Home » Economie » STUDIU Un tânăr român din Generația Z câștigă în medie 432 euro pe lună. Tinerii se simt dependenți de părinți, care sunt principala sursă de venit

STUDIU Un tânăr român din Generația Z câștigă în medie 432 euro pe lună. Tinerii se simt dependenți de părinți, care sunt principala sursă de venit

STUDIU Un tânăr român din Generația Z câștigă în medie 432 euro pe lună. Tinerii se simt dependenți de părinți, care sunt principala sursă de venit
Sursa foto: Annie Spratt / Unsplash
Ascultă articolul

Tânăra generație se bazează în principal pe părinți, din perspectivă financiară, încercând, în același timp, să-și diversifice sursele de venit. Venitul mediu al unui tânăr român din Generația Z este de 432 euro pe lună. În România, pentru mai bine de o treime dintre tineri (39%), părinții sunt în continuare principala sursă de venit, în timp ce 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse școlare.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Acești tineri se simt dependenți de părinți și schimbarea acestui status quo este prioritatea lor în viitorul apropiat. Astfel, principalul obiectiv este să își finalizeze studiile și să înceapă să acumuleze experiență profesională, arată un studiu Mastercard realizat în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), privind atitudinile și comportamentele Generației Z („Gen Z”), cel mai tânăr grup de consumatori care decid, în prezent, tendințele viitoare ale pieței.

În cele 11 țări vizate de studiu, printre care și România, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reprezintă 7,2% din populație (aproximativ 11,5 milioane), iar importanța lor pentru economie este în creștere. Noua cercetare Mastercard arată faptul că, deși tinerii sunt puternic ancorați în digital, relațiile și interacțiunile face to face sunt extrem de importante pentru ei. Totodată, aceștia sunt implicați în rezolvarea diferitelor probleme sociale și de mediu, așteptând același lucru de la brandurile pe care le urmăresc. Acești consumatori smart, conectați în permanență pe mediile digitale, se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile. Ei sunt dornici să cumpere online și sunt fani ai plăților mobile contactless, precum și ai serviciilor de mobile banking.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole