G4Media.ro

Studiu: Copiii care folosesc zilnic dispozitive electronice vor avea un vocabular mai…

Foto: Pexels.com

Studiu: Copiii care folosesc zilnic dispozitive electronice vor avea un vocabular mai sărac / ”E esențial ca familia să interacționeze cu copiii chiar și atunci când ecranele sunt aprinse”

Un studiu realizat în Australia pe copii cu vârste cuprinse între 12 și 36 de luni arată cum expunerea la ecranele dispozitivelor influențează dezvoltarea abilităților lingvistice prin sărăcirea vocabularului, relatează La Repubblica.

Mai mult de o mie de cuvinte din partea părinților și aproape 200 de conversații mai puțin, în fiecare zi: iată cum se sărăcește „vocabularul” copiilor care petrec în medie trei ore pe zi în fața dispozitivelor electronice, potrivit unui studiu citat de ziarul italian.

Aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetătorii de la Institutul Telethon Kids împreună cu Universitățile din Adelaide, Oxford University și Menzies Health Institute din cadrul Griffith University, studiu care tocmai a fost publicat în revista Jama Pediatrics.

Sondajul a arătat că pentru fiecare minut în care copiii mici sunt expuși la ecranul unui dispozitiv electronic, se înregistrează o scădere a numărului de cuvinte auzite de la adulți, a exprimărilor făcute de copii și a conversațiilor cu părinții.

Cercetarea, condusă de Mary Brushe, cercetător la Telethon Kids Institute, a monitorizat 220 de familii australiene timp de doi ani și jumătate pentru a evalua relația dintre utilizarea ecranelor în familie și abilitățile lingvistice ale copiilor. Pentru evaluare, au fost folosite dispozitive de tip Fitbit pentru a măsura cantitatea de „zgomot electronic” folosită în familie și dialogurile dintre părinți și copii între 12 și 36 de luni.

Familiile care au participat la studiu nu au știut că va fi măsurat timpul de utilizare a dispozitivelor. Acest lucru le-a permis cercetătorilor să obțină o imagine mai realistă a expunerii la ecran a copiilor mici, deoarece părinții nu și-au modificat inconștient obiceiurile.

Purtate acasă de către copii timp de 16 ore, în mai multe momente (la 12, 18, 24, 30 și 36 de luni), dispozitivele, care exploatează tehnologia de recunoaștere vocală Lena, au captat numărul de cuvinte rostite de adulți, vocalizările copiilor și interacțiunile dintre părinți și copii în timpul perioadei înregistrate. În total, cercetătorii au codificat mai mult de 7.000 de ore de înregistrări audio pentru a calcula timpul petrecut de copii în fața ecranului în comparație cu alte zgomote electronice.

„Am vrut să înțelegem cât timp copiii din primii ani de viață au fost expuși la ecrane electronice și dacă acest lucru a interferat cu numărul de cuvinte pe care acești copii le auzeau și le rosteau acasă”, a spus Brushe.

„Știm că timpul de dialog și interacțiune pe care îl au copiii este crucial pentru dezvoltarea timpurie a limbajului. Studiul nostru arată că timpul petrecut în fața ecranului poate împiedica acest proces”, a explicat el.

Rezultatele, publicate în Journal of the American Medical Association (Jama) Pediatrics, arată că, cu cât copiii petrec mai mult timp în fața ecranului, cu atât interacțiunea dintre părinți și copii este mai redusă în anii critici de dezvoltare.

Potrivit cercetătorilor, aceste rezultate demonstrează impactul așa-numitei „tehnoferințe”, adică utilizarea excesivă a dispozitivelor tehnologice, asupra oportunităților de dialog și interacțiune în mediul familial.

„Rezultatele”, a explicat Brushe, „au fost mai evidente atunci când copiii au ajuns la vârsta de trei ani. Un singur minut de timp petrecut în fața ecranului a fost asociat cu șapte cuvinte mai puțin rostite de adulți, cinci vocalize mai puțin pronunțate de copii și o interacțiune mai puțin cu părinții”.

Orientările Organizației Mondiale a Sănătății prevăd că copiii cu vârsta de 36 de luni nu ar trebui să stea mai mult de o oră pe zi în fața ecranelor dispozitivelor electronice. Dacă părinții respectă aceste orientări, potrivit cercetătorilor, copiii ar putea pierde până la 397 de cuvinte rostite de adulți și 68 de conversații în fiecare zi. Problema este că, potrivit estimărilor internaționale, copiii depășesc, în medie, cu mult recomandările din ghiduri.

„Pe baza timpului mediu pe care copiii de 36 de luni implicați în acest studiu l-au petrecut în fața unui ecran, adică puțin sub trei ore, aceștia ar putea pierde până la 1.139 de cuvinte ale adulților și 194 de conversații pe zi.

Potrivit cercetătorilor, deși utilizarea dispozitivelor a devenit acum parte din rutina zilnică pentru mulți, există strategii pentru a atenua efectele acesteia asupra copiilor mici.

„Este important ca părinții sau îngrijitorii să reflecteze asupra oricăror interese și activități pe care copiii le-ar putea neglija în favoarea ecranului”, a explicat Brushe, care sugerează adoptarea unei vizionări interactive și participative.

„Este esențial ca membrii familiei să interacționeze cu copiii chiar și atunci când ecranele sunt aprinse, de exemplu, cântând împreună cu melodiile tematice ale programelor, repetând fraze sau întrebări adresate în timpul vizionării și folosind subiectele din programe ca subiecte de conversație după ce aparatul este oprit”. Ar putea fi utile, de asemenea, intervenții specifice care vizează sprijinirea părinților pentru a le oferi competențele necesare pentru a alege conținut digital educațional de calitate, adecvat vârstei copilului, care promovează învățarea limbii și socializarea.

De asemenea, un studiu prezentat de Medlife, arată faptul că minorii care abuzează de computer și jocuri video devin mai puțin sociabili si pot avea probleme emoționale.

Cercetarea sugerează că activitățile de acest gen afectează copiii, făcându-i-i mai puțin sociabili și provocând, în unele cazuri, probleme emoționale. Studiul a fpst publicat în revista JAMA Pediatrics.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează