G4Media.ro

Tabloul dezechilibrelor din școala românească, într-un raport al Comisiei Europene: bani prea…

Tabloul dezechilibrelor din școala românească, într-un raport al Comisiei Europene: bani prea puțini, sprijin cvasiinexistent pentru elevii din mediile dezavantajate, lipsă de putere pentru școlile sărace

Accesul inegal al elevilor la învățătură, exacerbat de criza corona și trecerea la școala online, pune presiune pe autoritățile române să acționeze cu măsuri concrete în sprijinul elevilor defavorizați. Cât de mare este, însă, problema, dincolo de estimările și sondajele diverselor ONG-uri și de calculele de tipul necesarului de tablete în școli? Problema este sistemică, reiese dintr-un raport Eurydice privind echitatea școlară în Europa, potrivit căruia, la nivel de reglementări și măsuri birocratice, România stă relativ bine, dar când vine vorba de sprijin direct, inclusiv financiar, sau de măsuri concrete pentru copiii și școlile din medii dezavantajate, acțiunile sunt mai degrabă simbolice sau lipsesc cu desăvârșire.

  • Studiul publicat recent de Comisia Europeană completează alte astfel de documente, precum analizele realizate pe baza PISA 2018, pe care le și citează. Acestea au arătat cât de mari sunt diferențele între elevii din medii favorizate și cei din medii afectate de sărăcie, din perspectiva participării la viața școlară și a rezultatelor la învățătură.

Analiza Eurydice trece în revistă toate politicile și măsurile luate în diverse segmente ale sistemelor de educație din 37 de țări europene, de la modele de finanțare la tipuri de admitere și de la autonomia școlară la structura tipurilor de învățământ. La majoritatea, România se încadrează într-o categorie sau alta de țări, aliniată “administrativ” la contextul european.

Diferențele se simt, însă, în detalii semnificative la capitole-cheie, precum admiterea în școală, urmărirea evoluției elevilor sau repetarea anului, dar și atunci când vine vorba despre finanțarea educației în general și despre sprijinul pentru mediile defavorizate.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Cu un profesor presedinte de stat..

  2. Problema este ca raportul de fapt cere o schimbare de padigma economica din cea liberala ( taxe mici cam 32% din Pib inRomania) la o paradigma socialista in care taxele sunt mari (45% in Germania) si acolo statul are fonduri sa intervina pentru a ajuta mediile defavorizate.
    Iar schimbarea asta de paradigma se decide prin vot de poporul roman.
    Nu e ok un raport care sa spuna trebuie sa treceti la socialism.

    • Fondurile bugetare si UE pentru dezvoltarea si reabilitarea scolilor se fura ca-n codru cu aprobarea tacita a autoritatilor statului. Hotia nu poate fi taxata nicaieri in lume.

    • Rachete, rachete, rachete
      Anul ăsta cheltuim pt armată 2,38% din PIB
      Tratatul NATO cere să cheltuim 2%
      0,38% din PIB sunt aproximativ 1 miliard de dolari.
      Mai spune acu că nu sunt bani!

    • Sua taxeaxa 40% din Pib da 6% pe armata si mai nimic pe educatie si sanatate. Nu vreau sub nici o forma sa traiesc acolo cu arma in casa, dar cam astea sunt numerele.
      Educatia in Romania primeste 2.80 – 3.0 din pib. Daca luam aia 0.38 % tot nu ajungem la 5.75 pe care il da Germania.
      Apoi nici macar in cele mai hazardate declaratii Dna nu arata ca fonduri corupte mai mult de 0.5% din Pib.
      Asa ca sa lasam ideea ca ar fi bani pentru sanatate educatie echilibru social ca in tari care taxeaza de1.5 ori mai mult ca nu se poate.