G4Media.ro

STUDIU Peste 90% dintre spălătoriile manuale de mașini din Marea Britanie angajează…

Sursa Foto: Facebook

STUDIU Peste 90% dintre spălătoriile manuale de mașini din Marea Britanie angajează muncitori în mod ilegal

Mai mult de 90% dintre spălătoriile manuale de mașini sunt susceptibile de a angaja lucrători în mod ilegal, fără salarii adecvate, fără registre și fără măsuri de prim ajutor, la trei ani după ce guvernul a susținut o schemă voluntară de combatere a abuzurilor din acest sector, relatează The Guardian.

În urma unor inspecții surpriză la spălătoriile auto din Leicester, Suffolk și Norfolk, s-a constatat că doar 7% dintre acestea au efectuat verificări privind dreptul la muncă, o obligație legală, sau au putut dovedi că drepturile legale de angajare sunt respectate.

Cercetarea a fost realizată de Universitatea Nottingham Trent în parteneriat cu programul de spălătorie auto responsabilă (RCWS), susținut de guvern și cu fondul de prevenire a sclaviei moderne al Ministerului de Interne.

Doar 6% dintre spălătorii auto aveau contracte scrise cu lucrătorii, în timp ce doar 11% dintre acestea au distribuit fluturași de salariu, astfel încât să poată dovedi că plătesc salariul minim legal, concediul de odihnă sau indemnizația de boală. Mai puțin de jumătate (41%) erau societăți înregistrate, ceea ce indică faptul că majoritatea nu sunt înregistrate la autoritățile fiscale.

Cele 36 de întreprinderi vizitate în acest an în cadrul studiului nu au fost avertizate cu privire la inspecții și au fost identificate parțial cu ajutorul unui instrument de localizare a cartierelor susceptibile de a găzdui întreprinderi neconforme, dezvoltat de echipa Nottingham Trent, precum și prin intermediul informațiilor furnizate de poliție.

Teresa Sayers, directorul general al RCWS, a declarat că a vizitat peste 150 de spălătorii auto în ultimii ani, iar studiul a fost „reprezentativ pentru situația” din Marea Britanie. „Acest lucru este endemic”, a spus ea.

„Este destul de șocant. Chiar dacă am văzut atât de multe spălătorii auto, am fost surprinsă de cât de deschiși au fost acești operatori [din studiu] [în legătură cu practicile ilegale], deoarece erau atât de încrezători că nu vor fi sancționați.”

Sayers a cerut guvernului să implementeze sisteme de autorizare locale sau regionale pentru spălătoriile auto bazate pe codul de practică al RCWS, puse în aplicare printr-un mai bun schimb de date și obiective între agențiile de supraveghere care includ HMRC, care este responsabilă de monitorizarea plății salariului minim național, și Gangmasters and Labour Abuse Authority, care acționează pentru a proteja lucrătorii vulnerabili.

Sayers a declarat că doar un „procent foarte, foarte mic” din cele aproximativ 5.000 de spălătorii manuale de mașini din Marea Britanie, despre care se crede că angajează cel puțin 15.000 de persoane, au aderat la sistemul voluntar de bune practici pe care îl supervizează, care a fost înființat în 2018 în încercarea de a îmbunătăți condițiile din acest sector.

Ea a declarat: „Operatorii buni spun că vor să opereze în mod corect, dar nu își pot permite să facă acest lucru, deoarece [vor] fi subcotați de afacerea de peste drum sau de după colț.”

Sayers a spus că supravegherea a fost fragmentată și că operatorii și-au dat seama că rareori riscă să fie inspectați, orice acțiune fiind probabil să se încheie rapid, permițându-le să revină la practici necorespunzătoare.

Margaret Beels, directorul pentru aplicarea legislației pe piața muncii, un rol guvernamental creat în 2017 pentru a ajuta la coordonarea supravegherii tratamentului lucrătorilor în Regatul Unit, a declarat că gama de probleme întâlnite în cadrul spălătoriilor auto necesită „o abordare comună – inclusiv implicarea autorităților locale, deoarece pot exista probleme de mediu, precum și probleme de ocupare a forței de muncă asociate cu spălătoriile manuale”.

Aceasta a declarat: „Dovezile sugerează că o gamă largă de neconformități este răspândită în sectorul spălătoriilor manuale de mașini, în principal niveluri mai scăzute de neconformitate și exploatare pe piața muncii, deși au fost descoperite cazuri de sclavie modernă și trafic de persoane. Plata insuficientă a salariului minim este o problemă recurentă.”

Cele mai recente constatări privind tratamentul deficitar continuu al lucrătorilor din spălătoriile auto vin după ce, la începutul anului 2019, guvernul a respins ideea unui sistem național de licențiere pentru acest sector.

Un raport parlamentar al Comisiei de audit de mediu a solicitat un sistem de licențiere după ce a organizat o anchetă care a audiat dovezi privind exploatarea lucrătorilor și preocupările legate de mediu, dar guvernul a respins ideea în favoarea unui sprijin mai mare pentru RCWS, care era atunci regională și voluntară.

Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat: „Munca ilegală subminează angajatorii cinstiți, îi expune pe migranții vulnerabili la riscul de exploatare, îi înșeală pe cei care caută locuri de muncă legitime și fraudează bugetul public. Combaterea acestei infracțiuni dăunătoare este o prioritate cheie a guvernului, motiv pentru care continuăm să colaborăm cu agențiile de aplicare a legii pentru a combate migrația ilegală sub toate formele sale.

„Legea noastră privind naționalitatea și frontierele va asigura că sistemul este echitabil pentru cei care au cu adevărat nevoie și ferm față de cei care încearcă să abuzeze de el.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Si peste 90% sunt romani…..care sunt bronzati…..

  2. ma mira. la spalatoriile manuale, tarifele ar trebui sa fie exorbitante, la cate spalatorii self-service exista.