G4Media.ro

SURSE: Parchetul European și DNA anchetează achiziția celor 100 de tramvaie de…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. scrisoarea de garanție falsă pare sa fie echivalenta cu rezultate false dupa numaratoare in sectiile de votare. Pe care BEC le-a acceptat asa ca doar nu are chef sa renumere

  2. Ce prostii…
    Astra Arad ar fi depus o scrisoare de garanție pentru accesarea fondurilor europene care s-ar fi dovedit a fi falsă: GREȘIT!
    Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au venit cu motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor: GREȘIT

  3. La motor e simplu. E vb de puterea electrica instalata nu de cea mecanica generata. Fiind vorba de generații noi cu randament mai bun rezulta aceiași putere mecanicagenerata printr-un consum mai mic de EE. Iar despre scrisoarea de garanție nu pot spune decat ca a trecut prin prea multe mâini și pe sub prea mulți ochi ca să cred ca e posibil.

  4. Eu tare sunt curios ce zice Nicușor. Mai sunt tramvaiele lui si marea lui realizare in 4 ani de mandat, sau acum ca-s cu probleme sunt tramvaiele lui Firea?

    • Sper ca stiti ca Astra Arad a castigat in instanta atribuirea, iar contractul a fost semnat de Nicusor in baza hotararii judecatoresti, asa ca… mai multa documentare si mai multa ura, daca se poate

  5. Motorul nu are „doar” 100 Kw, asa cum ne spun „specialistii” de la ziare. Ca sa respectam adevarul, motorul are 100 Kw la 1500 rot/minut (asta nu se spune) Dar el merge pana la 3900 rot/minut (nici asta nu se spune). Deci afirmatia patronului Astra (VB) cum ca acest motor are o putere variabila functie de turatie, intre 100 si 151 de Kw este absolut reala. Pe de alta parte, cam in toate licitatiile (si mi-e greu sa cred ca in aceasta nu) se specifica faptul ca furnizorul poate livra echipamente diferite de cele ofertate, cu conditia ca performantele sa nu fie inferioare celor ofertate. Pentru o informare corecta, consider ca ziaristii ar trebui ei insisi sa se informeze corect. In cazul de fata, se pot cere fisele tehnice complete ale celor 2 motoare, si un specialist in tractiune, ar putea face lumina in aceasta controversa. Interesant e ca in cazul celor 2 motoare nimeni nu s-a gandit sa compare cuplul dezvoltat de catre acestea, care e un factor cel putin la fel de important ca si puterea. De exemplu, acum vreo 2 ani, am asistat la una dintre probele acestor tramvaie. Era vorba de remorcarea unui tramvai de catre altul pe rampa cea mai inclinata din Bucuresti (Berzei cu inclatie de 5%). Tramvaiul care remorca era si incarcat cu saci de nisip cu o masa de cca. 25 tone. Deci un tramvai de 45 de tone, incarcat cu inca 25 de tone, a tractat un alt tramvai de 45 de tone pe o rampa de 5%. In total 115 tone! L-a tras de parca era gol.
    In ceea ce priveste tot felul de scrisori, ar fi bine ca aceia care arunca aceste informatii (false sau reale) prin ziare, sa vina si cu niste documente. Altfel pierdem vremea citind stiri „senzationale”.