezi cate partide a schimbat pana acum, vorba lui Caragiale : ”ca romanul, impartial”!
      Va zica, tariceanu iese la mediere, cat ai luat de la Uber, taricene?

    • N-a prea fost, ai dreptate, da’ se declara ca ar fi! Eram, evident, ironic fata de sarmanul inchipuit …

    • @Gabriela.
      Nu comentez daca sau nu, Uber ar manji niste rotite pe ici pe colo ca sa-si sustina cauza. E business, sunt bani multi la mijloc si nu cred in sfinti.
      Dar tre’ sa privesti lucrurile si din alta perspectiva.
      Uber (si celelalte aplicatii) sunt prezenti in Romania in (doar) 4 orase mari, din cate stiu eu… Hai sa zicem 6, de dragul discutiei…
      Tot de dragul discutiei (desi se poate verifica) sa zicem in aceste orase sunt undeva la 50000-70000 taximetristi (licente).
      Acum cateva zile, a fost o stire conform careia pe platformele uber/bolt/clever taxi ar fi cam 2.2 milioane de inscrisi (atat utilizatori, cat si prestatori – soferi). Vezi unde bat?
      Tradiceanu, nu e decat un limbric oportunist ce a aflat ca 2.2 milioane e mai mare ca 70000… Si suntem in campanie electorala.

    • @Catalin_R: pare ca sunt 10.000 de autorizatii taxi in Bucuresti si vreo 2500 in Cluj. Deci ai fost chiar generos cu estimarea de 50.000 de autorizatii in 4 mari orase. Daca ajung la 20.000, mare lucru!

      Aici: http://www.pmb.ro/adrese_utile/transport_urban/autorizatii_taxi/doc/situatia_autorizatiilor_taxi_20190311.pdf
      si
      https://storage.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/Taxi%202018.pdf

    • atentie # kondensatorilor de sex F care utilizeaza UBER-ul : cascati ochii !!

      College Student Samantha Josephson Killed After Mistaking Car for Uber 21-year-old Samantha Josephson was last seen getting into a black Chevy Impala, which she thought was her Uber

      Last Friday morning, Samantha Josephson, a 21-year-old college student at the University of South Carolina, ordered an Uber at 2:00 a.m. after spending the night out with her friends. She was last seen on surveillance footage getting into a black Chevy Impala in downtown Columbia, thinking it was her Uber. It was not.

      https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/samantha-josephson-usc-murder-uber-815851/

    • De excepție! Confruntarea trolilor. De „idei”, evident, cum zic ei. X-link și sanitar în aceeași postare.
      Sanitarul încearcă să-și refacă acoperirea și îl atacă, chipurile, pe bătrânul golan bolșevic tăriceanu, pe o temă cu miză aparent nesemnificativă. Aparent, pentru că așa cum foarte inteligent a observat Cătălin_R, boșorogul pervers de la ALDE încearcă să pozeze în liberalul progesist vizionar care nu a fost niciodată, ca marionetă a securiștilor. Cu atât mai mult cu cât știe, mai mult ca sigur, că patronii din taximetrie, care plătesc taxă de protecție celor care-l păpușează pe pârțâeanu, fac uber la greu. Dar nu-l costă nimic să zică, oricum nu-i afectează pe ăștia ai lui, ei câștigă în orice situație, iar voturile oamenilor simpli sunt multe, cum spunea și Cătălin_R.
      Postacul sanitar, încercând să facă pe tata moșu cu povețe, are misiunea să-l promoveze de fapt pe manechinul șerbetizat pentru că, deși pare că-l combate, îi preia mesajul. Liberalul din formol are chiar o poziție echilibrată, în șiretenia lui. Trolul sanitar vine și chipurile o duce în extrema pro-uber după care apare fix ”mimica fetei” lui X-link care o trimite în extrema ailaltă și, cum nu știe să scrie, vine cu un link înfricoșător din care vrea să înțelegem că cine urcă în uber moare. Așadar, mai bine la mijloc, cum zice tata moșu, cu ăsta trebuie să votăm, mai și zici că-i viu.
      Trăgând apa după postaci, ride sharing se va face oricum iar în curând vom avea și car sharing, ca în țările mai avansate. Reglementări simple și fără echivoc, care să separe ride sharing de business fără formalități excesive pentru nicio categorie sunt necesare tocmai pentru a a avea o concurență corectă și nu o taximetrie ”paralelă” controlată de cei care nu vor nici reforma celei ”oficiale”, nici reglementarea uber, ci ori lipsa regulilor ori unele mult prea stricte.

  2. Sa ne spuna Dl.Taricranu de ce tine taximetria autohtona in mizerie ca sa ii legalizeze pe unii care o sa plteasca 1%impozit si pe aia o sa ii scoata din tara.De ce tineti aprox.2500 de autorizatii blocate in sertarele PMB in loc sa le repuna in circulatie?De ce nu suplimenteaza numarul de autorizatii daca cererea este foarte mare?Cum adica taximetria nu tine pasul cu prezentul cand lucreaza pe aceeasi structura ca si Uberul adica pe aplicatii.Vedeti Dl.Tariceanu ca persoanele in varsta inca au nevoie de telefoane sa faca comenzi..Sa intelegem ca nu va intereseaza ca banii sa ramana in tara ci sa fie scosi afara de asa zisele firme de rideschering.Este cotect Dl.Tariceanu taximetria este in mizerie astazi din cauza faptului ca asa vreti sa o tineti.Nu va intereseaza sa actualizati o Lege din 2003 care sa curete taximetria ci sa legalizati ilegalitatea .

    • da, taximetria funcționează pe aceeași „structura” ca uber, dar la standarde de lumea a 3-am, iar multi nu o folosesc pentru ca ce e digital nu prea se poate fura/maimutari, etc. Cel mai bine se vede din afara, de fiecare data când vin în vacanta în Romania și ies în oraș e cel putin un dubios cu taxi parcat pe acolo care cere preț dublu. Ce sanse am pe aplicatie sa merg cu o masina relativ noua si care nu e cazuta ? (sa spunem ceva 2015-2016, nu-s absurd). PS: la uber stiu dinainte cat ma costa, nu trebuie sa stau cu grija ca apasa ala maimuta… Padure fara uscaturi nu exista, am vazut si la uber soferi care refuzau curse scurte pentru ca au facut „pana” sau mai stiu eu, dar asta tine de educatia romanului „combinator”, singura diferenta e ca ala isi ia rating 1 din 5 de 15 ori si nu mai lucreaza dupa aia.

    • @Lexandru.
      Inceputa-i bine, dar te-am pierdut la limba engleza.
      Sa le luam pe rand:
      Sa legalizam uber, zici? Ok de-acord… Dar asa cum bine zici, ce-ar fi sa-ncepem mai intai cu taximetria? Liberalizarea licentelor: numar de licente pentru firme, strict pe numarul de angajati! Iti dezvolti firma, iti merge bine si angajezi oameni? Perfect, aplica pentru noi licente. Dar cand tu ai 3 angajati – de ce sa ai 300 de licente? Esti PFA si faci taxi! Bravo, incurajam antreprenoriatul… Dar ai dreptul la 1 licenta pe cap de vita furajata. Reguli stricte pentru masini (calitate) si pentru soferi…Condamnarea pirateriei – oricum o dai asta e furt… Daca esti prins, dosar penal si retragerea/anularea licentei.
      Si ce aveti fratilor cu „se scot banii din tara”???
      Mah, asta e un business… Si ca orice business (inclusiv cel al BOR) se cauta sa se faca profit. Intamplarea face ca asta cu Uber sa fie de prin America… Si iaca isi trage profitul acolo, dupa ce plateste tot ce are se platit in tara in care opereaza…. Repet, n-or fi sfinti, dar parca-s mai spalati ca cei ce opereaza taxi local.
      Iti vine tie o idee mareata si dai lovitura… In 2 ani te extinzi in toate tarile din jurul RO… Ai angajati, platesti tot felul de taxe si impozite si la final profitul curat vrei sa ti-l aduci in Romania… Simplu, nu? Pai da…ti-ar cam place, dar ce te faci cand se trezesc unii si altii, ca deh…jupoi pielea de pe saracii muncitori din tarile in care operezi?
      Si mai usor cu „ride-sharing-ul” pe scari…
      In tarile cu apa calda 24/7…sistemul asta e dus la un alt nivel deja.
      Ai masini disponibile in marile orase (24/7) pe care le inchiriezi cu ora si-ti faci treaba cu ele… Platesti cam cat la taxi sau chiar mai ieftin un pic…
      Tocmai ce-am citit ca se pregateste ceva similar prin Bucuresti (pentru inceput). Ce-or sa faca taximetristii in cazul asta? Ca si asta e tot ride-sharing?!

  3. sinistre tericene, cat ne costa imprumuturile pe care le faci tu cu dragnea ?
    ca sa beliti justitia linistiti.

  4. Cate masini au bagat la uber baietii din ALDE? :))

  5. E suspect! Oricum Tăriceanu si când e sincer ascunde ceva.

  6. Dragi elevi, astăzi pentru studiul viteei la ora de fizică, vom pune următoare problemă pe tablă :
    – un autovechicol pleacă din Mihilești din județul Giurgiu (ca să nu se confunde cu Mihăilești din jud. Buzău) spre București la ora 15:40.
    Să se calculeze cu ce viteză trebuie să se deplaseze autoturismul, astfel încât șoferul acestuia să fie la ora 16:00 în sla Senatului din clădirea Parlamentului, așezat în fotoliu de senator.
    De asemenea, se solicită ca viteza să se calculeze în condițiile de trafic normal din cursul oricărei zile de muncă, atât fără intervenția echipajelor de poliție căt și cu acestea plantate astfel încât soferul să circule fără întrerupere prin intersecții și ambuteiaje.

  7. Pt 5-10 lei nu pornesc motorul..nu
    se deplaseaza in toate locatiile.,manele nu vreau in taxi…. UBER Legalizat!!!!

  8. De ce șoferii de la UBER lucrează la negru? Mai exact nu au contracte de munca! Sa înțeleg ca statul Roman încurajează munca la negru?.Taximetristii sunt obligați prin lege sa aibă contracte de munca.,cei de la UBER sau Bolt NU.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.