G4Media.ro

Studiu: X este rețeaua de socializare care conține cea mai mare cantitate…

Foto: Unsplash / Glenn Carstens-Peters

Studiu: X este rețeaua de socializare care conține cea mai mare cantitate de dezinformare / Instrumente de protecție au fost înlăturate după preluarea companiei de către Elon Musk

X, fostul Twitter, are cea mai mare proporție de dezinformare dintre cele șase mari rețele sociale, potrivit unui studiu susținut de Comisia Europeană. Acesta a analizat peste 6.000 de postări unice pe rețelele de socializare de pe Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, X și YouTube.

„Mesajul meu pentru [X] este: trebuie să respectați legea. Vom urmări ceea ce faceți”, a avertizat comisarul european pentru valori și transparență Vera Jourova, citată de BBC.

Studiul privind dezinformarea care a determinat comentariile doamnei Jourova a vizat Spania, Polonia și Slovacia, țări care riscă să fie vizate de dezinformare din cauza alegerilor sau a apropierii de războiul din Ucraina.

Platforma cu cel mai mult conținut care dezinformează a fost Twitter. YouTube a avut cea mai mică, a sugerat studiul.

Codul dezinformării

Studiul a fost realizat de TrustLab, un start-up de monitorizare a dezinformării, ca parte a activității de susținere a codului de practici al UE privind dezinformarea. X, numit atunci Twitter, împreună cu multe alte rețele sociale, a aderat la codul voluntar în 2018. Dar compania s-a retras din cod în timp ce se afla sub conducerea lui Elon Musk.

Cu toate acestea, X va face obiectul Legii serviciilor digitale (DSA) a UE, care reglementează comportamentul marilor platforme tehnologice – UE intenționează să transforme codul voluntar într-un cod de conduită în temeiul acestei legi.

„Elon Musk știe că nu scapă de pedeapsă dacă părăsește codul de conduită, pentru că acum avem Actul privind serviciile digitale, care este aplicat pe deplin”, a declarat doamna Jourova.

Companiile care nu respectă legea ar putea fi sancționate cu amenzi de până la șase procente din cifra de afaceri globală.

O armă de mai multe milioane de euro

În septembrie, UE a acuzat companiile de social media că nu au reușit să oprească campaniile de dezinformare rusești „pe scară largă” de la invazia Ucrainei.

Aceasta a declarat că „amploarea și influența conturilor susținute de Kremlin” au crescut și mai mult în 2023.

Marți, doamna Jourova a declarat: „Statul rus s-a angajat în războiul ideilor pentru a ne polua spațiul informațional cu jumătăți de adevăr și minciuni pentru a crea o imagine falsă că democrația nu este mai bună decât autocrația”.

Rusia țintește asupra europenilor „o armă de manipulare în masă de mai multe milioane de euro”, iar marile platforme de socializare trebuie să abordeze acest risc, a adăugat ea.

Amenințarea a fost deosebit de gravă din cauza războiului din Ucraina și a viitoarelor alegeri europene, a continuat dna Jourova.

De asemenea, comisarul a precizat că se lucrează la combaterea dezinformării generate de inteligența artificială înainte de alegeri.

Ea a spus că se va întâlni marți cu reprezentanții OpenAI pentru a discuta despre acest lucru.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Și cine ar trebuie sa verifice ce e adevărat și ce e nu? Ministerul Adevărului sau Ministerul Gândirii? Întreb pentru un prieten:)) X e platforma pe care macar poți sa îți exprimi liber gandurile. Cine are creier sa filtreze informația, cine nu, sa fie sănătos. Cu toate astea Community notes își face treaba chiar bine și specifica ce e fake news.