G4Media.ro

Sub presiune publică pentru interzicerea totală a publicității la pariuri, compania de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Sub presiune publică pentru interzicerea totală a publicității la pariuri, compania de pariuri Superbet anunță că va renunța la o parte din publicitatea stradală / Compania vrea să se listeze la bursă

Superbet Group, companie de pariuri controlată de afaceristul Sacha Dragic, a anunțat luni că va renunța la o parte din publicitatea stradală, potrivit unui comunicat de presă.  Superbet controlează o parte semnificativă din piața de pariuri și se pregătește de o listare la bursă.

Anunțul companiei vine după ce în societate a apărut o presiune crescândă pentru interzicerea reclamelor la pariuri, ca urmare a faptului că spațiul public din orașe este dominat de panourile uriașe, multe dintre ele vulgare, ale firmelor de pariuri.

Organizația Declic a lansat o petiție online, semnată deja de zeci de mii de oameni, pentru interzicerea reclamei la pariuri.

Mai mult, în Parlament sunt în discuție trei proiecte legislative care prevăd interzicerea totală ori parțială a reclamelor. Unul dintre proiecte, depus de deputatul PNL Adrian Cozma, cere interdicție completă a reclamelor, dar a fost îndulcit mult de Alina Gorghiu (tot PNL).

Compania a anunțat că va elimina ”toate mesajele comerciale din panourile publicitare stradale” în prima jumătate a acestui an, dar va păstra panourile publicitare ”care promovează jocul responsabil”. Nu e clar ce înseamnă mai exact promovarea jocului responsabil.

Compania susține în comunicatul citat că nu va avea panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri faţă de licee.

Context. Piața publicității pentru jocurile de noroc a cunoscut o creștere constantă în ultimii ani, iar aceste forme de publicitate sunt omniprezente atât pe TV și online, cât și fizic, în toate orașele, prin bannere și mash-uri. De remarcat că o parte semnificativă din încasările publicitare ale presei sportive online și TV provine tocmai din publicitatea la jocurile de noroc.

G4Media a publicat în ianuarie 2023 o anchetă care arată că Bucureștiul s-a umplut în ultimul an de panouri publicitare uriașe în care tinere fotografiate în posturi vulgare promovează jocurile de noroc. Marile bulevarde și intersecții ale capitalei sunt înțesate de săli de păcănele. În majoritatea cazurilor, sălile de jocuri de noroc sau de pariuri sportive au pe lângă ele tot atâtea case de amanet. Reporterul G4Media a numărat doar pe Calea Moşilor din Sectorul 2 peste 60 de săli de jocuri de noroc, de pariuri și magazine amanet.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...